G4Media.ro

Hoteluri pline la Timișoara în anul Capitalei Culturale Europene / Managerii evenimentelor…

Sursa foto: Facebook/ Dominic Fritz

Hoteluri pline la Timișoara în anul Capitalei Culturale Europene / Managerii evenimentelor culturale semnalează că găsesc tot mai greu locuri de cazare pentru artiști / Județul Timiș se află pe locul 11 într-un clasament național al numărului de turiști

Anul Capitalei Europene a Culturii aduce la Timișoara o sumedenie de oaspeți care, mai ales în la final de săptămână, atunci când au loc și mai multe evenimente culturale, ocupă toate spațiile de cazare disponibile. În condițiile în care, sezonul estival este abia la început, așteptările specialiștilor sunt că, în 2023, Timișoara va găzdui cel puțin jumătate de milion de turiști, informează Agenția de presă Rador, care citează Radio Timișoara.

Hotelierii din oraș spun că se simte faptul că Timișoara e Capitală Europeană a Culturii. Turiștii străini sunt din ce în ce mai mulți, iar spre deosebire de partea de început a anului, acum sunt dispuși să își și prelungească șederea în oraș. Sunt curioși nu doar să participe la evenimentele prilejuite de titlu, ci și să descopere atracțiile orașului, spune reprezentant a unui hotel din centrul istoric, Ramona Pricop.

“Clienții străini sunt din ce în ce mai mulți, vecinii țării noastre sunt tot mai prezenți în casa noastră. Se simte că suntem Capitală Europeană, deoarece fac un mini-weekend, ca să zic un city break. Feedback-ul este pozitiv”, spune Ramona Pricop.

Weekendul trecut a fost dedicat deschiderii bienalei Art Encounters. Zeci de evenimente au avut loc în mai multe zone și spații din Timișoara. Organizatorii vorbesc despre dificultatea cu care au găsit locuri de cazare pentru artiștii și pentru invitații din afara orașului.

“Având atât de mulți invitați, artiști prezenți în Timișoara, ne-a fost foarte dificil să găsim cazare, întrucât se întâmplă atât de multe evenimente culturale care aduc turiști, animă orașul și asta este foarte bine. Am găsit în diverse hoteluri, însă pe bucățele mici, ca să spun. Și atunci am împărțit grupul în foarte multe grupuri, mai micuțe”, spune managerul de comunicare al bienalei, Oana Chirilă.

Ne-am dorit o Timișoara care să fie asaltată de turiști, spune președintele Asociației pentru promovarea Timișoarei. Problema lipsei spațiilor de cazare va fi rezolvată și odată cu deschiderea mai multor hoteluri anul acesta, spune Simion Giurcă.

“Sigur că este și acesta un risc al unei capitale culturale europene sau al unui oraș care își dorește să dovedească că este o capitală culturală, că este o atracție și pentru turiști, pentru oameni de cultură. Și atunci sigur că există acest risc ca la un moment dat să nu mai fie locuri. Dar, spre marea noastră bucurie, în zilele trecute s-a mai deschis un hotel, în următoarea lună se va deschide încă un hotel de cinci stele. Și mai trebuie spus un lucru. Există foarte multe camere în regim B&B”, spune Simion Giurcă.

Primarul Timișoarei consideră că anul titlului va însemna un imbold pentru economia locală.

“Am devenit acest magnet și asta, bineînțeles, se traduce inclusiv în cifre de afaceri mai bune, nu doar în sectorul HoReCa, ci pentru tot orașul, deci este și un factor economic, dar în primul și în primul rând, mă bucur că povestea Timișoarei se face auzită. Poate durează un pic până când înțelegem că acest an de capitală chiar schimbă lucrurile, chiar este o schimbare strategică”, spune Dominic Fritz.

Potrivit ghizilor de turism, în Timișoara ajung cel mai adesea turiști din Italia, Germania, Spania și Marea Britanie, dar și din America, Australia și Extremul Orient.

Conform datelor Institutului Național de Statistică, județul Timiș se află pe locul 11 într-un clasament al numărului de turiști, pe primele 3 luni ale anului. Județul a fost vizitat în această perioadă de 64.275 de turiști și este depășit la acest capitol de județe precum Bihor, Suceava, Sibiu, Prahova, Brașov și Vâlcea.

După numărul turiștilor străini, Timiș se află pe locul 8, cu 14.728 de persoane care au vizitat județul în această perioadă. Depășește din acest punct de vedere județe precum Sibiu, Prahova, Bihor și Suceava.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...