G4Media.ro

Hotelierii din Poiana Brașov pun condiţii pentru organizarea unei a doua ediţii…

Sursa foto: Facebook BeMassif

Hotelierii din Poiana Brașov pun condiţii pentru organizarea unei a doua ediţii Massif / În perioada festivalului gradul de ocupare a fost de 35%, iar încasările restaurantelor au fost de aproximativ un sfert din media unui weekend de februarie

Gradul de ocupare a hotelurilor din Poiana Braşov în perioada festivalului Massif, 3-5 martie, a fost de până la 35%, iar încasările restaurantelor au fost de aproximativ un sfert din media unui weekend de februarie, se arată într-un comunicat remis, miercuri, de Organizaţia Patronală de Turism Poiana Braşov, care adaugă că este de acord cu organizarea pe viitor a acestui eveniment numai dacă factorii implicaţi ţin cont de observaţiile sale, relatează Agerpres.

În urma unei analize efectuată de hotelierii din Poiana Braşov, a reieşit că gradul de ocupare a fost „unul neaşteptat de mic, până în 35%, aici fiind incluşi artiştii şi stafful, încasările restaurantelor din incinta hotelurilor, cumulate cu cele individuale, au avut o medie de 24% faţă de un weekend de februarie, iar veniturile şcolilor de schi – 25 % faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior”.

Organizaţia Patronală de Turism Poiana Braşov consideră că evenimentul nu s-a adresat profilului de client obişnuit al staţiunii, menţionând totodată că media de vârstă a participanţilor la festival a fost între 20 şi 24 de ani.

Hotelierii din Poiană au remarcat, de asemenea, că evenimentul nu a adus niciun turist străin şi consideră că este necesară promovarea mai agresivă la nivel internaţional, cu atât mai mult cu cât, din această vară, au fost anunţate mai multe curse/destinaţii de pe noul aeroport din Braşov.

„Line-up ul a fost nepotrivit segmentului ţintă al Destinaţiei raportat la preţul biletului şi zona de desfăşurare. În aceeaşi măsură a fost anunţat extrem de târziu. Fără un număr mai mare de artişti de renume internaţional, de talia lui Dimitri Vegas, considerăm că nu va fi atractiv nici pe viitor. Suntem conştienţi de sumele care ar trebui investite în acest sens şi la fel de spaţiul limitativ în care s-a desfăşurat prima ediţie. Din acest motiv, poate fi luată în calcul şi altă locaţie (Poiana Mică). Dacă se doreşte organizarea unei ediţii viitoare, considerăm că line-up ul trebuie anunţat cu cel puţin 6 luni înainte”, se arată în comunicatul semnat de preşedintele Organizaţiei Patronale de Turism Poiana Braşov, Roxana Cojocea.

În urma unui sondaj făcut cu toţi membrii Patronatului, organizarea în incinta festivalului a fost apreciată cu nota 7,6, se arată în comunicat.

De asemenea, conducerea organizaţiei a anunţat că nu este de acord cu organizarea de evenimente gen Winter Village în Poiana Braşov, în contextul în care organizatorii Massif au anunţat, la rândul lor, că se gândesc şi la alte evenimente în staţiunea braşoveană.

Comunicarea a fost deficitară şi făcută foarte din scurt. Informaţia care a ajuns la marele public a fost faptul că Poiana Braşov este închisă din cauza acestui festival şi a numărului mare de participanţi. Pentru a evita acest disconfort, au fost turişti care au renunţat să mai vină în acel weekend în Braşov”, a subliniat sursa citată.

Totodată, aceasta a punctat că, pe termen lung, organizarea festivalului Massif poate aduce beneficii de imagine şi materiale investitorilor din Poiana Braşov în condiţiile „unui parteneriat real” între organizatorul principal – Primăria Municipiului Braşov şi agenţii economici din staţiune.

„Patronatul nostru şi-a exprimat, încă din vara trecută, disponibilitatea de a lucra împreună cu organizatorii pentru găsirea celor mai bune şi avantajoase variante pentru ambele părţi. Aşteptările au fost atât de natură economică, financiară, cât şi artistice, de promovare, comunicare, fiind un eveniment în premieră pentru Braşov. Că aceste aşteptări s-au concretizat sau nu, nici nu mai este foarte important acum la final de eveniment. Important este să găsim variantele de lucru cele mai eficiente pentru anii care vor veni. Suntem conştienţi că festivalul poate aduce şi trebuie să aducă o plusvaloare comunităţii şi aşa este şi normal. La fel cum el trebuie să fie /să devină profitabil pentru organizatori – ca orice business, de altfel”, a precizat Roxana Cojocea.

Conform sursei citate, sumele avansate de organizatorii festivalului pentru această ediţie sunt exagerate şi nu au la bază date concrete.

„Nu putem comenta valorile/sumele rămase în comunitate, sume avansate de către organizatori pentru această ediţie, pentru că nu avem toate datele disponibile (şi probabil că nici ei nu le au, sunt doar nişte date estimate). Pe de altă parte, sumele (estimate) că ar fi fost cheltuite de participanţii la festival ni se par uşor exagerate, dat fiind că majoritatea celor care au venit din alte localităţi probabil că au stat în Braşov sau împrejurimi, pentru că doar o mică parte s-a regăsit în unităţile hoteliere din Poiană. Exceptând cazările, mesele servite în afara campusului de festival şi cheltuielile de transport local – celelalte venituri nu au rămas în comunitate, dat fiind că cei care le-au încasat au sedii sociale/plătesc taxe în alte zone/unităţi administrative (bilete, food court etc). Gradul de ocupare pe care l-au avut membrii Patronatului este sensibil diferit faţă de cel comunicat de organizatori. Şi aici cifrele sunt destul de exacte”, a mai precizat preşedintele Organizaţiei Patronale de Turism Poiana Braşov.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Fostul ONT Carpati, actualmente „patronat” in Poiana Brasov, are impresia gresita ca statiunea este a lor si sunt necajiti ca nu le iese specula gen Mamaia. Oricum, au un tupeu fantastic…

  2. in caz contrar ce?

  3. Si eu cand am primit mesajul de mai jos de la o unitate de cazare cu doua saptamani inainte de veniment credeam ca au prea multi clienti :
    „buna ziua !
    numele meu este Florin sunt administrator la vila ********************
    va contacttez in legatura cu rezervarea dvs
    daca doriti sa va pastrati rezervarea o sa trebuiasca sa platiti preturile actualizate adica 700 lei ptr o noapte ptr camera dubla …. 800 lei ptr o noapte ptr camera tripla …. 900 lei pt o noapte ptr apartament.
    va rog sa ne comunicati raspunsul dvs sau in caz conrar va vom anula rezervarile”

    Adica cu 30 % mai mult decat initial. Sa te tot plangi … ca nu vin turistii sa iti bati joc de ei ….