Hotnews: CSAT știa că firma acuzată că i-a făcut campanie lui Călin Georgescu se numește Kensington. Ciucă susține că nu a știut nimic
Nicolae Ciucă a declarat pentru Snoop și Hotnews că nu a știut nimic despre promovarea lui Călin Georgescu, prin campania comandată de PNL. Aceasta a fost realizată când actualul senator conducea partidul liberal și era candidatul său la prezidențiale. Publicul a aflat pe 20 decembrie, din investigația de presă publicată de Snoop, că firma Kensington, angajată de liberali, a derulat campania pe TikTok. Dar, pe 28 noiembrie, numele Kensington, o cunoscută firmă românească de consultanță politică, a fost văzut în clar de CSAT, conform informațiilor jurnaliștilor.
În afară de această campanie pe Tik Tok, apar confirmări ale investigațiilor despre legături ale Călin Georgescu cu diferite rețele de promovare rusă. Financial Times a publicat marți un articol în care dezvoltă investigația Snoop referitoare la altă rețea: AdNow.
La începutul lunii noiembrie, înainte de turul 1 al alegerilor prezidențiale, pe TikTok a apărut o campanie de descriere a unui președinte ideal. Peste 130 de influenceri plătiți cu ajutorul platformei FameUp vorbeau despre un candidat nenumit, dar identificat explicit în comentarii de mulți dintre influencerii plătiți drept Călin Georgescu.
Nemarcată politic, campania a fost considerată de CSAT, de ONG-ul Expert Forum și de un mare număr de specialiști ca fiind o promovare electorală pentru Călin Georgescu.
Numele Kensington a fost cunoscut de CSAT pe 28 noiembrie, potrivit informațiilor recent intrate în posesia redacției Snoop. În documentele desecretizate ale CSAT, ajunse în 5 decembrie la noi, la public, numele firmei era anonimizat cu o bandă neagră, ca și alte nume de persoane sau companii. Dar membrii CSAT au avut acces la documentul neanonimizat, în care apărea numele Kensington, susțin surse la curent cu ședința CSAT. Firma Kensington este extrem de cunoscută în mediile politice românești. Firma este deținută de Cătălin Dumitru și Răzvan Săndulescu.
Datele puse cap la cap arată că CSAT a avut la dispoziție un raport de la MAI, în care se spunea că o cunoscută firmă românească de consultanță politică a derulat o campanie atent ascunsă, după același model al campaniei folosite de Rusia în Ucraina și tot de Rusia la alegerile prezidențiale din Moldova, „pentru promovarea candidatului prorus”, susține documentul.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.