G4Media.ro

Guvernul, acuzat de rea credință și sfidare după ce Autostrada Iași –…

Guvernul, acuzat de rea credință și sfidare după ce Autostrada Iași – Târgu Neamț a fost transferată la o comisie condusă de Darius Vâlcov

Asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Moldova vrea autostradă” acuză Guvernul, după o întâlnire cu reprezentanții acestuia la Ministerul Transporturilor, de rea credință și sfidare față de locuitorii Moldovei, după ce Guvernul a decis că autostrada Iași – Târgu Neamț se va realiza în sistemul Parteneriat Public Privat, renunțând la fondurile europene. Cele două asociații solicită o întâlnire cu liderul PSD, Liviu Dragnea, ”pentru a afla în mod direct măcar un argument valid pentru care se refuză banii gratuiți europeni”.

Redăm comunicatul integral

Vineri, 28 septembrie a.c., a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor o întâlnire oficială între ministrul Lucian Șova și reprezentanții asociațiilor ”Împreună pentru A8”, ”Moldova vrea autostradă” și ”Pro Infrastructura”, ce a avut ca subiect construirea autostrăzii A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș și starea actuală de lucruri a acestei infrastructuri esențiale pentru dezvoltarea regiunii Moldova.

Ultima discuție pe aceeași temă a delegaților a avut loc în luna iunie la CNAIR, cu directorul Narcis Neaga, întâlnire care s-a finalizat cu stabilirea de către CNAIR a unui plan de acțiune privitor la A7 (Ploiești-Suceava) și A8 (Iași-Tg Mureș), ce fixa scoaterea la licitație a realizării Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice, pe fonduri exclusiv europene, a tuturor celor trei tronsoane de la A8 (Ungheni-Iași-Tg Neamț / Tg Neamț-Ditrău / Ditrău-Târgu Mureș).

În urma discuțiilor de vineri de la MT, au reieșit următoarele informații de interes public:

1. Spre surprinderea delegaților asociațiilor civice, s-a aflat că realizarea segmentului de autostradă Iași-Târgu Neamț (100 km) nu se mai află la CNAIR și Ministerul Transporturilor, ci a fost ”transferată”, la cererea d-lui Liviu Dragnea, la Comisia Națională de Analiză și Prognoză condusă de dl. Darius Vâlcov.

2. Comisia de Prognoză va realiza acest tronson în sistemul Parteneriat Public-Privat, renunțând astfel, fără explicații, la fondurile europene gratuite.

3. A „dispărut” segmentul Ungheni-Iași și podul peste Prut de la Ungheni. Autostrada nu va mai face astfel legătura cu Republica Moldova.

4. Segmentele Tg. Neamț-Ditrău și Ditrău-Târgu Mureș vor beneficia de scoaterea la licitație a SF și PT până la sfârșitul anului 2018, prin aplicarea pentru accesarea fondurilor europene dedicate.

Asociațiile civice implicate se declară surprinse de această nouă modificare în ce privește construirea A8 și consideră că este un act de rea-credință și sfidare a decidentului politic Liviu Dragnea față de locuitorii Moldovei, pentru care Autostrada Iași-Târgu Mureș este o conexiune esențială cu Vestul țării, implicit cu Europa.

Au trecut 11 ani de când s-au deschis discuțiile despre această autostradă, cu multiple modificări de abordare pe parcurs, cu abandonări, cu reluări în noi formule și acum cu trecerea realizării unui tronson (Iași-Tg. Neamț) la o Comisie fantomă, o formă mascată de a îngropa acest proiect prioritar, prins în Rețeaua de transport europeană Ten-T Core.

Asociațiile vor solicita o întâlnire oficială cu dl. Liviu Dragnea pentru a afla în mod direct măcar un argument valid pentru care se refuză banii gratuiți europeni pentru realizarea acestei autostrăzi, atât de necesară unei regiuni cu 4 milioane de locuitori.

Dorin Dobrincu – vicepreședinte Moldova vrea Autostradă
Dan Radu – vicepreședinte Moldova vrea Autostradă
Cătălin Urtoi – fondator Împreună pentru A8
Ionel Apostol – fondator Împreună pentru A8.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Pai mai trebuie si furat. Cum sa construiesti atatia km si tu Dragnea n-ai bagat in buzunar? Sa vezi public-privat integral pe drumul Bucuresti – Alexandria – Craiova!

  2. darius valcov presedinte !!! …..al uneia dintre celulele penitenciarului rahova.

  3. Aștia trebuie impușcați fără mila ca pe niște câini turbați.Din fondurile europene nu pot fura. Atunci facem pe fonduri public private.
    Lichele și jeguri psd-iste puse pe căpătuială.

  4. Atunci Moldova sa nu mai voteze cu PSD !!!

    • Ba sa voteze cu PSD-ul, dar sa voteze proporțional cu km de autostrada pe care ii au: au 0% din autostrăzile din România- atat sa ia si PSD-ul in Moldova.
      Oricum Moldova a avut o mare influență la vârful PSD inca de la inceput – dar au folosit-o strict pt interesele personale.

  5. Inca un excelent demers jurnalistic sublim din partea g4media, care reuseste sa ne prezinte adevarata fata a ongistilor sorosisti satanisti useristi, care incearca sa blocheze orice lucrari la sistemul national de autostrazi si sa distruga infrastructura Romaniei!

  6. Ati votat rea-credinta si sfidare in 2016.

    Maturizati-va, copii! Mergeti la vot si incepeti sa alegeti conducatori care nu sunt hoti.

    Nu mai fiti fraieri absenti de la vot.

    • Am văzut și voi mai vedea mesaje similare cu al tău în multe locuri. Dar aș vrea să-ți spun că are ceva eronat în el. 1. Chiar dacă au ajuns la putere cei din PSD nu aveau voie să facă nimic din ceea ce au făcut. Lovitură de Stat împotriva României a fost începută când s-au fraudat alegerile. Dragnea, infractorul principal ! 2. Până la următoarele alegeri nu vom mai avea ce alege …

      Lucrurile trebuie făcute ACUM !

    • Inteleg ce zici, dar e un pas necesar ca oamenii sa se dezica definitiv de PSD si sa nu mai apere hotii din localitatile lor, din primarii, din CJ-uri.

      Daca lumea ar vota masiv cu oameni cinstiti, fraudele electorale comise de PSD nu ar avea efect.

      Dar uite! In 2016 11 milioane de prosti n-au votat! Pai cum sa nu castige PSD?

      De acolo vine tot raul, de la credulitatea si ticalosia romaneasca, de la dezinteres si de la iubirea de hoti, fiindca pentru milioane de post-decembristi toti suntem mai mult sau mai putin hoti, deci totul e permis.

      E vremea sa ne aliem masiv cu oamenii cinstiti, altfel ne cautam alte destinatii…

  7. Normal că Dragnea a dat deoparte aceste proiecte care se puteau realiza cu bani europeni. A făcut-o pentru că Teldrum nu asfaltează în Moldova, iar chiar dacă ar face-o, în Moldova un km are 1000 metri și nu doar 800 ca în Teleorman.

  8. Pai ce sa mai fure Liviu baba și cei 160 de hoți. Poate da bunul Dumnezeu dragutul și-i închide dna-ul.

  9. pentru că am protejat proiectele susținând ca noua politică să aibă regulamente și proiectele să fie acolo, politicienii nu le pot schimba și atunci nu vor să facăacele proiecte strategice, dar nu e nici o trădare e doar iubire de țară cum ziceau unii care spuneau că România nu trebuie să mai provoace Rusia, acea țară care trimite bombardiere aproape zilnic către România.
    ps Iasi Tg Mures este propus de mine si sustinut inclusiv prin includerea in tent si este de la Chisinau la Turda Sebes…

  10. Avem posibilitatea sa nu mai votam PSD la urmatoarele patru alegeri : europarlamentare, prezidenntiale , locale , generale , care nu sunt prea departe, dar determinati mai ales tinerii sa iasa la vot,ca de restul nu e nevoie ca oricum vor iesi . Eu nu voi mai putea conduce pe aceasta autostrada , dar copiii mei ?