G4Media.ro

Guvernul Danemarcei a insistat ca Tunisia să-i primească pe cei 27 de…

Sursa Foto: Archive Photo/IOM /iom.int

Guvernul Danemarcei a insistat ca Tunisia să-i primească pe cei 27 de migranți, salvați din Mediterană de cargoul Maersk Etienne în urmă cu cinci săptămâni

Guvernul danez a insistat joi ca Tunisia să-i primească pe cei 27 de migranţi salvaţi în urmă cu cinci săptămâni din apele Mediteranei de cargoul Maersk Etienne sub pavilion danez, pe care niciun port nu vrea să-l lase să acosteze, informează AFP.

„Analiza guvernului danez este aceea că Tunisia ar trebui să-şi onoreze responsabilităţile şi să primească cele 27 de persoane. Această analiză se bazează în special pe faptul că destinaţia prevăzută a navei era Tunisia şi că migranţii au fost salvaţi în apropiere de Tunisia”, susţine Ministerul pentru Imigraţie şi Integrare danez într-o declaraţie scrisă.

După ce a salvat migranţii, printre care o femeie însărcinată şi un copil, răspunzând unui apel al autorităţilor malteze, cargoul nu a primit autorizaţia să acosteze.

„Blocat (cargoul) pe mare 35 de zile şi aceasta continuă. Echipajul şi persoanele pe care el le-a salvat trebuie acum să fie salvate din acest impas. Când îşi vor asuma responsabilităţile autorităţile abilitate?”, şi-a exprimat indignarea miercuri, pe Twitter, transportatorul Maersk Tankers, căruia îi aparţine nava.

Duminică, trei dintre persoanele salvate au sărit peste bord, înainte de a fi în final scoase de echipaj şi urcate din nou pe navă.

Aceşti migranţi trebuie să aibă posibilitatea să debarce imediat, au cerut la unison săptămâna trecută Înaltul Comisariat al ONU pentru Refugiaţi (UNHCR), Organizaţia Internaţională pentru Migraţie, dar şi Camera Internaţională a Marinei Comerciale (ICS), relatează Agerpres.

Premierul maltez, Robert Abela, a declarat în urmă cu patru zile că situaţia de la bordul navei Maersk Etienne „nu este responsabilitatea” autorităţilor din La Valletta, dat fiind că nava este sub pavilion danez.

 

Sursa Foto: Archive Photo/IOM /iom.int/migranti

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. De ce nu ii preia Danemarca?

  2. Mda, nu preluăm migranți de pe mare pentru că dacă sunt bărbați, cine știe dacă nu cumva nu fac parte dintr-un transport organizat cu alt scop. Gravide nu luăm pentru că? Sunt cumva periculoase, le explodează burta după 9 luni sau ce?

  3. Comandantul navei si-a cam futat norocul .
    Daca nu ii salva , idem .
    Comandantul nu va primi comanda nicaieri in lume , shippingul este o afacere in care se cauta castigul , ca in oricare alta .
    O nava blocata pt 30 de zile , inseamna undeva la 300 mii de euro pierdere , minim , daca era pe spot market .
    Daca este angajata in time charter , este si mai grav financiar .
    Nici mama asigurarilor nu va compensa .