
Hamilton recunoaște problemele pe care le are la Ferrari
Charles Leclerc a fost încă o dată mai rapid decât Lewis Hamilton, multiplul campion mondial fiind întrecut în toate Marile Premii de până acum de coechipierul său monegasc. Lewis a vorbit despre acest fapt, el precizând că mai are de lucrat până se va împrieteni cu adevărat cu monopostul SF-25.
Leclerc a încheiat cursa din Bahrain cu opt secunde în fața lui Hamilton, monegascul fiind constant mai bun decât coechipierul său în acest debut de sezon (singura excepție, cursa Sprint de la Shanghai).
Cu o vastă experiență de concurs, Hamilton admite că a condus prea mult același monopost și că acum are nevoie de timp suplimentar pentru a se putea adapta la mașina Ferrari, una diferită față de cea a rivalilor de la Mercedes.
Britanicul mărturisește că monopostul roșu vine la pachet cu un set nou de cerințe tehnice, iar aceste schimbări i-au afectat stilul de a pilota. Lucru care, desigur, că nu se aplică și în cazul lui Charles Leclerc (este de ani de zile la echipa de la Maranello și cunoaște foarte bine monopostul).
În primul rând, Lewis a vorbit despre sistemul de frânare, unul total schimbat față de Mercedes: a făcut trecerea de la Brembo și Carbon Industries la un alt sistem, dar și utilizarea frânării motorului, pe care anterior nu o folosea.
Multiplul campion din Formula 1 admite că este tare dificil să-și schimbe stilul de pilotaj și că acest lucru îi ia mai mult timp decât s-ar fi gândit.
Nu în ultimul rând, Lewis vorbește despre faptul că Charles are o abordare mult mai simplă și mai stabilă: începe weekendurile de cursă cu un anumit set-up și îl menține până la finalul Grand Prix-ului.
Hamilton experimentează mult în weekendurile de cursă, iar acum pare decis să schimbe strategia și să-l copieze pe coechipierul său.
Vrea să găsească o bază solidă pe care să construiască, în loc să ajusteze constant setările monopostului în timpul weekendului.
„Este clar că noi oamenii ne blocăm mult în abordările noastre”, își începe Hamilton discursul pentru Sky Sports F1.
„Cred că am condus într-un anumit stil și într-un anumit mod cu aceeași echipă pentru o perioadă atât de lungă de timp (n.r. face referire la Mercedes).
M-am mutat la o mașină nouă și aceasta necesită un stil de conducere și setări atât de diferite – continui să folosesc frânarea motorului, pe care nu am folosit-o niciodată în anii mei anteriori.
Această mașină necesită doar mult timp și un stil de conducere mult, mult diferit. Deci, mă adaptez la asta și cred că încet-încet îmi intră asta în minte și obțin echilibrul corect”, completează Hamilton.
Locurile ocupate de Leclerc și Hamilton în acest sezon de Formula 1
- Australia: Leclerc (locul 8), Hamilton (10).
- China: Leclerc și Hamilton au fost descalificați, dar monegascul încheiase înaintea britanicului.
- Japonia: Leclerc (4), Hamilton (7).
- Bahrain: Leclerc (4), Hamilton (5)
Clasamentul piloților din Formula 1 după patru etape disputate
- 1 Lando Norris (McLaren) 77 puncte
- 2 Oscar Piastri (McLaren) 74
- 3 Max Verstrappen (RedBull) 69
- 4 George Russel (Mercedes) 63
- 5 Charles Leclerc (Ferrari) 32
- 6 Kimi Antonelli (Mercedes) 30
- 7 Lewis Hamilton (Ferrari) 25
- 8 Alexander Albon (Williams) 18
- 9 Esteban Ocon (Haas) 14
- 10 Lance Stroll (Aston Martin) 10
- 11 Pierre Gasly (Alpine) 6
- 12 Nico Hulkenberg (Kick Sauber) 6
- 13 Oliver Bearman (Haas) 6
- 14 Yuki Tsunoda (RedBull) 5
- 15 Isack Hadjar (Racing Bulls) 4
- 16 Carlos Sainz (Williams) 1
- 17 Fernando Alonso (Aston Martin) 0
- 18 Liam Lawson (Racing Bulls) 0
- 19 Jack Doohan (Alpine) 0
- 20 Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 0.
Clasamentul constructorilor din Formula 1
După patru etape disputate, McLaren este lider autoritar, cu 151 de puncte adunate.
- 1 McLaren 151 puncte
- 2 Mercedes 93
- 3 RedBull Racing 71
- 4 Ferrari 57
- 5 Haas 20
- 6 Williams 19
- 7 Aston Martin 10
- 8 Racing Bulls 7
- 9 Alpine 6
- 10 Kick Sauber 6.
Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie – Câștigător Oscar Piastri
- Arabia Saudită (Jeddah) – 20 aprilie
- Miami (International Autodrome) – 4 mai
- Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
- Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
- Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
- Austria (Spielberg) – 29 iunie
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.