Harta Serviciilor Sociale, platforma online lansată de două organizații civice pentru a reuni nevoile centrelor rezidențiale și donatorii de echipamente de protecție
Citizen Next și Social Innovation Solutions au lansat platforma Harta Serviciilor Sociale, pe care sunt disponibili toți furnizorii acreditați de servicii sociale din România și toate serviciile sociale licențiate, precum și centralizarea la nivelul fiecărui județ a necesarului de materiale de protecție împotriva pandemiei COVID-19 în centrele rezidențiale.
Harta dinamică a nevoilor din fiecare județ este disponibilă aici. Pe baza informațiilor publice de la Ministerul Muncii și de la Uniunea Națională a Consiliilor Județene, la secțiunea COVID poate fi vizualizat necesarul de materiale de protecție la nivelul fiecărui județ, pentru luna aprilie, harta devenind astfel un instrument prin care se poate comunica publicului larg unde este nevoie de ajutor.
Datele arată o nevoie acută de materiale și echipamente de bază în lupta împotriva Covid-19.
Inițiatorii menționează că Ordonanța Militară nr. 8 din 14.04.2020 stipulează la art. 89 că, pe durata stării de urgență, unitățile de asistență socială și de asistență medico-socială pot primi, sub forma darului manual, indiferent de valoarea evaluată: materiale sanitare, consumabile aferente, echipamente de protecție și dezinfectanți.
Harta Serviciilor Sociale a fost dezvoltată pornind de la un proiect pilot implementat în cadrul Guvernului în 2016 de aceeași echipă. Utilizatorii pot selecta o localitate, un segment de vârstă sau un tip de serviciu pe care îl caută, harta reprezentând și un cadru gratuit, sigur, transparent și prietenos pentru ca fiecare serviciu social să își comunice necesarul de ajutor. Organizațiile, companiile sau persoanele fizice care donează pot completa un formular fie pentru a intra în contact direct cu centrele rezidențiale, fie pentru a raporta donațiile oferite, pentru ca alți donatori să fie direcționați exact acolo unde este nevoie.
Harta Serviciilor Sociale va pune la dispoziția fiecărui furnizor de servicii sociale un cont personalizat în care aceștia își vor putea completa necesarul propriu, precum și alte nevoi adiționale de donații. De asemenea, platforma va afișa statistici în timp real (cu date actualizate lunar) de capacitate și acoperire.
„Ajutorul comunității nu este marginal, ci ONG-urile, companiile și chiar persoanele fizice au devenit parteneri de nădejde ai autorităților publice în combaterea pandemiei și a efectelor sociale grave pe care aceasta le cauzează. Harta Serviciilor Sociale și-a propus de la început să conecteze cetățenii cu serviciile sociale. Pentru asta avem nevoie de date oficiale și de dozarea eficientă a eforturilor comunității, iar echipa proiectului se va ocupa de colectarea și actualizarea acestor date, precum și de publicarea lor într-un format cât mai prietenos. Apelăm și la ajutorul vostru, al tuturor celor care donați și ajutați, pentru a obține și mai multe date din teren. Toate aceste eforturi comune ne vor ajuta pe toți să depășim mai repede criza”, spune Cezar Neaga, co-fondator Citizen Next.
”Accesul facil și prietenos la servicii sociale este mereu important. Acum ele au o mare provocare în fața căreia nu le putem lăsa singure. Comunitatea a avut o mobilizare fabuloasă în sprijinul spitalelor și sperăm să continue în aceeași măsură și pentru cei mai vulnerabili dintre noi: vârstnici, copii, persoane cu dizabilități. Vom avea din ce în ce mai mare nevoie unul de celălalt”, declară Oana Țoiu, co-fondator Social Innovation Solutions.
În acest moment sunt 4.352 de servicii sociale licențiate, dintre care 574 de centre rezidențiale pentru vârstnici, cu 23.363 de paturi capacitate și 1.223 de centre rezidențiale pentru copii.
Citizen Next este un startup civic tech cu misiunea de a contribui la noua generație de servicii publice cu ajutorul tehnologiei pentru a direcționa România spre o democrație digitală. Încă din 2016, cofondatorii lucrează alături de instituții publice și ONG-uri pentru a dezvolta aplicații și proiecte ce îmbunătățesc viața oamenilor. Misiunea lor înseamnă tehnologie pentru cetățeanul responsabil de mâine.
Social Innovation Solutions este o organizație dedicată generării, validării, accelerării și scalării ideilor cu impact pozitiv, cu o echipă cu competențe mixte de business, administrație publică, inovare socială și analiză a trendurilor de viitor. Lucrează cu companii, ONG-uri, instituții publice și rețele internaționale de practicieni, și cu comunități de inovatori din 20 de orașe din România, implicând anual peste 2000 de tineri în competiții de idei de inovare puse în practică: Social Impact Award și Future Makers.
NOTĂ: Articol publicat în cadrul proiectului ”România ajută!”, realizat de G4Media.ro în parteneriat cu Fundația Konrad Adenauer
Sursa foto: Pixabay.com
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
2 comentarii