G4Media.ro

Haos în companiile de stat: PSD a numit al cincilea șef Tarom…

Haos în companiile de stat: PSD a numit al cincilea șef Tarom în mai puțin de un an. Schimbare și la CFR

Răzvan Cuc este cu un picior în afara Ministerului Transporturilor, după ce Parlamentul a adoptat săptămâna trecută moțiunea împotriva Guvernului Dăncilă. Asta nu înseamnă, însă, că în companiile de stat subordonate ministerului este liniște. Ba chiar este forfotă mare. Pe ultima sută de metri a mandatului lui Răzvan Cuc se numesc noi directori.

După ce la începutul acestei săptămâni Marius Chiper a revenit la șefia CFR SA, înlocuindu-l astfel pe Constatin Axinia, ieri a venit rândul Mădălinei Mezei de la TAROM să lase loc unui nou șef, după nici patru luni de mandat. Informația a fost confirmată pentru G4Media.ro chiar de către aceasta. Noul director general al TAROM, al cincilea din acest an, este pilotul Valetin Gvinda.

Mădălina Mezei fusese numită la șefia TAROM abia în iunie anul acesta, tot de Cuc. Înainte de a prelua frâiele companiei de stat, aceasta a fost reprezentantul companiei la Bruxelles.

În scurtul său mandat s-a vorbit despre o amplă restructurare a companiei aeriene de stat. Pe 19 septembrie TAROM a notificat sindicatele că urmează să restructureze peste 300 de locuri de muncă din zona administrativă.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, avansa, însă, în urmă cu două luni și o reformare a departamentul tehnic.

„Să vedem şi ce facem la departamentul tehnic. Din cei aproximativ 470 de angajaţi de la tehnic, o parte dintre ei nu lucrează la întregul potenţial. Şi atunci cred că ar fi indicat să facem un centru de profit separat, se se întreţină tehnicul singur, din contracte de reparaţii de aeronave ale altor companii, nu doar Tarom. Veniturile de la terţe companii sunt în scădere. Cred că trebuie dat un imbold să lucreze cu cât mai multe companii”, declara Răzvan Cuc, potrivit Agerpres.

Ca mai toți directorii din ultima vreme ai companiei aeriane de stat și Mădălina Mezei a vorbit despre posibilitatea reluării de către TAROM a zborurilor către SUA și China.

Potrivit RFI, planurile erau ca din vara anului viitor TAROM să zboare din nou către New York.

”Vrem să avem zboruri operaționale București-New York în vara anului viitor, dar lucrurile nu sunt deloc simple. (…) Aeroportul vizat va fi JFK, cel mai mare aeroport al New Yorkului, iar numărul de zboruri va fi de cam 4-5 pe săptămână. (…) Prețul unui bilet București – New York va avea un preț mediu de 1000 de dolari”, a declarat aceasta, potrivit RFI, la începutul acestei luni.

Ce i se reproșează Mădălinei Mezei și care este motivul înlocuirii sale din funcție? Iată o întrebare la care nici Consiliul de Administrație al TAROM și nici Ministerul Transporturilor nu au furnizat deocamdată un răspuns.

Aceasta a fost înlăturată din funcție înainte ca TAROM să recepționeze primul ATR72-600 din cele nouă comandate în această vară care vor înlocui complet flota actuală de ATR-uri.

Consiliul de Administrație al companiei de stat l-a numit pe pilotul Valentin Gvinda în funcția de director general.

TAROM a raportat pierderi de 66,3 milioane de lei după primele șase luni ale acestui an și se îndreaptă spre al doisprezecelea an fără profit.

G4Media.ro a scris că pentru compania aeriană de stat se analizează varianta acordării unui ajutor de stat necesar atât în vederea achiziției de aeronave noi, cât și pentru continuarea activității.

Șef nou și la CFR SA

Mădălina Mezei este al doilea director dintr-o companie subordonată Ministerului Transporturilor care a fost schimbat în această.

Marius Chiper a revenit la conducerea CFR SA, după ce Consiliul de Administrație al CFR SA, compania care administrează calea ferată, a decis revocarea din funcție a lui Constantin Axinia. Chiper nu se află pentru prima oară în fruntea CFR SA. A mai ocupat această funcție din decembrie 2015 până în octombrie 2017, când și-a dat demisia la cererea ministrului Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe.

„Marius CHIPER, de profesie inginer și cu o experiență profesională de 25 de ani în sectorul feroviar, a ocupat până în prezent funcția de director general adjunct Investiții din cadrul companiei, iar din poziția de director general interimar, funcție deținută și în perioada 2015-2017, va coordona întreaga activitate a CNCF CFR SA, compania naţională care administrează şi gestionează infrastructura feroviară publică”, a anunțat compania printr-un comunicat de presă.

Cu o zi înainte de schimbarea din funcție a lui Constantin Axinia, ministrul Răzvan Cuc se arătase nemulțumit că acesta nu a reușit restructurarea companiei de stat în termenul stabilit și declarase: „Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de Administraţie îl înlocuieşte”.

Constantin Axinia a declarat, însă, potrivit Hotnews.ro, că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro.

Foto: Razvan Cuc (InquamPhotos / George Calin)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Mai nasol e la Protectia Consumatorilor – ANPC
    Acolo trebuiesc schimbati toți – mai toate rudele celor de acolo au firmele lor care beneficiaza de protectie impotriva reclamatiilor – da-l naibii pe consumator

  2. Trebuie cercetat penal acest individ, si multi alti care au dat tunuri si au luat spagi.

    Vrem un nou DNA adevarat ! Fara lupta imotriva coruptilor, nu se poate face nici o resetare.

  3. cotcodancila a zis ceva de 300+ km. de autostrada. Cuc a zis ca doar 180, apoi 100. In final vor fi 22. Iar in primul mandat de ministru al pasaricii fara oua, a spus ca 90 si a fazut 0 (zero) pentru ca acei 15 cu care s-a impaunat au fost facuti de ministrii lui Ciolos.
    Pe langa asta, prin rezilierea LD3 s-a pierdut garantia si foarte probabil constructorul spaniol va obtine penalitati zemoase. Banii platiti in plus si pe penalitati si pe reparatiile facute in timpul perioadei de garantie pierdute TREBUIE IMPUTATI LUI CUC SI CELOR DIN CONDUCEREA CNAIR CARE AU SEMNAT PENTRU REZILIERE!
    La zona cu tunele de pe Lugoj-Deva nu s-a miscat nimic. Nimic la A8. La A3 doar cei 5 km. de la granita cu Ungaria. Si mai sunt 13 km. de la Sibiu la Boita. In rest santierele duduie cu vorbe goale. Tziganul asta gusat a facut o burta de nu-si mai vede cucul fara oua decat in oglinda.

  4. Au plecat cu compensatii. Stai cateva luni, iti iei cateva salarii babane si apoi compnesatii. Are patria bani. Imprumuta Orlandu la 5%.

    Dar ce ziceti de jaful de la Romatsa ?

    Sa te ceri la pensie anticipata si sa primesti 60 de salarii compensatorii !!!!????
    Sa te reangajezi la stat si sa fi pusa si in CA-uri.

  5. Companiile de stat sunt pline de slugi care nu fac nimic.

    De ce? Fiindca romanilor le plac banii nemunciti.

    • „Aveti ce votati”, sunt curios cu ce te ocupi. Oficial, dupa publicatia RiseProject, nu mai am ce sa votez.

      https://www.riseproject.ro/articol/adevarul-despre-dan-barna/

    • Fiecare din ei are cate un schelet de-asta. Ii dau o bila alba lui Orban pentru ca a renuntat la candidatura de la primaria Capitalei cand a fost pus sub acuzare. Desi poate ca si-a calculat ca nu castiga si era mai simplu sa se retraga asa.
      Politicienii Romani sunt de-aia care nu sunt in stare sa faca nimic altceva decat sa ne pacaleasca pe noi, fraierii. Eu unul am o meserie si nu as candida nici in ruptul capului. Cum zicea Andries: „Sunt sigur ca m-ati vota / Insa eu n-as candida”

  6. Jeguri pesediste. Asa au învățat jigodiile sa procedeze in companiile de stat. Pe principiul FURĂ SI FUGI! Asa fac toți ciumații. Este stilul lor. Si nu se lasă până nu fură tot si nu-si bagă toate rudele în funcții bune. Trebuie opriți! HUO PSD!

  7. Un CEO de companie aeriana nu trebuie sa fie pilot. Sunt doua joburi complet diferite.
    Trebuie un manager cu experienta si cu mana libera sa faca restructurare.
    Oameni capabili se gasesc, dar acestia nu sunt parte din gashka.
    Un exemplu de performanta este dat de CEO-ul Air Canada, Catalin Rovinescu, de origine roamana, care a preluat compania in prag de faliment si a adus-o pe profit stabil.
    Omul potrivit la locul potrivit. Nimic mai mult.
    PS Obsesia asta cu zboruri in SUA si Asia este ne-realizabila deparece Bucurestiul NU este un hub care sa adune 350 de pasageri/zi/zbor. In plus, concurenta este foarte dura – Lufthansa, Austrian, LOT, Turkish, KLM, au zboruri zilnice cu preturi foarte competitive (sub 1000 usd).

    • Confirm – fiica mea tocmai ce s-a întors din USA, a zburat cu LOT, prin Varsovia, Buc-Miami, 500 Eu dus-intors, bagaj cala inclus !
      Ce visează ăștia Buc-NY 1000 Usd ? Este adevărat că vei castiga 4-5 ore, dar pentru >85% din clienti conteaza pretul … oricum este o zi pierdută.

  8. Ne-ar trebui un DNA al Extraterestrilor pt. a recupera toate prejudiciile Capuselor, zergi de Romania.

    A zis un amic : Cand vor inventa japonezii teleportarea om avea si noi trenuri cum au ei acum …

  9. Haosul e cat …tzara! Dar pe useristi ii preocupa doar viitorul lor politic!

  10. La ancheta direct , nu la carma unui minister aflat in haos.