Hotelierii din Grecia au înregistrat un grad de ocupare de peste 86% în această vară, în ciuda creșterii prețurilor și a sutelor de incendii
Nici creșterea prețurilor, dar nici incendiile care au mistuit atât nordul, cât și sudul Greciei nu i-au descurajat pe turiști să viziteze țara în această vară. O arată rezultatele industriei hoteliere care a raportat un grad de ocupare de 86,1% în luna august pentru toate hotelurile grecești și un grad de ocupare de peste 90% pentru cele deschis doar vara, scrie publicația Ekathimerini.
Acestea sunt datele cele mai detaliate de până acum pentru perioada mai-august 2023, care se adaugă la indiciile potrivit cărora turismul elen se îndreaptă în acest an spre un nou record, încasările din călătorii urmând să fie de aproximativ 20 de miliarde de euro, iar sosirile de vizitatori de circa 35 de milioane.
Performanța hotelurilor de 4 și 5 stele și în special a complexelor mai mari a fost net superioară. Rate similare fuseseră înregistrate și în august 2022 de către hotelurile grecești. Cu toate acestea, în acest an, prețul mediu a fost cu 15% mai mare. În special, în august, când sezonul de vară este la apogeu, prețul mediu pentru camerele de hotel sezoniere a fost de 153 de euro, de la 133 de euro. Aceste prețuri se referă la tariful mediu al tuturor hotelurilor grecești de la 1 la 5 stele, atât sezoniere, cât și pe tot parcursul anului. Dar este de la sine înțeles că hotelurile de lux de 5 stele din destinații căutate au atins prețuri chiar și de peste 10 ori mai mari, explică economiștii implicați în acest sector.
Datele provin din cercetările pe teren efectuate în mod regulat de Institutul de Cercetare și Prognoză în Turism (ITEP) al Camerei Elene a Hotelurilor.
O lectură mai atentă a acestor rezultate confirmă tendințele observate de alte studii: hotelurile de categorie inferioară, și în special cele care nu operează în destinații de vară, ci în marile centre urbane pe tot parcursul anului, înregistrează rate de ocupare mai mici și prețuri mai mici. Dimpotrivă, complexele mari de cele mai înalte categorii din destinațiile de vară ating cele mai mari rate de ocupare.
Cu toate acestea, sursele din piață explică faptul că acest lucru nu înseamnă că au cea mai mare profitabilitate, deoarece, din cauza beneficiilor și serviciilor suplimentare pe care hotelurile de 5 stele le oferă adesea pentru a putea face față concurenței internaționale din această categorie, acestea cresc semnificativ costurile. Aceleași surse explică faptul că marje de profit mai mari se înregistrează la hotelurile de 4 stele, și mai ales la cele cu o capacitate mare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank