G4Media.ro

Guvernul britanic pariază pe biciclete și pune la dispoziție 2 miliarde de…

sursa foto: Pexels

Guvernul britanic pariază pe biciclete și pune la dispoziție 2 miliarde de euro pentru mii de kilometri de piste pentru ciclism, vouchere pentru repararea bicicletelor, parcări speciale sau cursuri de învățare a mersului pe bicicletă

Premierul Boris Johnson doreşte să redea britanicilor plăcerea de a practica ciclismul prin oferirea de vouchere pentru repararea bicicletelor şi chiar prin încurajarea prescrierii mersului pe bicicletă de către medici, informează AFP, citată de Agerpres.

Conform anunţului făcut de Downing Street, lansarea, marţi, a voucherelor pentru repararea bicicletelor în valoare de 50 de lire sterline (55 de euro) se adaugă amenajării a mii de kilometri de piste pentru ciclism, a unor cursuri de învăţare a mersului pe bicicletă destinate tinerilor şi vârstnicilor, precum şi creării de locuri de parcare pentru biciclete.

În unele cartiere, medicii vor fi încurajaţi să prescrie practicarea ciclismului, iar pacienţii acestora vor putea folosi bicicletele prin intermediul centrelor locale de sănătate.

Aceste măsuri fac parte dintr-un plan al executivului în valoare de două miliarde de lire sterline (2.19 miliarde de euro) destinat dezvoltării mersului pe jos şi utilizării bicicletelor de către britanici, activităţi deja în creştere de la începutul pandemiei de COVID-19 ca urmare a interesului populaţiei de a evita utilizarea transportului public şi de a face exerciţii fizice.

„Fie că este vorba de a ajuta oamenii să fie sănătoşi şi de a scădea riscul de a se îmbolnăvi sau de a îmbunătăţi calitatea aerului şi a reduce blocajele în trafic, mersul pe bicicletă şi mersul pe jos joacă un rol uriaş în abordarea unora din cele mai mari provocări de sănătate şi de mediu cu care ne confruntăm”, a susţinut Boris Johnson, el însuşi un mare fan al utilizării bicicletei.

Guvernul britanic doreşte, de asemenea, să faciliteze accesul populaţiei la bicicletele electrice prin intermediul unui program naţional de încurajare a persoanelor în vârstă, a celor care au distanţe lungi de parcurs sau a celor care sunt mai puţin în formă pentru a utiliza bicicleta clasică.

sursa foto: Pexels

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. „cursuri de învățare a mersului pe bicicletă” , numai la idioții ăia poți să auzi ceva așa de penibil.

    • Bineinteles, Romania este pe primul loc in UE la numarul bicilistilor morti in accidente rutiere, cu numar dublu fata de media europeana, dar noi dam lectii despre cum nu e nevoie de lectii de mers pe bicicleta.

    • Eduard,
      Morții din rândul bicicliștilor nu sunt din cauză că nu au echilibru și cad de pe șa !
      Dacă s-ar da examenul auto pe bune ar fi mai puțini morți pe șosele, din toate categoriile : pietoni, șoferi, pasageri, bicicliști.
      Problema principală sunt șoferii, și drumurile care contribuie la șofatul aberant

    • Am văzut destui adulți în România care nu știu să meargă pe bicicleta și chiar se tem să învețe singuri. Poate că un curs le-ar fi fost bun….
      În Olanda țară unde aproape toată lumea se deplasează cu bicicleta copii iau cursuri de biciclit, opționale. Dar nah, Romanii sunt mai deștepți, n-au nevoie…

    • Mario, sunt sofer si biciclist (si pieton, trotinetist, skateboardist etc) si am trait suficiente evenimente in toate aceste instante cat sa iti garantez ca e nevoie de lectii si ptr biciclisti. In primul rand in Romania nu exista infrastructura ptr biciclete, iar asta presupune un skill level destul de ridicat, inclusiv in ceea ce priveste situatiile in care cazutul de pe bicicleta este inevitabil. Ca sa nu mai zic ca am pedalat multe zeci de km in Londra si in primele zile nu intelegeam ce e diferit (dincolo de infrastructura) fata de Bicuresti: nu exista gropi iar canalizarile sint la nivelul carosabilului.
      Nu proiecta experienta ta si skill levelul tau pe ceilalti. In rest, da, soferii din Romania sunt niste brute si suntem pe primul loc la accidente rutiere punct.

  2. Noi dam cu banii de catedrale și biserici.
    Dacă ne rugam transportul prin București se va fluidiza și va fi excepțional.

  3. Eduard,
    Morții din rândul bicicliștilor nu sunt din cauză că nu au echilibru și cad de pe șa !
    Dacă s-ar da examenul auto pe bune ar fi mai puțini morți pe șosele, din toate categoriile : pietoni, șoferi, pasageri, bicicliști.
    Problema principală sunt șoferii, și drumurile care contribuie la șofatul aberant