G4Media.ro

Guvernul Francez îi cere Grupului Renault să-și mențină în țară activitățile tehnologice,…

Guvernul Francez îi cere Grupului Renault să-și mențină în țară activitățile tehnologice, să nu se mai dezvolte peste hotare, având în vedere sprijinul de stat acordat, de cinci miliarde de euro

Grupul Renault beneficia, spre finele lunii aprilie, de un sprijin de stat considerabil din partea Guvernului Francez (aprobat și de Comisia Europeană), cu scopul de a trece mai ușor peste șocul economic produs de epidemia de coronavirus. Acum, la schimb, guvernanții au pretenția ca Renault să-și mențină în țară activitățile tehnologice, să nu se mai dezvolte peste hotare, relatează Reuters.

Comisia Europeană a aprobat măsura guvernului Franței, care a acordat grupului Renault o garanție de stat, pentru un credit de 5 miliarde de euro. Ministrul francez al mediului, Elisabeth Borne, a apreciat că în schimbul acestui ajutor, Renault ar trebui să-și mențină activitățile în Franța, să nu se mai dezvolte în alte țări.

Borne a mai declarat că statul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante.

Şi ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat într-un interviu publicat vineri în cotidianul Le Figaro că grupul Renault se luptă să supravieţuiască în contextul crizei coronavirusului, adăugând însă că producătorul auto trebuie să-şi asume unele angajamente cu privire la menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice.

„Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască (…) Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem producătorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice”, a subliniat ministrul francez al Economiei, relatează Agerpres.

Renault a fost obligată să închidă aproape toate liniile de producție și a înghețat practic vânzările din cauza măsurilor luate de guvernul francez pentru a împiedica răspândirea virusului. 90% din angajați au fost trecuți în șomaj tehnic. Ca urmare a deteriorării condițiilor financiare, grupul are nevoie de lichidități, iar garanția statului francez a fost necesară pentru a beneficia de condiții favorabile la împrumutul de 5 miliarde de euro.

Sursa Foto: Renault

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Ca și cum Renault ar da de pomană României! Dacia a contribuit la dezvoltarea și cota de piață a companiei.

  2. In Romania exista si centru de cercetare Renault.
    Nu doar asamblare cum vrea landser sa credem.
    In plus Renault a mai trecut printr-o criza din care a iesit datorita Daciei…
    Deci Dacia conteaza pentru Renault mai mult decat ai impresia.

  3. Francezii au inventat motorul cu 4 cilindri.

    • Francezii au dat lumii miracolele Lourdes, Clotilda si Valerie. Lasati-ma sa va patrund cu energia mea etc etc

  4. 5 miliarde renault, 5 miliarde lufthansa, vedet ice flexibile devin regulile UE cand nu e vorba de romania?

  5. Dacia e brandul low cost (pe Europa) al grupului Renault,adica masina saracului in tarile Occidentale,unde este comercializata cu brandul Dacia si masina perfecta ptr tarile mai slab dezvoltate economic/emergente (Rusia,India,America de Sud) unde este comercializata cu brandul Renault.

  6. Dar ce Rusia nu este in Europa?Sau……..