Guvernul vrea să construiască autostrăzi cu banii chinezilor după ce a eșuat în atragerea de fonduri europene
Premierul Viorica Dăncilă participă sâmbătă la Sofia, în Bulgaria, la Summit-ului şefilor de guvern ai statelor ce sunt parte la formatul de cooperare R.P. Chineză – Europa Centrală şi de Est („16+1”).
Un moment interesant al summitului va fi semnarea, de către ministrul Lucian Șova, a unui Memorandum de Înţelegere între Ministerul Transporturilor din România şi Comisia Naţională pentru Dezvoltare şi Reformă din Republica Populară Chineză pentru cooperarea în domeniul transporturilor şi infrastructurii.
Deocamdată nu se știu detalii despre conținutul înțelegerii cu chinezii în domeniul infrastructurii, dar aceasta vine în contextul eșecului Guvernului de la București de a atrage bani europeni pentru construirea de autostrăzi în România și pe fondul discuțiilor din PSD pe marginea interesului tot mai mare pentru banii Beijingului. Bani care vin fără condițiile stricte precum cei de la Bruxelles, mai ușor de sifonat și de redirecționat spre pușculițe personale sau de partid.
Luna trecută, Ministerul Transporturilor a anunțat că renunță la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic – Brașov cu Banca Mondială, un proiect revoluționar pentru infrastructura din România inițiat anul trecut de guvernul Tudose. Practic, după mai mult de jumătate de an de pregătiri, proiectul cu Banca Mondială e abandonat în favoarea unui viitor parteneriat public-privat.
Și celelalte mari proiecte de infrastructură stagnează sub guvernarea PSD, autostrada Sibiu – Pitești, autostrada Târgu Mureș – Iași, ca să dăm numai câteva exemple.
G4Media.ro a făcut la începutul acestei luni inventarul marilor proiecte de infrastructură puse în stand by de ani de zile.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii