Guvernul francez vrea să dubleze numărul produselor alimentare supuse reducerilor de preț în acest an/ Doar o treime dintre firmele producătoare au acceptat să scadă prețurile
Guvernul francez încearcă să obțină un angajament din partea supermarketurilor și a grupurilor producătaoare de bunuri de consum pentru a contribui la combaterea inflației prin dublarea numărului de produse supuse reducerilor de prețuri în acest an, de la aproximativ 1.000 în prezent, a declarat miercuri o sursă din Ministerul de Finanțe, potrivit Reuters.
De asemenea, sursa a declarat că guvernul este în favoarea devansării negocierilor anuale privind prețurile între retaileri și furnizorii lor, stabilite în prezent pentru o fereastră între decembrie și martie în fiecare an.
Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, s-a întâlnit miercuri cu principalii comercianți cu amănuntul și urma să poarte joi discuții cu furnizorii lor industriali pentru a discuta despre cum să accelereze reducerile de prețuri.
După întâlnire, grupul de lobby al industriei de retail Federation du Commerce et de la Distribution (FDC) a declarat că doar 25 din cele 75 de mari grupuri producătoare de bunuri de consum au fost de acord până acum să reducă prețurile, și doar la un număr limitat de produse. Grupul dă vina pe multinaționalele globale pentru costul ridicat al vieții.
Mai devreme, miercuri, șeful lanțului de magazine alimentare Les Mousquetaires a declarat că nu se așteaptă ca prețurile din supermarketuri să scadă semnificativ înainte de luna martie a anului viitor și a reluat un avertisment al unui grup rival, potrivit căruia consumatorii francezi cheltuiesc mai puțin din cauza prețurilor care se mențin ridicate.
Thierry Cotillard, al cărui grup are peste 3.000 de magazine în Franța, a declarat pentru postul de radio RTL că oamenii și-au redus cumpărăturile din supermarketuri cu aproximativ 5% în ceea ce privește volumul și au cumpărat mai puține produse proaspete, precum pește și carne.
„Este o preocupare reală, deoarece francezii consumă mai puțin … Nu este bine pentru economie, nu este bine pentru afaceri”, a spus el.
Marți, directorul general al retailerului francez Carrefour, Alexandre Bompard, a avertizat, de asemenea, că prețurile ridicate i-au forțat pe consumatori să facă reduceri masive ale cheltuielilor pentru bunuri esențiale și a îndemnat guvernul să amâne o lege care să limiteze promoțiile pe care le pot oferi retailerii.
Într-o scrisoare adresată săptămâna aceasta legislatorilor, Bompard – care este și președinte al grupului de lobby FDC – a declarat că vânzările de produse menstruale, scutece și tratamente de prim ajutor au scăzut, considerând că aceasta este o dovadă că familiile franceze nu își pot permite să cumpere produse de bază.
Prețurile ridicate la alimente reprezintă o preocupare pentru toate guvernele europene, retailerii și firmele producătoare bunuri de consum acuzându-se reciproc.
În acest an, autoritatea britanică de supraveghere a concurenței a declarat că va intensifica activitatea de investigare a prețurilor la produsele alimentare. Italia a încercat să negocieze un acord între producători și comercianți cu amănuntul pentru a limita prețurile la alimente și alte produse de bază în perioada octombrie-decembrie, deși surse au declarat luna aceasta că producătorii au refuzat să se supună unui acord cu lanțurile de supermarketuri.
În Ungaria, premierul Viktor Orban a impus reduceri obligatorii de prețuri la unele produse alimentare de bază. Iar în Portugalia, guvernul a anunțat în martie un pachet de măsuri pentru a ajuta familiile cu venituri mici, inclusiv eliminarea taxei pe valoarea adăugată pentru produsele alimentare esențiale.
În iunie, Le Maire a declarat că a obținut un angajament din partea a 75 de companii alimentare de top de a reduce prețurile la sute de produse începând cu luna iulie pentru a reflecta costurile mai mici ale materiilor prime. Însă, marți, el a declarat că mai puțin de jumătate dintre acestea și-au respectat promisiunea și că dorește ca mai multe companii să se alăture efortului.
Retailerii francezi au solicitat negocieri mai regulate cu companiile producătoare de bunuri de consum pentru a reflecta modificările prețului materiilor prime. Anul acesta, aceste negocieri au dus la o creștere cu 10% a prețului produselor de pe rafturile supermarketurilor.
Criticii spun că sistemul blochează efectiv prețurile de vânzare cu amănuntul pentru un an, indiferent de fluctuațiile prețurilor materiilor prime și ale altor factori de producție.
De asemenea, comercianții cu amănuntul au criticat o lege adoptată în acest an care extinde la produsele de frumusețe, igienă și îngrijire un plafon de 34% pentru promoțiile pe care le pot aplica la produsele alimentare.
Bompard de la Carrefour a cerut guvernului să amâne cu un an implementarea legii, care în prezent ar trebui să intre în vigoare în martie 2024.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu