G4Media.ro

Guvernul va decide în această lună procedura de realizare a autostrăzii Comarnic-Brașov

Guvernul va decide în această lună procedura de realizare a autostrăzii Comarnic-Brașov

Primul-ministru Ludovic Orban a anunțat, la Digi24, că Guvernul va lua o hotărâre în această lună în privința modului în care va fi contruită autostrada Comarnic-Brașov, despre care a spus că este o prioritate a cabinetului său. Există două variante luate în calcul: parteneriatul public-privat sau finanțarea de la bugetul de stat.

Orban a arătat că proiectul nu poate primi bani de la Uniunea Europeană deoarece tronsonul nu este pe unul idntre coridoarele paneuropene.

”Nu poate fi finanţată cu fonduri europene. Vom decide în luna ianuarie cum o facem. Avem în principiu două variante. Prin parteneriat public-privat, dar nu accept decât în parteneriat cu o instituţie financiară internaţională, indiferent care este ea. Deci, fie faci pe parteneriat public-privat, dar ai nevoie de un partener instituţional care să îţi confere încredere şi mai ales garanţia finanţării, sau o faci pe bugetul de stat”, a spus premierul..

În cazul în care Guvernul se va decide pentru un parteneriat public-privat, avantajul este că ar asigura finanțarea și ar asigura credibilitate proiectului, susține Orban.

Sursă foto: Asociația Pro Infrastructura

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Poate aici
    Rog sa mi se raspunda la o treabă: scoti supraacciza pe combustibil de 5,85 miliarde de lei in 2 ani, undeva peste 500 milioane de euro pe an desi strada nu a tipat dupa asta, urli ca esti pe buza prapastiei, lasi deficitul sa se duca la 3,6%, tai de la educatie si cercetare ca mai apoi sa finantezi deficitul prin împrumut. Puteai sa anunți ca faci un spital cu banii astia sau A8 ul atat de cerut ca si asa ai anuntat ca nu-i eligibil exercitiul asta la finantare europeană . Astia sunt bine la mansarda?

    • cuuuuum ?

      „aolio”, bai nu erati voi, # kondensatorilor, toti gramada ca scaiul pe veorika ca (cacofonie intentionata) de ce nu o face cu fonduri UE ?

      acu o sa se construiasca tot in varianta PPP, dar cu firme de casa / vila/ zgarie nori de-ale pdl-ului (a nu se citi pnl, caci pnl-ul a murit de ani buni)

    • Autostrada moldovei? Crickets…..

    • ”Rog sa mi se raspunda la o treabă: scoti supraacciza pe combustibil de 5,85 miliarde de lei in 2 ani, undeva peste 500 milioane de euro pe an desi strada nu a tipat dupa asta”
      – păi o face în ciuda ”străzii” care voia, de fapt, ca banii ăia să ajungă la MAfia PRO-PSD-ALDE
      ” ca să urli ca esti pe buza prapastiei, lasi deficitul sa se duca la 3,6%, ” – ce tupeu, când putea să-l ascundă din pix, cum făcea discotecarul derbedeu
      ”tai de la educatie si cercetare”- chiar așa, și oamenii mafiei PRO-PSD-ALDE de unde mai sifonează?
      ” ca mai apoi sa finantezi deficitul prin împrumut. ”- când mafia securistă a lăsat conturile pline cu fonduri aduse special de ei, de interlopi, din surse proprii
      ”Puteai sa anunți ca faci un spital cu banii astia sau A8 ul atat de cerut”- unde, mai e loc? că ”s-au făcut” toate, ”din scoarță în scoarță”, nu ” asa a anuntat” șeful mare de la aprozar la programul de guvernare al roșiei glifosate încă de acum 4 ani?

      Trolii ”astia sunt bine la mansarda?”

    • Asta cu supraacciza este o chestie ceva mai complicata.
      Normal ar fi ca toate preturile sa scada, sau macar sa se mentina.
      Statul nu pierde nimic pentru ca va fi un consum mai mare, deci venituri mai mari din acciza normala.
      Eu nu sunt economist, am o pregatire tehnica dar uite cam cum inteleg eu economia.
      Cand ai marit pensiile si salariile fara masuri economice, practic a fost un jaf national.
      Primul pierzator a fost antreprenorul, cetateanul nu a pierdut si nu a castigat, toate majorarile s-au pierdut in inflatie si curs de schimb.
      Singurul care a castigat a fost Statul. Practic au luat bani cu japca de la privat.
      Eliminarea supraaccizei este o masura economica buna.Castiga toata lumea, cetateanul care cumpara ceva mai ieftin,producatorul care vinde mai mult si statul care primeste mai multa acciza prin marirea cantitatii.
      Numai bine.

  2. Dupa ce tot hastagu a urlat fonduri europene, fonduri europene….nu se poate. Si noi care credeam ca orice se poate cu fonduri eueuropene, inclusiv mancatul de cacat in campanie.

  3. Se pare ca in 2 luni ne vom lamuri complet in legatura cu putinta si vointa PNL.

  4. Se face o greseala foarte mare prioritizand autostrada pe Valea Prahovei inaintea vaii Oltului. Inainte de a discuta despre continuarea A3 trebuie sa avem proiect si inceperea lucrarilor la segmentele ramase din A1: Margina – Holdea, Valea Oltului, Rm. Valcea – Pitesti si inclusiv legatura dintre A1 si A2 prin DNCB. Din punct de vedere economic, autostrada pe Valea Oltului este mult mai importanta decat cea pe Valea Prahovei. Fiind vorba de E81 se poate obtine finantare europeana, deci costul total pentru a termina A1 este mai mic decat costul A3.

    • Nu a zis nimeni ca o prioritizeaza inaintea A1. A1 merge inainte. Pe lotul 1, Sibiu-Boita, constructorul e in teren si se asteapta aprobarea PT. Pe lotul 5, Curtea de Arges – Pitesti, CNAIR taraganeaza declararea castigatorului. Lotul 4, pana la Tigveni este in licitatie. Deocamdata loturile 2 si 3 sunt in situatie neclara. Dar se merge inainte. Licitatia zonei cu tunele este si ea taraganata de CNAIR (probabil incompetenta crasa). Iar tampenia aceea ca tunelele ar fi pentru ursi e inventia presei. Fara tunele ar trebui sapate niste deblee enorme (45 m. adancine, 120 m. in partea de sus) si ar consta si foarte mult sa le stabilizezi.
      PPP ar fi o megaprostie. Eu nu stiu nicaieri un astfel de proiect care sa fi fost de succes. Peste tot s-a platit cat nu face.
      Daca ar fi dupa mine, as plati de la buget dar as lucra la VP cu tzaraita. Calculat in asa fel incat sa fie finalizati 3-4 km. pe an, dar ganditi in asa fel incat sa fie utili imediat.

    • Si BTW, din ce inteleg eu, VP nu este eligibila pentru fonduri europene. Nu este „core”. A1 este, dar si asa, ma astept la 3-5 miliarde de euro, din care probabil 40-50% va plati statul Roman (85% rambursare este pe cheltuieli ELIGIBILE). Parerea mea este ca isi va scoate banii.

  5. Pentru a lua o decizie corecta nu infiinteaza o comisie?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Niste informati mai adevarate (despre autostrazi si infrastructura) pentru cei care zic ca acuma totul este ok ca a venit PNL la guvernare:
    (urmariti pagina Pro Infrastructura daca vreti sa auziti si niste estimari realiste, ca politicieni numai aia nu stiu sa faca)
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1469571923216810&id=411782165662463

  7. Sa dea dracu in ea de autostrada pe Valea Prahovei, ca pana acum era deja gata soseaua care să asigure legătura cu judeţul Braşov, pe ruta Câmpina – Valea Doftanei – Săcele; este propus de câţiva ani de Consiliul Judeţean Prahova si e vorba, se pare, de doar 24 de kilometri !
    Bai, Statul Roman e tampit sau antinational?!

  8. Traseul autostrazii : este esential sa NU fie pe firul apei, asa cum a fost in ultimele planuri ale guvernului Dancila.
    Autostrada trebuie sa mearga sus pe Muntii Baiului, cu unul din traseele deja proiectate (oare dinainte de ’89?), cu tuneluri, viaducte : sa dea nastere unui traseu uimitor de frumos. Astfel poate salva Valea Prahovei si simultan poate deschide Valea Doftanei, un areal urias. E loc de investitii, locuri de munca si cu multe locuri noi superbe.
    Valea Prahovei este deja batjocorita cu mini-hidrocentrale – adesea nici nu mai exista apa pe firul vaii. Autostrada ar pune capac acestor pagube
    Valea in sine, de la Campina si pana la Predeal (ca idee putem continua gandirea similara spre Timis si Brasov, respectiv Rasnov – Cristian) – trebuie sa fie locuri pentru o viata placuta si relaxata – statiuni turistice. Adevarate perle. Numar minim de masini in circulatie (transport in comun foarte bun, gratuit pentru cei cu consumatie), viteza de max 20-30 km/h : oamenii stau la terase si restaurante, copii se joaca, ai locuri frumoase pentru conferinte de business si motivare angajati. Curatenie, localuri bune, case frumoase – business sanatos, durabil.
    Numai sa doreasca si guvernantii sa faca ceva bun pentru noi.