G4Media.ro

HARTA Cât va costa parcarea publică pe fiecare stradă gestionată de Primăria…

Foto: Primăria București

HARTA Cât va costa parcarea publică pe fiecare stradă gestionată de Primăria Municipiului București din 15 august. Amenzi usturătoare și roți blocate pentru șoferii care nu plătesc parcarea

De la 15 august, în București intră în vigoare o schimbare majoră privind parcarea pe locurile publice (mai puțin parcările de reședință) gestionate de Primăria Capitalei, potrivit unei hotărâri din 2019 a Consiliului General. Capitala este împărțită în trei zone, iar șoferii vor putea parca doar pe locurile special amenajate, cu plată, potrivit Companiei Municipale Parking București, firma primăriei care gestionează locurile de parcare. Șoferii din București care nu-şi vor plăti parcarea se vor alege cu o amendă de 200 de lei /zi și cu imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.

De notat că aceste tarife se aplică doar pe străzile gestionate de Primăria Municipiului București și nu pe străzile gestionate de primăriile de sector. Pentru a vedea lista completă a străzilor gestionate de Primăria Municipiului București, accesați site-ul Administrația Străzilor și selectați sectorul care vă interesează din meniu (butonul ”Străzi în administrare”)

Tarifele pentru parcare sunt în funcţie de zonă și sunt valabile pentru arterele gestionate de Primăria București și unde sunt trasate locuri de parcare.

– 10 lei în Zona 0

– 5 lei în Zona 1

– 2.5 lei în Zona 2;

Atenție: riveranii au tarife diferite și abonamente (Vezi aici toate opțiunile)

Vezi aici Harta zonelor de parcare din București:

Foto: G4media

Consilierul general Nicorel Nicorescu (USR) a făcut următoarele precizări:

Riveranii au dreptul la abonamente reduse și disponibile în 2 forme: cu rezervarea unui loc specific sau fără rezervarea unui anumit loc (se poate parca oriunde în zona respectivă). Acestea sunt valabile pentru toată ziua (24h).

Abonamentele sau taxele pentru neriverani se achită doar pentru parcările pe timp de zi – noaptea parcarea este gratuita în limita locurilor disponibile.

Este în desfășurare o campanie de marcare a locurilor de parcare

Am solicitat updatarea urgenta a aplicației Parking București astfel încât să conțină:

– informări despre aceste tarife și abonamente
– opțiuni de abonamente
– încărcarea documentelor solicitate pentru riverani la încheierea unui abonament.
– posibilitatea achitării abonamentului online prin aplicație (inclusiv pentru riverani).

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

126 comentarii

  1. Perfect, un pic de civilizatie in Romanistan, B.u.c.a.l.e !

    • Supercivilizat, mai ales poti plati abonament dar nu gasesti loc de parcare.
      E perpetuua abordare de pus caruta inaintea cailor. Cei care nu vor gasi loc de parcare desi plaesc abonamentul, vor plati amenzi de circulatie obligati fiind sa parcheze neregulamentar.
      Rezolvare in stil mafiot!

    • Eugenia,
      Z.d.r.e.a.n.ț.ă Psd-istă, tu ai mentalitate comunistă, te-ai învățat gratis. Pleacă înapoi la țară de unde ai venit, unde aveai wc-ul în f.u.n.d.u.l c.u.r.ț.i.i.

    • Mulțumește-le lui Oprescu, Sârma’n c.u.r, ăștia pe care i-ai votat pentru apa rece.

    • Ce legatura are parcarea civilizata, despre care se tot aminteste, cu plata unei taxe aberante ?
      O parcare civilizata inseamna sa nu deranjezi circulatia sau pietonii, sa nu parchezi pe banda 2, sa nu parchezi pe trotuar.
      Sa-ti parchezi masina in apropierea casei trebuie sa fie un drept si nu trebuie platit nimic, sau, in cel mai rau caz, o taxa de maximum 1 leu pe zi.
      Primaria trebuie sa tina cont de situatia locatarilor, care nu vor mai avea unde sa parcheze, daca pe toate strazile se va impune o taxa de parcare.
      Se poate imagina introducerea unui semn care sa se lipeasca pe geamul masinilor, care sa indice zona unde locuieste proprietarul masinii, iar in apropierea locuintei sa nu fie obligat sa plateasca nicio taxa.
      Nu este nimic necivilizat sa-ti parchezi masina in apropierea locuintei.
      Daca se doreste limitarea numarului autovehicolelor care parcheaza in alte zone, doar pentru acele autovehicole, sa se impuna plata unei taxe.
      S-a anuntat ca impozitul pe cladiri se va dubla sau chiar se va tripla. De ce sa mai
      plateasca locatarii din Zona 0 o taxa de parcare aberanta ?
      Cum sa mai impui si o taxa aberanta de parcare, pentru locuitorii din Zona 0,
      care isi parcheaza masinile in apropierea locuintei ?

      Se impun urmatoarele masuri :
      1. Amanarea punerii in aplicare a acestei taxe
      2. Identificarea de catre Primarie a tuturor autovehicolelor din fiecare zona
      3. Rezervarea in fiecare zona a unui numar de parcari, pentru locatarii din zona (fara plata sau cu o plata rationala, de maximum 1 leu/zi)
      4. Gasirea unei solutii rationale pentru parcarea masinilor locuitorilor din Zona 0

    • Eugen — mancurtul , pentruca sunt lucruri rele nu inseamna ca nu pot face pe cele bune care nu amplifica relele. Am ZIS!

    • @Cozmin
      Sa ai masina nu inseamna ca ai si drepturi. Posesia unui autoturism vine doar cu obligatii.
      Primaria nu are obligatii catre tine, posesor auto sa-ti puna la dispozitie loc de parcare langa casa.
      Nu exista spatiu suficient pentru cate masini sunt.

      Primaria are obligatia sa vina cu alternative de transport public viabile. Atata tot.

    • @Ciprian, pot fi de acord cu tine, nu are primaria obligatii (deci locuitorii in ansamblu, indireferent ca sunt sau nu posesori de autovehicul), dar atunci de ce a marit de 8 (opt) ori taxa de parcare anuala pentru resedinta (la nivel de sector), iar toate trotuarele aleilor dintre blocuri le-a trasat pentru a delimita locuri de parcare? Daca tot nu are obligatii? Oamenii parcau inainte in aceleasi locuri, nemarcate si gratis. Nu au facut niciun loc, doar au trasat cu vopsea trotuarele si le-au numerotat, strict pentru a incasa taxa. Acum, cealalta situatie, cu cele de la bulevarde, sosele administrate de Primaria Capitalei, aceeasi poveste, nu s-a construit nimic, doar s-a trasat cu vopsea si se incaseaza tarife pe ora. Daca tot nu are nicio obligatie, observ in schim o mare preocupare pentru a incasa bani lejer de la cetatenii posesori de auto si cam atat. Sunt de acord cu o anumita taxa, pe langa impozit, dar ea nu ar trebui sa fie prohibitiva.

    • @cozmin
      Aberanta este taxa de parcare actuala de 60ron pe an.
      Noua taxa pt zona 2 este de 2ron/zi. Ce este aberant aici?

    • e un proiect ESUAT. scopul lui nu e sa creeze locuri de parcare ci sa oblige soferii sa nu parcheze langa casa lor.

      NU va functiona si proba bil nicusor pierde alegerile din 2024

    • Daca parcarea de resedinta platita la primariile de sector e 600 lei pe an mi se pare normal ca cele inchiriate de la primaria generala sa respecte acelasi pret.
      pe de alta parte – in zonele de interes public e important sa fie multe locuri publice – cu taxa pentru a descuraja abandonarea masinilor acolo

  2. Perfect! De acum nu mai platesc impozit la masina caci voi plati la utilizare, nu? Ah stai! De fspt pLtesc impozit plus parcare si din banii aia de infrastructura poate veni orice tarus la oras. Ce primari incompetenti.

    • Impozitul pe proprietate il platesti la „centru”, ca oriunde in lume.
      Parcarea e un serviciu pe care ti-l poti asigura personal , iti cumperi loc, sau poti inchiria de la primarie. Nu exista gratis nicaieri. Ai o mentalitate comunistoida.

    • impozitul pe locuinta nu iti da bilet la autobuz nu? nici impozitul pe masina nu iti da loc de parcare. in impozit ar trebui sa fie transparentizate costurile serviciilor incluse, pentru ca cei ca tine sa inteleaga de ce platim impozite. in plus, nu poti include costul parcarii intr-un impozit calculat la fel pentru toti proprietarii de masini. eu de exemplu parchez zilnic in afara zonei centrale dar sigur sunt oameni care vor vrea sa parcheze acolo in fiecare zi si nu vreau sa suport eu nici macar partial costul celor care parcheaza unde e aglomerat si deci mai scump

    • Nop…tu ai o mentalitate comunista. Platesti impozit nu pentru ca exista proprietatea ci ca sa ai facilitati, jn cazul de fata drumuri in orasul Bucuresti. Situatia e hilara ca eu platesc impozit si altii folosesc sosele din interior pe gratis. Totodata impozitele nu pleaca la ‘centru’ ci la administratia locala pentru localnici. Ca vine guvernul si fura de la Bucale ca sa dea si la altii, asta e alta poveste dar pe mine nu ma intereseaza. Platesc deci primesc sau inregistrez si eu undeva in IF , dau doi lei pe impozit si-n oras platesc parcarea iar gaurile apartin fraierilor din Bucale.

      Intelegi matale? Facilitati. E mic impozitul? Este dar daca vroiau sa fie bajeti dajtepti puneau impozitul de 3x mai sus si parcarea cu plata scutita la numerele de Bucale. Nu sunt si cu asta tocmai s-au ales cu antipatia fraierilor deoarece aia de la stat tot vor parca pe gratis pe premisa ‘ am ecuson’. O alta teapa de dreapta.

    • Ai un nivel de grădiniță, nu sunt constituționale p.r.ost.i.ile propuse de tine.
      Ai facilități, mergi pe asfalt, nu pe țărână.
      Locul de parcare e altă facilitate, care în multe orase din UE este oferită de privați, nu de primărie. Fă tu o parcare mai ieftină pe terenul tău și închiriază.

  3. A rezolvat Nicusor problema parcarilor. A tras niste linii pe asfalt si a inceput sa taie chitante

    • Cine e prea sarac sa plateasca parcare sa mearga pe jos. Ne-am obisnuit toti sa parcam gratuit in fata biroului si aproape gratuit in fata scarii blocului. Pentru cea mai bogata zona din Romania se gasesc cam multi care sa se vaite ca descopera ca e scump sa miste 1 tona de fiare de acasa la birou si sa o parcheze pe domeniul public (adica al tuturor). Mie imi place sa gasesc loc de parcare in centru atunci cand chiar am nevoie sa folosesc masina. Dai un ban dar stii ca parchezi unde ai nevoie cand ai nevoie, civilizat

    • Parvenitii nu mai pot trai fara masina si loc de parcare gratis !

  4. probleme baetz? :DD

  5. O sa iasa cu scandal. Oamenii au nevoie de masina pt ca transportul public este subdimensionat si lipsit de confort. Astfel de masura trebuia luata treptat, nu asa brusc.
    Pe mine nu ma afecteaza, am loc de parcare de la ADP.

    • treptat cum? intai sa deseneze locurile de parcare sa vada daca soferii inteleg parcarea intre marcaje, apoi lansata aplicatia impreuna cu angajarea celor care verifica si taxeaza in parcari dar care doar sa dea binete celor care parcheaza si doar ponteaza prezenta si apoi taxarea cu 50 de bani pe zi ca sa incepem sa ne obisnuim ca civilizatia costa apoi sa treaca la 75 de bani dar sa includa si o cupa de inghetata la cornet in zilele calduroase?
      locuri de parcare cu plata exista de ani buni. acum va trebui sa si platim, altfel rotile urmand sa fie blocate. e treptat, mai treptat de atat nu se poate

    • Nu o sa mai ai. Se discuta sa se schimbe regulile pentru parcarile de resedinta pentru ca sa dispara rezervarea pe viata pentru parcarile de resedinta. Vei avea rezervat un an apoi, daca sunt si altii pe lista li se da lor in anul urmator si tu treci la coada si tot asa pana iti vine randul din nou in functie de solicitari.

    • Am stat 4 ani la coada si am primit abia de un an si jumatate, adica cand a venit Radu Mihaiu la primarie. Presupun ca o sa inceapa rotatia cu cei care aveau loc de mai mult timp, mie venindu-mi rândul in anii urmatori.
      Nu-i bai, o sa caut sa-mi cumpar loc de parcare intr-un complex rezidential nou.

    • transportul public nu e subdimensionat. este ingreunat de voi astia care mergeti 3 km cate unul in masina. plus toti jmecherii si trambitzele care s-au nascut cu drepturi pe sosele.
      nicusoare, Olanda sa scrie pe noi.
      La un moment dat se educa si meltenii. De buna voie sau cu forta.
      Democratia inseamna sa faci ceea ce trebuie, nu ceea ce vrei!

    • Mie transportul public în București mi se pare excelent. Autobuze goale peste tot cu aer condiționat, metrou, tramvaie, taxi, spark, citylink, ivelo, lime, bolt, Uber, splash, blinkee city etc

  6. USR bagă taxe la greu! Parcări nu face Nicușor, știe doar să ia bani.

    • te-ai nascut cu 3 masini in cotetul tau de garsoniera?
      Sa ti le iti si sa ti le duci in baragan sau in moldova la porumb de unde ai venit. Ai loc pe camp sa te dai cat vrei cu masinile tale.
      Vrei masina in capitala??? Pune mana si plateste pana ti-o iesi pe nas!

    • Îmi place ca deși nu mai e de ani buni in USR, a mai și îndemnat oamenii sa voteze PNL la alegerile parlamentare ca el deși a fondat USR-ul nu se regăsește acolo, dar oamenii precum Ionuț încă îl văd la USR. E greu sa ai fantome din astea care tot mișuna prin cap…

    • Asta eo aberatie. ND si USR nu au nici o putere singuri. Noul sistem de parcare a fost aprobat de consiliul capitalei unde majoritatea o are USL. Spor la trolat si „heitareala” baieti, dar realitatea din teren e alta.

  7. E bine cu plata parcarii, daca ai nevoie sa ajungi undeva asa nu mai cauti 1 ora. Ce nu inteleg e de ce e acelasi pret in Bucuresti si in Versailles, aici e o mizerie de oras cum nu as da nici in Mamaia 95 de lei pe zi.

    • cand platesti in centru pe o bere sau pe o pizza exact ca in Versailles nu zici nimic, lasi si 10-15% bacsis sa nu se uite chelnerul urat la tine. e un oras scump mizeria asta de oras. ori il schimbam sa nu mai fie mizerabil fiecare cum putem ori ura si la gara

    • Nea alecule n am mai fost de prin 2017 sau 2018 prin centru vechi dar parca pe atunci nu era 10 lei berea, nu imi mai amintesc 🙂

  8. Pericolul este să nu crească interesul pentru ciubuc al responsabililor de parcare,ca să închidă ochii ,motiv pentru care esențial este și un mecanism de control intern pe această linie.

  9. La căt de mare e costul tentația de a da ciubuc există.

    • ia sa vezi tu tentatie dupa ce filmezi vreo 3-4 ciubucari d’astia d’ai matale si raman ei fara salariu. Vezi, le mai convine s-o ia la ciubuc?

  10. Asta e frumusetea re.g.u.lilor, dispar si mafiotii.

  11. Si daca vreau sa las masina la gura de metrou ca sa nu congestionez orasul ?
    Platesc 15 lei pe zi in zona 2 ? Pai mai bine merg cu masina la serviciu. Ies mai ieftin.

    • Dar nu mai bine mergi cu transportul public sau pe jos pana la metrou ?

    • @mario 3: nu merge in toate cazurile, uni oameni locuiesc la multi km de prima stație de metrou.

    • Să se mute. Vor să stea ieftin în Otopeni, să aibă și parcare gratis în București.
      Să fiu la 5 minute de metrou a fost prima condiție când mi-am închiriat sau cumpărat locuințe.

  12. Nu inteleg ce este asa de senzational ee merita un articol. La vluj ii 200ron amenda din 2016, si 9lei ora in zona 1, wtf. Asa exagerati articolul de parca bucurestiul este un sat.

    • îi un sat, abia acum vine civilizatia peste noi. si suntem si rezistenti la civilizatie, nu vezi comentariile de mai sus? mai dureaza ceva pana ne civilizam

    • E un sat plin de melteni, jmecheri si pe langa astia inca atatia colorati. Educatia se face de buna voie sau cu forta. Si cum la romani de buna voie nu poti sa faci nimic pentru ca romanului nu-i da nimeni peste nas….. e greu…

  13. de 5 ani nu le platesc nimic oriunde ii gasesc. n-am nicio zgarietura in plus pe masina. doar asa poti sa scapi de ei, nu le dai bani. iar despre jandarmerie, nu vad ce legatura are. daca ziceai politie intelegeam, pentru ca e responsabilitatea lor sa ii identifice si sa le dea amenzi (pe care nu le plateste nimeni, dar daca in fiecare zi tre sa vizitezi sectia pentru identificare 2-3 ore te lasi de meserie)

  14. Descopera comunistoizii ca in capitalele din Europa civilizata parcarea nu e gratis !
    Cu 30 de ani cam tarziu , dar e bine.

  15. Amenzile pentru smecherii care parcheaza pe trotuar 5000 lei. Masina ridicata si chirie zilnica 1000 lei. La a treia ridicare permisul suspendat pentru 3 luni. Civilizatia se face cu bata.

    • @Churchill
      Ai vrut sa zici ca civilizatia se face lovind la portofel, nu dand in cap.
      Bata esti tu.

    • Domnule Sfinx, esti batut in cap sau nu ai auzit de metafore? Eu sustin amenzi mai mari si pedepse mai dure pentru infractori. Nu dau in cap decat in situatia in care sunt in legitima aparare.

    • Tu nu ai auzit de limbaj civilizat?! Va dati pro lege si jigniti si injurati cel mai mult…
      Vai de noi

    • Nesimtitii care incurca trecatorii cu masinile lor de rahat parcate pe trotuare merita injurati. Sau vreti sa primiti flori?

    • Ar trebui sa ne uitam putin la noi: mergem la Mall si nu ne lasam masina in parcare pentru ca, pentru 3 ore, putem plati fabuloasa suma de 2 lei. Ce facem in schimb? Parcam pe locurile platite ale riveranilor, pe trotuar, in intersectie etc. Oare de ce? Anul acesta s-a marit costul de parcare de resedinta, in centru pretul este egal cu cel de pe marile bulevarde din cartiere (Berceni, Drumul Taberei, Titan etc.). E corect? Apoi, un imobil construit (vorbim despre cele vechi), are totusi si un spatiu de acces, nu putem considera ca primul pas pe care-l facem atunci cand iesim pe usa blocului este deja pe proprietate publica! Fiecare imobil detine si o suprafata de teren, atunci de ce trebuie sa platim taxa de parcare de resedinta? Si daca platim, nu ar fi normal ca pentru acesti bani, sa primim ceva in schimb? Ce faci daca locul tau nu a mai fost asfaltat de ani, daca masina ta este distrusa zilnic de pasari etc. E corect? Totusi, atunci cand ai achizitionat masina ai folosit sume pentru care ai platit impozit, platesti TVA, platesti taxa de drum. taxe de inmatriculare, taxe in carburanti, ITP (chiar daca-ti faci revizia). Acele taxe pentru ce sunt? In ce priveste noul regulament, cred ca iar facem lucrurile invers, adica: nu construim parcari, nu imbunatatim transportul public, nu luam masuri de bun simt pentru fluidizarea traficului (ex: putem muta trecerile de pietoni cu 20 m fata de intersectie, astfel incat sa nu se blocheze traficul atunci cand se acorda prioritate pietonilor, asa cum se intampla peste tot in lume), nu mai vorbim de faptul ca nimeni nu este interesat de siguranta traficului, insa stabilim taxe de parcare ca in marile orase europene. Adica, noi intai pretindem si apoi nu mai facem nimic, aruncam banii in alte gauri negre. Si mai este un aspect: de ce considera toata lumea ca toti bucurestenii sunt bogati? Suntem toti considerati bugetari? Si chiar daca am fi bogati (ipoteza neadevarata), nu platim deja suficient de multe taxe fara sa primim vreun serviciu public de calitate? Cel mai probabil bugetarii (de altfel cei care produc cea mai mare parte din traficul din Bucuresti) vor beneficia de scutiri. Sau, tot noi, fraierii, vom achita din taxele platite abonamentele lor de parcare.
      Ce mai urmeaza?

  16. Pai in mareata aplicatie dincolo de zona 1 nu exista nimic. Si este complet in ceata care locuri de parcare apartin primariei generale si care sectoarelor

    • La cei cu putina carte e mai greu sa se prinda cum merg lucrurile.
      Lasa ca la REBU nu trebuie sa intelegi. Nici sa blochezi orasul cu masina, ca te plimbi cu pubela.

  17. Si la iarna cand plugurile primariei vor bloca noaptea masinile in locurile de parcare tot 2.5 ron vor incasa per ora pentru masinile care nu vor putea iesi din parcare? deszapezirea acestor locuri de parcare le va face primaria nu? ca doar sunt locurile lor pe care cetateanul plateste abonament… in plus, ora 7 AM este cel putin debila… un anal fabet putea alege ora respectiva cand doar bugetarii parasesc locurile de parcare…

    • poti sa-i dai drumu’ spre Ibitza de pe-acum. Nici nu te ninge, nici nu te scoala nimeni sa mergi la munca.

    • @Sorin, ce tot vb ? Ce bugetari visezi la ora 7!! Adica noi, ceilalti, nu muncim sau cum? Ne trezim la pranz? Ai incercat tu sa zici ceva dar mai rau ai dat-o, stai jos. Eu, de exemplu, trebuie sa fiu deja pe santier la 6:30. Cum adica doar bugetarii? Probabil tu esti baiat de bani gata sau politician, ca altfel nu imi explic

  18. Ai 2 clase….ca personalul.

  19. Care parcari, din alea din care au taiat trotuarele la jumatate si copacii sunt pe carosabil?! Trotuare unde nu pot trece doi oameni, dar mai merg biciclete si trotinete in viteza, gata sa te dea jos
    Caci in sectorul 2 pe toate terenurile libere numai blocuri si malluri! La Piata Gemeni, Colentina, Barbu Vacarescu, Piata Obor, acum si pe ce se darama in Obor tot mafia imobiliara! Nicio parcare supraetajata !

  20. Mie mi-a soptit o randunica. Dar e o doar o randunica, nu o bagati in seama. Ca baietii destepti cu zeci de mii de locuinte construite in jurul Bucurestiului cam stau cu ele in asteptare de clienti. Ca nu prea vor bucurestenii sa se mute asa in mijlocul campului in complexe imobiliare de „succes” sa aiba 400 de vecini pe scara si sa locuiasca la etajul 9 in Voluntari. Si atunci vorbeste lumea care stie cum e cu mafiotelile prin Bucuresti, nu ca as sti eu, ca baietii astia foarte destepti s-au decis sa-si urzice putin politicienii pe care ii sponsorizeaza si sa faca diverse demersuri ca sa convinga bucurestenii sa se mai mute si pe camp, ca tot bucuresteni le zice si la cetatenii din judetul Ilfov. Aceasta sicana cu pacarea din spatele blocului cu abonament lunar urmand sa fie una dintre ele. Pe langa cea cu lipsa apa calda o saptamana da si doua nu si altele care vor mai veni. Dar ce stiu eu, voi continuati sa argumentati aici cum e cu plata parcarii la Paris cand v-ati dus voi si ati stat 7 zile si ati cheltuit 100 eur pe zi.

    • Ești genial, exact asta a făcut ND toată viața, i-a seevit pe rechinii imobiliari, când îi dădea în judecată cu Salvați Bucureștiul !
      Pentru 100 de lei pe lună se va muta tot Bucureștiul pe câmp.
      Cum reușești să nu uiți să respiri ?

    • Deci, te muti in Voluntari si cand vii in Bucuresti nu mai platesti parcare? Sau vii fara masina? Sau defapt nu mai vii si stai acolo.

      Iar cu apa calda, daca Firea si Oprescu nu au reparat nimic, trebuia si ND sa faca la fel? Tu cand ai ceva de reparat acasa nu scoti din priza sau nu inchizi apa la robinet?

      Vad ca sunt multi care au impresia ca o conducta se schimba asa de pe o zi pe alta pe cativa km lungime.

  21. Câta zarva??? Cât freamăt??? Nu va dati serata ca este praf in ochi?’ In București sunt cam 2,5 mașini la un lic de parcare. Oricum și face, dacă nu construiești întâi parcări și nu obligi “dezvoltatorii” sa asigure locuri de parcare pentru cotețele la preț de Versailles. Nu o sa funcționeze.! Sfânta naivitate! Pai câte mașini de ridicare di câți oameni pot gestiona acest spectacol grotesc: Gigi mușchi de oțel cu BMW ul după el o sa ii dea lui Gogu caracatița 50/60 lei sa se ducă la vecinu care e parcat in fără, și pana se întoarce caracatița Gigi și-a băut apa cu lămâie și a plecat! Sunteți de o naivitate care ii da speranțe “trandafirei de la Bacău”! Pai după Neicusor par creț o sa fina tot un fel de sarma care va lua și va dosi in buzunare banii vostru! O sa fie Civilizație in București când s-or împăca israelienii și palestinienii! Hai ca ne pupa neicusor pe portofele

  22. Bucureștiul este proprietatea lui Nicușor Dan, așa că bucureșteni vor fi JUPUIȚI. A primit moștenire parcările, și atunci este corect să îi jupoaie pe ciuciunghezi .

    • Trol Psd,
      Asta e mentalitatea voastră, „să vi se deie gratis!”.
      Întoarce-te la sat, acolo e gratis pe u.li.ț.ă.

    • Nu, Bucurestiul este proprietatea jmecherilor cu masina second-hand, care parcheaza pe ce trotuar au ei chef…
      Cel putin asa a fost pana acum.
      200 de oameni decedati pe luna din cauze legate de poluare in Bucuresti. 50% din poluare tine de trafic.

      Decizia primarului este corecta. Mai trebuie insa si sa imbunatateasca semnificativ transportul public, ceea ce presupune investitii si timp. Dar alta solutie nu exista.

    • @mario 3 la modul de exprimare pe care îl ai , cred că tu ești originar de pe uliță . de spitalul Emilia Irza ai auzit. Nu ai decât să fi adulator al ȚĂRĂNOIULUI Nicușor Dan. Pentru mine este doar un ȚĂRĂNOI PRĂDUITOR, un VENETIC pripășit în București.

  23. Si barcari avem bezmeticilor?!
    Also parca n as vrea sa dau juma de salariu pt parcarea pe o zi

    Also also 500k parcari sau cat or fi… si 2 mil masini… oamenii nu pot respecta legea. Ca nici parcari la intrare nu exista…

    Bani la buget si nimic .ai mult

    • Înainte să îți cumperi mașină trebuia să te gândești să îți iei și loc de parcare. Privat.

      Parcările costa. Vrei parcare, plătește, nu aștepta moka la stat. Primăria nu are terenuri, bani și resurse sa construiască 1 milion de locuri de parcare, nici nu ar fi de dorit așa ceva. Parcările supraetajate sunt o piata pentru dezvoltatorii imobiliari. Dar mai întâi să fie romanul dispus să plătească. Acum vrea moka. Nu îți face nimeni parcare de 20.000 euro locul moka.

    • Nu vrei sa platesti? Liber la camp. Dai frumusel garsoniera aia cu care ai pretentie la 3 locuri de parcare si iti iei o casuta la cocomarla unde poti sa dai cu sapa in liniste si sa te plimbi cu masina cat vrei tu pe campuri ca nu e trafic la muncile agricole.
      Si-ti parchezi pe terenul tau cate masini poftesti.

    • parcarea in zona 2 costa 800RON/an adica 2.19RON/zi. Imi place asta cu „juma de salariu”. Ah, daca locuiti in zona zero si aveti salariul minim, as spune ca v-ati intins mai mult decat plapuma. Sau poate aveti 10 masini si sunteti un caz special. Puteti vine una si de banii aceia sa platiti parcarea pt restul. Sau parcati pe locurile libere din cartier, ca nu e musai sa aveti loc in fata blocului.

  24. Daca ai inceta cu jugnirile si te ai mai gandi si la altii decat numai la tine, ai intelege ca lucrurile sunt mai co.plicate decat atat.

    Dupa linbaj si exprimare te incadrezi exact in glubul celor pe care ii injuri

  25. Blocarea rotilor pare o metoda atat de bar.bara.
    Nu era mai bine poza facuta de ajent si amenda… iar apoi daca te opreste politia si ai amenzi neplatite mai vechi dacat ITP-ul sa ti se ia talonul?

  26. Deci nu vei mai putea livra pt Glovo de acum?

    • Ba da, insa doar cu bicicleta.
      Sau se invata lumea si se duc ei singurei pana la bucatarie sa-si faca o salatica.

  27. Istoria a demonstrat ca e bine sa rezolvi lucrurile de la bun inceput, nu peste x luni.
    La banca cand ti-ai facut creditul pentru casa tot asa te-au lasat sa beneficiezi de ea vreo 3 ani si dupa au aparut ratele?

  28. Concluzie: Ganditi-va cum ar fi cu naparcile astea la guvernare.

  29. Bravo tie si nota 10 lui ND. Nu sunt de pe-aici, dar imi place cum se pune problema. La mine la Adancata e loc de parcare in fiecare curte. Si la margine satului e loc destul si pentru cei carora le put legile din capitala tarii.

  30. @turbatzii… la cate clase ai este normal sa livrezi glovo cu bicicleta… mai citeste inca o data ce am scris referitor la intervalul orar si da o replica inteligenta… daca poti… si daca mai citesti inca o data (daca stii, bineinteles) TOATEcomentariile la care ai raspuns ca unul caruia neuronul ii este pus pe scandal… poate te calmezi si comentezi la alt articol unde se comenteaza la misto, asa ca tine… rasule

    • te-ataci, te-ataci…. prima data am crezut ca esti de la vlujul ala al tau. Dar nuuuuuuu. Matale este bucurestean d’ala get beget cu pretentii sa ti se faca, sa ti se ofere. Pune mana si plateste sa ti se faca. Daaaar nuuu, tu vrei intai sa ti se ofere.
      De cand o arzi pe la Ibitza si-n dubai, vezi matale ca nu prea mai sunt zapezi de ingropat masini in bucuresti de ceva ani buni. Si daca nu-ti mai permiti la iarna pentru ca trebuie sa platesti parcarea inseamna ca ceva nu-i in regula ori cu masina matale din bucuresti, ori cu panica.
      Te-as invita la Adancata ca acilea nu-ti ingroapa nimeni masina in zapada, si poti sa te duci la o cafelutza pe la orele 10-11 fara sa te deranjeze nimeni. lichea de dorobanti care te afli cu pretentii sa ti se ofere.

    • Domnu Sorin, vezi ca privatii adevarati la ora sapte sunt in paine, ca sa zic asa. Nu stiu cu ce te ocupi dumneata, dar ori esti de bani gata ori esti politician, ca sa sustii ca doar bugetarii, vezi-doamne, muncesc si se trezesc de la sapte. Parerea mea este varianta 2

    • @turbat

      Hopa ca si mana dreapta mai lunga din cauza lantului de la vaca

  31. O masura laudabila. Va fi putin scandal, la fel ca atunci cand s-a dat legea care interzicea fumatul in spatiile publice, dar lumea se va adapta. Vrem sa ne civilizam dar nu suntem dispusi ca natie sa facem un efort in directia asta.
    Pana una alta, a fost un vis frumos sa ai parcare la 60RON pe an, adica gratis.

    • De ce s-ar civiliza? Cine sa se civilizeze? Meltenii aia sariti din carutza in bemveu care au invadat capitala imbatati de pomana parcarii pe trotuare ani de zile? Ordinarii care nu stiu cum sa faca sa fenteze 3 masini daca stau in coloana? Aia care umbla cate unul in masina si se vaita ca e aglomeratie?
      Da, va fi cu cantec, dar eu daca as locui in bucuresti parca l-as mai vota o data pentru astfel de initiative de a scoate capitala din mocirla mentalitatii “mi se cuvine pt ca exist”.

  32. Imi place. Bravo!!!

  33. Ce inseamna loc de parcare? Doar cele marcate ca atare, sau daca parchez masina la marginea strazii se cheama ca am ocupat un loc de parcare? Ce inseamna pe timpul noptii? De la ce ora la ce ora?

  34. Superrrr! Toți coategoale plang ca nu mai pot lasa troaca moca la km 0.BRAVO! FRUMOS!iti iei casa în centru, dai 2-3-5 sute mii € minim da te c@(i pe tine sa plătești parcarea 100-200lei pe luna…stai în garsoniera confort 2-3 iti iei masina de 2-3 ori mai scumpa și te plângi ca e parcarea scumpa…la sapă trogloditilor, la paie, la.muls vaca lăsați-ne pe noi sa plătim parcări scumpe.

  35. ASTA E USR IN TOATA „SPLENDOAREA”!
    Niste neom.arxisti disperati dupa egalitarism.
    Aparatorii cu.rcubeilor, dusmanii familiei, religiei, dreptului la proprietate privata etc.Comunistii erau mici copii pe langa usecurici.
    Acest taranoi de N.D, de ai impresia ca-i sar greieri din urechi, chiar daca oficial nu mai e in Usr, tot aerul ala pestilestial il respira.
    Acum USR e la 9%, abia astept sa coboare sub 5%, va fi sarbatoare pt. multi oameni netrotinetisti.
    De fapt astia nici nu au nevoie de loc de parcare, nu poseda nimic ca sunt sclaveti si umbla cu saraciile alea de „troti” desi au par alb in cap iar oamenii normali au deja copii mari la varsta lor.
    Niste frustrati, niste ratati.

    • adevarul.ro/news/societate/romania-stinge-incet-sigur-anul-trecut-numarul-nou-nascuti-fost-mai-mic-intreaga-istorie-tarii-1_62e94fb95163ec42713d744d/index.html

      Ăsta e efectul PSD asupra României : dispariția.

    • Doby,
      Ești un retrograd care a pus votul la distrugerea țării.

    • Dacă vreo femeie te va băga în seamă (puțin probabil) și vei avea copii, vor merge cu bicicleta, trotineta, pe jos, cu transportul p.u.b.l.i.c, ca în toate țările europene civilizate.

      Tu vrei loc de parcare gratis pentru Loganul second-hand cu care otrăvești aerul, parvenitule.

    • TOBY, reciteste comentariul pe care l-ai scris (plin de lozinci, desigur) ca sa vezi cata frustrare se revarsa din el…

    • Pentru cei fara cultura civica: usr propune, usl voteaza si aproba, ca de aia avem consiliu si consilieri.

  36. Nimeni din PMB nu a vazut sau nu a facj*ut referire la un sistem extrem de civilizat prin care cei din Geneva au rezolvat aceasta problema. Pentru rezidenți, pentru cei care s in trecere, pentru cei care muncesc în oraș dar stau afara din el (Franta). Amenzile sunt extrem de mari pentru nerespectarea regulilor.

  37. Problema e putin mai delicata. La serviciu nu pot ajunge decat cu masina, facand naveta din afara orasului. Firma fiind in zona 2, va trebui sa platesc 45 de lei pe zi, pentru ca locurile de parcare ale firmei sunt limitate si parchez zilnic regulamentar pe spatiul public (momentan gratis, din 15 august pe bani). Cheltui oricum zilnic 40 de lei pe combustibil pentru a ajunge la serviciu. Acum cheltuiala mea va fi de 85 de lei/zi. Adica 1800 de lei pe luna. In conditiile astea ma gandesc sa renunt la job si sa trec pe ajutor social. Ar fi putut amana aceasta masura pana depaseam acest moment de superinflatie, in care banii oricum nu mai ajung nici pentru mancare si utilitati.

    • Sau mergi cu mașina doar până la marginea orașului, apoi cu metroul. Sau vii la serviciu cu bicicleta. Sau trotineta electrică.
      Dar cred că ești genul care visează oricum ajutoare sociale, doar așteptai un p.r.e.t.ext.

    • Era o ironie cu ajutorul social. Am peste 50 de ani si nu am incasat nici macar o zi somaj sau ajutor social. Si cat ma costa parcarea aceea de la marginea orasului? Vin pe A3. Spune-mi unde e parcarea minune.

    • Nu cunosc zona,locuiesc în sud est.
      Dar sigur există o posibilitate de parcare gratis la periferie.
      Masurile se vor aplica inițial doar pentru zona 0 și 1. În zona 2 se va parca gratuit în continuare, va fi tolerat.

    • Las xa vine mario3 si iti zice sa te muti la tara sabdai cu lopata sau cine stie ce alte d’alea, ca bucale e doar pentru el si neamu’ lui.

    • Decât sa te plângi nu mai bine vezi partea buna și iti deschizi mintea ? Poate fi o ocazie excelenta sa iti negociezi salariul !
      Moca nu exista! Doar comuniștii ne-au dat impresia asta iar după ei uselisti lu peste .

    • Gigi,
      Întâi îți găsești loc de parcare, apoi mașină.
      Altfel e ca și cum ai face copii, apoi ai căuta casă în care să îi crești.
      Nu are Primaria obligația să îți dea loc de parcare. E problema ta. Treaba Primariei e să asigure transport p.u.b.l.i.c, trotuare libere.

    • Sunt și abonamente :
      Zona 2 :
      210 lei / lună.
      Sau 1890 lei / an

    • @ Radu Radu
      „Firma fiind in zona 2, va trebui sa platesc 45 de lei pe zi, pentru ca locurile de parcare ale firmei sunt limitate si parchez zilnic regulamentar pe spatiul public.”
      In mod normal firmele sunt obligate sa detina sau sa inchirieze locuri de parcare pentru angajati. In cladirile noi de birouri sau cladirile rezidentiale, din faza de proiectare trebuie incluse si locurile de parcare necesare. Nu stiu care este situatia firmei la care lucrezi, dar normal ar fi ca ei sa iti asigure locul de parcare…
      Oricum, si in situatia actuala 40 de lei pe zi pentru combustibil ca sa mergi la servici mi se pare mult. Poate ar trebui sa te muti mai aproape de servici, sau sa iti gasesti un servici mai aproape de casa…

      Un drum lung zilnic prin Bucuresti pentru tine inseamna costuri, dar pentru bucuresteni inseamna si poluare…

    • Am fost fix in situatia ta. Naveta o ora si jumatate dus la birou, 2 ore intors acasa. 250 lei pe saptamana arsi degeaba pe benzina (in cond in care ajunsese la 6 lei litrul).
      Dupa ani in care lucrurile au mers din ce in ce mai prost si ma costa din ce in ce mai mult timp si carburant, m-am mutat mai aproape, interiorul centurii capitalei. De aproape 2 ani fac naveta cu stb si metrou. Avantaje: fac maxim 45 min naveta, nu mai conduc in trafic cu toti cocal.arii, ma costa 1200 lei/an in loc de 12.000 lei/an doar carburant (la pretul vechi, ca acum ar insemna vreo 18.000 lei/an), scapi de stresul cu de ce e blocat in fata o fi accident, oare cand ajung acasa, uite ca e radar, s-a stricat masina nu pot sa ajung, etc. Dezavantaje: circa 1/3 din salariu se duce pe ratele la casa.
      Se merita? Eu zic ca da. Si-mi pare rau ca nu am facut miscarea asta cand preturile la imobile erau mai mici.

  38. Perfect, era timpul pentru o măsura ca asta! Felicitari!

    • Era timpul acum un sfert de secol.
      Dar Bucureștiul a vrut infractori fugari gen Oprescu, țațe hoațe gen Sârma.

  39. Nu avem legislatie sa poti da amenzi pe masina. Ar fi cel mai simplu, sa poti amenda posesorul auto cautandu-l in baza de date. Iar la verificarea ITP sau cand esti oprit in trafic si ai amenzi neplatitite sa-ti ia talonul si placutele de inmatriculare.

    Nu se doreste asa ceva. Cum nu se doreste nici amendarea pe baza probelor video.

  40. Eu cred că vom vedea parcări publice pline în București și foarte puține amenzi usturătoare date sau roți blocate.De ce? Pentru ca românii nu vor să simtă efectele crizei,pe de o parte și pentru că problema esențială după adoptarea unei legi sau regulament consistă în punerea lor în aplicare, care ,dată fiind mentalitatea românească, întâmpină dificultăți cel puțin în primele etape.

  41. @Justice, pai nu prevede legea acest lucru, sa ti se ia ralonul pentru asa ceva, iar primaria nu poate modifica legea. Iar solutia dvs pare sa ofere o metoda mai complicata pentru autoritati si mai alambicata pentru cetatean. Problema este simpla, se ridica masina si nu o iei pana nu platesti, de ce sa te mai complici cu politia care te opreste ulterior, dar cone stie dupa cat timp, poate alegi sa vinzi masina intre timp dumneata etc, pentru ce sa creezi un astfel de mecanism care este evident deficitar. Cand cineva nu respecta legea, pedeapsa trebuie sa survina cu rapiditate

  42. Eu sunt fan Zootopia.
    E foarte important cui ii dai de treaba.
    Pina la urma nu din banii de amenda castiga efectiv cineva ceva.
    Dar regulile trebuiesc impuse cu oameni educati.

  43. e o decizie care nu aduce nimic bun, doar taxe mai mari pt salarii la fel de mici

  44. @george: nu ai inteles nimic, dar e ok.
    Este vorba despre strazile aflate in administrarea Primariei Capitalei.
    Ordinea trebuie impusa intr-un oras unde majoritatea locuitorilor sunt de la tara… (daca pricepi)

  45. Pacat ca nu e implicata Politia Locala in actiunea asta.
    Daca tot umbla pe unele trotuare sa opreasca comertul ambulat sa se implice si Ciuca sa modifice atributiile pe Circulatie/Parcare a celor de la Politia Locala.
    Hai ca se poate… si asa am vazut in normele de aplicare de la legea Politistilor Locali ca nu le pasa ce scot pe baza rulanta la fiecare 3 luni de „studii intense”

  46. În articolul 7 din legea 155/2010, se arăta că Poliția locală:
    h) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staționarea, parcarea autovehiculelor și accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar;
    DAR
    începând cu 19 iunie 2017. O decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție, decizia cu numărul 11/2017, arată că Poliția locală nu mai poate contacta proprietarul autoturismului pentru a afla identitatea șoferului. Această atribuție îi revine polițistului rutier. Astfel, indiferent de locul în care parchezi, polițistul local nu mai poate lua nicio măsură.

    Există însă, o excepție: un agent al Poliției locale poate amenda un șofer care parchează neregulamentar în București doar în cazul în care îl surprinde în flagrant.

  47. Orice taxare a consumului este binevenită. Dacă ești responsabil mergi pe jos, dacă ești bătrân sau bolnav poți să folosești bicicleta.

  48. astept cu mare interes sa vad traficul si benzile dedicate doar pentru ciclisti. Unde sa poti circula IN SIGURANTA .
    Din pacate in urmatorii 20 de ani cred ca o sa mor si nu o sa apuc sa strabat bucurestiul in siguranta, pentru ca reticenta la civilizatie nu are limite la noi

    • Dacă mai prinde ND un mandat, vor fi și benzi de bicicletă dedicate. Dar miracolele durează puțin la noi, mi-e teamă că se întoarce sârma.

  49. Cum sa ceri 4000 sau 7000 de RON in zona 1 cand parcarea de bloc este 500 RON? Noi avem mentalitate comunistoida? Nu mai bine va ocupati voi ,capitalistii lui peste prajit, de casele din zonele protejate care sunt patronate de PMB si date spre utilizare stim noi cui si distruse cu o Politie care nu misca un deget,stim noi de ce??? Adica va convine sa aveti subventii la caldura zeci de ani,sa aveti blocul restaurat ,izolat pe banii statului adica ai nostrii,printre altele ,parcari platite mocca si noi care suntem proprietari de case sa platim zeci de mii de lei ca parcam o masina??? Pai cine e comunist aici? A scris cineva f bine despre taxa de 1 leu pe zi ,hai 2 lei. Si da trebuie o administrare mai judicioasa a parcarilor,eventual o taxa mai mare pe a 2 a masina etc.Dar aici se da in cap riveranilor.

  50. Lasa ca stiu si altii…Daca tu nu intelegi, nu inseamna si viceversa. Dar am intelegere pentru un intelect infim si te compatimesc,capitalistule neomarxist.