G4Media.ro

HARTĂ Cele zece drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de noua centură:…

Foto: Ministerul Transporturilor via Nicușor Dan

HARTĂ Cele zece drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de noua centură: a fost atribuit primul studiu de fezabilitate

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan a anunţat joi că s-a făcut un pas important pentru proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureştiul de viitoarea autostradă de centură. E vorba despre atribuirea de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti a contractului pentru studiul de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localităţile Domneşti şi Ciorogârla de Capitală, potrivit News.ro.

Asocierea Explan SRL (lider) – Geologic Site SRL – DP Consult SRL a câtigat contractul cu o valoare de 12.639.864 lei fără TVA. Termenul pentru elaborarea documentului este de 12 luni de la semnarea contractului, anunţă primarul.

Potrivit lui Nicuşor Dan, Drumul Radial 1-Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km şi va conecta Bulevardul Timişoara cu centura Capitalei şi viitoarea Autostradă A0.

”Acesta va avea caracteristicile unei autostrăzi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulaţie, câte 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete şi trotuare. În urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivită, cu lăţimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m”, spune edilul.

El mai anunţă că pentru alte 3 drumuri radiale, s-a încheiat etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurilor de licitaţie şi se află în acest moment în diferite stadii de evaluare, după cum urmează:

  • Drumul Radial 4 (DR 4 – Nord Expres) – va avea o lungime de aproximativ 11,5 km şi va face legătura între localitatea Corbeanca şi Municipiul Bucureşti – etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
  • Drumul Radial 9 (DR 9 Sud Expres) – va avea o lungime de aproximativ 13 km şi va face legătura între localitatea Vidra şi Municipiul Bucuresti – etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
  • Drumul Radial 10 – Măgurele Expres (DR 10) – va avea o lungime de aproximativ 11 km şi va face legătura între Municipiul Bucureşti şi oraşul Măgurele – etapa de evaluare a documentelor DUAE (Document Unic de Achiziţie European).

În ceea ce priveşte celelalte drumuri radiale, se lucrează la analizele de favorabilitate, potrivit primarului general. Acestea vor face legătura între Capitală şi localităţile din jur, după cum urmează:

  • DR3 – Giuleşti Expres – va avea o lungime de aproximativ 10 km şi va face legătura comuna Săbăreni, judeţul Giurgiu, de Municipiul Bucureşti.
  • DR5 – Pipera Expres – va avea o lungime de aproximativ 10,5 km şi va face legătura între Municipiul Bucureşti şi localităţile Otopeni – Tunari – Voluntari.
  • DR6 – Afumaţi Expres – va avea o lungime de aproximativ 4,4 km, va face conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2 şi va fi o variantă de ocolire a localităţii Afumaţi.
  • DR7 – Est Expres – va avea o lungime de aproximativ 6 km şi va face legătura între Municipiul Bucureşti şi localitatea Moara Domnească.
  • DR8 -Splai Expres – va avea o lungime de aproximativ 5,5 km şi va face legătura între Municipiul Bucureşti şi zona metropolitană prin nodul Cernica.
  • Drumul Radial 2 – DR2 – Autostrada A1, care va avea o lungime de aproximativ 12 km şi presupune extinderea Autostrăzii A1 la trei benzi pe sens între km 10 şi km 23 a Autostrăzii A1, va fi realizat de CNAIR

Finanţarea pentru realizarea studiilor de fezabilitate urmează să fie asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Vezi aici harta cu cele zece drumuri radiale anunțate de primarul Nicușor Dan și care vor avea un impact major asupra circulației din cele zece cartiere ale Capitalei:

Foto: Ministerul Transporturilor via Nicușor Dan

Context. Cele zece drumuri radiale vor avea o lungime de peste 96 km și 33 de noduri rutiere, intersectând 30 de localitățidin zona metropolitană.

Proiectul inițial anunțat în 2021 de Ministerul Transporturilor prevedea și fi 96 de km de trotuare și de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale și 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice.

Proiectul celor 10 radiale va permite utilizarea șoselei de centură și a autostrăzii de centură nu doar ca alternative la traficul de tranzit, ci și ca alternative la traficul curent al rezidenților din Capitală și din județul Ilfov.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Daaa știmmmm, te credem pe cuvânt!
    Tu ești ăla ce ne zicea astă vară că o să ingetăm la iarna fără gazul rusilor, este?😉

  2. Mihai e cel care acum vreo luna ne scria: „Eu să fiu polițai aș fura împreună cu infractorii ca să am o viață liniștită!”
    Atata poate, sa nu avem asteptari mai mari.

  3. a aparut primul pesedist ofticatt. oftica-te caine :))

  4. 12 luni un studiu de fezabilitate pentru o sosea pe câmp? Apoi încă 12 luni de licitatii, contestații, apoi încă 12 luni de proiectare, abia peste trei ani începe lucrarea care va dura cu întârzieri încă 3 ani. Aprox. 6 ani pt o ṣosea în câmp de câțiva km

    • De ce nu te angajezi tu la firma aia ca sa termini mai repede, dupa ce se afla castigatorul te duci si le zici ca faci in 3 luni. Pe langa ca trebuie sa vezi ce e in teren trebuiesc consulate actele pentru exproprieri, sa nu fie ceva prin subteran, etc. Tragi o linie pe harta si te trezesti ca e prin mijlocul vreunei unitati militare, cum faci? numai experti.

  5. E o greseala pe harta sau DR 4 Nord Expres nu deserveste Otopeni partea Odai care deja e complet blocata de cai ferate si iesirea pe DN1 de pe stradute care este extrem de riscanta cu masini care circula cu 100+km/h?

  6. raspunsu mafiei pesedepeneleudemere….🖕🖕🖕🖕🖕🖕noi nu sintem fraieri sa facem strazi, centuri, retele de tevi pentru termoficare, urbanism ca afara unde ne facem vacantele,piste de biciclete, proiecte serioase…sa se vada rezultate in 5-7 ani???? ‼️‼️‼️‼️‼️naaah…noi vrem sa furam azi ….asa ca bagam panselute cu 6 euro, vauchere, concerte cu pupini, iepuri, luminite, ,,gratuitati,, , caldura subventionata … dam contracte fara licitatie la companii municipale de sifonat banu… pentru binele bucurestenilor 🫤🫤🫤🫤🫤si multe fente d’ astea…🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

  7. E un proiect ambitios care trebuie dus la capat in timp oricare ar fi primarul general al capitalei.

  8. Are proiecte bune si clar intentii bune, spre deosebire de mafiotii de pana acum.
    Dar probabil aparatul administrativ ii pune bete in roate, totul se misca extrem extrem de lent. De 2 ani se vorbeste de proiectul acesta si abia s-a atribuit studiul pt un drum?

    La bilantul de mandat nu prea da bine sa ai doar studii ca rezultat, trebuie urgent gasite niste proiecte ce pot fi finalizate in 2 ani, nu poate ca singura realizare sa fie plata datoriei si desfiintarea unor companii….

    Alt exemplu de proiect fezabil in 2 ani: repararea unor linii de tramvai extrem de vechi de pe Basarabia, proiectul are vreun an de cand se discuta, nu am vazut inca licitatia efectiva….

  9. Strapungerea Timisoarei pana in centura UNU are sub 1 km si nu e gata de 30 de ani, ar rezolva o mare parte de problemele cauzate de traficul greu de pe Iuliu Maniu (cumva vama a ramas in oras!) iar actualul primar a promis ca o va realiza in mandatul actual, ceva l-a oprit. Un astfel de proiect, in conditii normale nu ar tb sa dureze mai mult de 1 an.
    Daca acesti 96 de km se vor realiza in 5 ani ar fi cea mai mare realizare a Bucurestiului dupa Revolutie si ar dovedi inca o data ca toti cei care au lucrat la PUZ-uri si PUG-uri in ultimii 30 de ani ar trebui sa ajunga la inchisoare.

  10. Dar cine a facut ani de zile ca documentatia sa stagneze in saptejdemii de studii de fezabilitate? Nu studiosii matale de la FSN? Astfel incat sa fie toate proiectele abandonate si sa se fure bani de la bugetul de stat si apoi sa expire si sa se mai ia alti bani si tot asa?

  11. în toată „presa” on line nu găsești o poza de calitate care să îți permită să faci zoom, toti au luat cu copy paste harta postată de N.Dan pe Facebook. Sunteți de toată jena.