Hackerii ruși au publicat rutele navelor de pe care ar fi putut fi efectuate atacuri pe Podul Crimeei / Două nave, supectate că ar fi participat la operațiunea de lansare a dronelor fără pilot pentru a ataca podul
Grupul de hackeri „Evil Russian Hackers” (RaHDit) a publicat rutele navelor civile de pe care ar fi putut fi lansate drone pentru a ataca podul din Crimeea. „RaHDit, ca răspuns la actul terorist desfășurat de Serviciul de Securitate al Ucrainei, în care a fost distrusă o parte a podului din Crimeea, a publicat rutele navelor de pe care cel mai probabil au fost lansate drone cu explozibili”, a declarat grupul de hackeri pentru Sputnik, citată de publicația sârbească Politika.
Potrivit declarației hackerilor, cercetările lor arată că două nave, „Beks Loyal” și „Khudayar Yusifzade”, ar fi putut participa la operațiunea de lansare a dronelor fără pilot pentru a ataca podul.
Una dintre ele a navigat cu câteva zile înainte de actul terorist de-a lungul coastei ruse a Mării Negre, la 100 de kilometri de Novorossiisk. O altă navă a plutit mai spre sud. Ulterior, cele două nave s-au întâlnit în larg. Hackerii cred că, în acel moment, dronele au fost transferate de la navă la alta.
Grupul RaHDit subliniază că o altă navă, care plutea în linie dreaptă față de podul din Crimeea, a fost probabil folosită pentru a controla dronele fără pilot.
Navele menționate, care navighează sub pavilionul Insulelor Marshall și al Liberiei, sunt înmatriculate în porturile din Malta și Grecia.
Potrivit datelor site-ului „Marin Trafic”, nava „Khudayar Yusifzade” a plecat din portul Izmail (Ucraina) pe data de 5 iulie și a ajuns la Elefsina (Grecia) pe 18 iulie. Cisterna a fost construită în 2011 și navighează sub pavilionul Liberiei.
„Beks Loyal”, pe baza datelor de pe același site, a plecat din portul Tuzla (regiunea Istanbul, Turcia) pe 13 mai și a ajuns la Constanța (România) pe 18 iulie. Nava a fost construită în 2004 și navighează sub pavilionul Insulelor Marshall.
Datele din surse deschise arată că nava „Khudayar Yusifzade” este înregistrată în La Valletta (Malta), iar proprietarul este Palmali Shipping Agency.
„Beks Loyal” este înregistrat în portul Pireu (Grecia), iar proprietarul este Beks Shipmanagement & Trading A.S.
A doua navă este semnificativ mai mare: 228 de metri lungime față de 140 de metri cât are „Khudayar Yusifzade”.
Sursa: Politika/ Rador/ Traducerea: Ruxandra Lambru
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu