G4Media.ro

Hedi Slimane, designerul care a schimbat brandul Celine părăsește casa de modă…

Sursa foto: Wikimedia Commons

Hedi Slimane, designerul care a schimbat brandul Celine părăsește casa de modă / Creatorul care l-a determinat pe Karl Lagerfeld să urmeze o dietă pentru slăbit

După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business. 

„Sub conducerea sa creativă și artistică, Celine a cunoscut o creștere excepțională și s-a stabilit ca o casă iconică de couture franceză”, a declarat Celine. „Călătoria extraordinară făcută împreună în ultimii șapte ani a făcut din Celine o casă cu o fundație formidabilă pentru viitor”. Nu a fost anunțat numele unui succesor.

Slimane a devenit director artistic, de creație și imagine al Celine în februarie 2018, după plecarea lui Phoebe Philo. Anterior, a fost director artistic pentru bărbați la Yves Saint Laurent până în 2000, când s-a alăturat Dior Homme.

Aici a creat silueta skinny care l-a determinat pe Karl Lagerfeld să urmeze o dietă. Slimane a părăsit Dior în 2007 și s-a întors la Yves Saint Laurent în 2012 ca director de creație, unde a tăiat „Yves” din nume imediat înainte de prima sa prezentare. El a plecat în 2016.

La Celine, a eliminat accentul peste „e” din Céline și a introdus un nou logo înainte de la prima sa prezentare. Debutul său pentru primăvara/vara 2019 (unde a adăugat moda masculină) a primit „un cor zgomotos de critici”, a scris Robin Givhan de la The Washington Post.

„Într-o singură seară, el a aruncat în aer tot ceea ce a fost Celine, a aruncat-o în apa curată. Poate că numele său nu apare pe etichetă, dar în orice alt aspect, brandul s-ar putea numi la fel de bine Hedi Slimane”, a scris Givhan. Pentru Toamnă Iarnă 2019, el a trecut la un aspect de fată burgheză franceză. De data aceasta, „a fost un oui aproape unanim”, a scris Sarah Mower de la Vogue Runway.

La conferința anuală a câștigurilor LVMH din ianuarie 2018, la scurt timp după anunțarea numirii lui Slimane, președintele și directorul general al LVMH, Bernard Arnault, a declarat: „Obiectivul cu el este de a ajunge la cel puțin 2 miliarde de euro până la 3 miliarde de euro, și poate mai mult, în termen de cinci ani”. La acea vreme, vânzările Celine se apropiau de 1 miliard de euro. Cinci ani mai târziu, vânzările au ajuns la o valoare estimată de 2,6 miliarde de euro în 2023, conform HSBC, ceea ce îl face al treilea cel mai mare brand de modă al LVMH, după Louis Vuitton și Dior – depășind Fendi în ceea ce privește veniturile. Slimane a supravegheat introducerea parfumurilor Celine în 2019, iar machiajul (inițial sub forma unei linii de rujuri) va urma în această toamnă.

După ce s-a ferit de presă încă de la începuturile sale în cadrul companiei, Slimane a încetat mai mult sau mai puțin să mai defileze în direct după pandemie, chiar dacă alți designeri din cadrul LVMH au reluat prezentările regulate. Deși s-a retras din ochii publicului, amalgamul său de haute bourgeoisie pariziană și rocker glam din Los Angeles a rămas o viziune convingătoare.

În decembrie 2022, Slimane a ales Los Angeles – orașul în care a trăit și a lucrat ca director de creație al Saint Laurent – pentru primul său podium fizic de după pandemie intitulată „Age of Indieness”.

„Dacă Slimane va păși vreodată cu un brand eponim, această colecție nostalgică ar fi cu siguranță baza sa”, a scris Christina Binkley de la Vogue Business.

Încă liber de calendarul modei, la începutul lunii septembrie, el și-a dezvăluit colecția SS25 pentru bărbați în formatul unui film de 13 minute pe care l-a regizat, intitulat „The Bright Young”. La sfârșitul săptămânii trecute, în timpul Săptămânii Modei de la Paris, el a lansat, de asemenea, un film SS25 intitulat Un Été français. Designerul a trimis o colecție bogată în tweed, determinându-i pe comentatori să creadă că pleacă la Chanel, care încă nu a numit un nou designer.

„Celine continuă să facă progrese puternice”, a declarat Arnault în timpul adunării generale anuale LVMH din aprilie. „Celine este o modă chic, hip, sexy pentru tineri, chiar dacă prețurile sunt cele care sunt, și funcționează. Am fost în Japonia săptămâna trecută cu Delphine [Arnault]. Am putut vedea că în fața buticurilor Celine, era o coadă incredibilă, de până la două ore.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.