G4Media.ro

IMM-urile din România vor reluarea activității economice și văd avantajele crizei: digitalizarea…

Foto: Pexels.com

IMM-urile din România vor reluarea activității economice și văd avantajele crizei: digitalizarea și debirocratizarea forțată a administrației, dar și găsirea de noi oportunități de afaceri

Majoritatea IMM-urilor românești vor reluarea cât mai rapidă a activității economice, potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Național al IMM-urilor în ultima săptămână.

Astfel, întrebați care consideră că este data de la care angajații ar trebui să se reîntoarcă în unitate, pentru a relua activitatea economică, 51,8% dintre reprezentanții IMM-urilor au spus că angajații ar trebui să se reîntoarcă după încetarea stării de urgență, 26,1% la începutul lunii mai și 22,1% după sărbătorile Pascale.

Majoritatea antreprenorilor preconizează efecte negative ale crizei provocate de pandemia de coronavirus, dar mulți dintre ei au văzut și partea bună.

Astfel, printre efectele pozitive considerate de antreprenori ca urmare a implementării măsurilor de distanțare socială în cadrul întreprinderilor, aceștia au menționat (răspunsuri multiple): digitalizarea administrației publice (42,90%), debirocratizarea administrației publice (39,40%), digitalizarea întreprinderii (36,70%), îmbunătățirea comunicării instituționale (32,30%), identificarea unor noi oportunități de business (28,80%) și identificarea unor noi canale de vânzare (19,90%).

Rezultatele sondajului:

Sondajul a fost derulat în perioada 14.04 – 21.04.2020 și antreprenori au fost în proporţie de 63,3% microîntreprinderi, 19,9% întreprinderi mici, 10,1% întreprinderi mijlocii și 6,7% alte forme de organizare.

La întrebarea “Cât de afectat sunteți de actuala criză?”, antreprenorii au răspuns în proporție de 35,8% că sunt afectați în foarte mare măsură, 28,3% că sunt afectați în mare măsură, 14,6% că nu sunt afectați, 12,4% că sunt afectați în mică măsură și 8,8% că sunt afectați în foarte mică măsură.

Astfel, aceștia estimează o scădere a cifrei de afaceri, după cum urmează: 30,1% mai mult de 70% din cifra de afaceri, 18,1% între 30% și 50%, 16,8% între 10% și 30%, 15,9% între 50% și 70%, 15% până în 10% și doar 4,1% nu au înregistrat scăderi ale cifrei de afaceri.

Întrebați „În cât timp credeţi că veți reveni la nivelul cifrei de afaceri anterior crizei?”, antreprenorii au răspuns: 37,6% își vor reveni în maxim 6 luni, 29,6% în maxim 12 luni, 25,3% între 1 și 2 ani, și 7,5% în mai mult de 2 ani.

Întrebați apoi care consideră că este data de la care angajații ar trebui să se reîntoarcă în unitate, pentru a relua activitatea economică, 51,8% au menționat că angajații ar trebui să se reîntoarcă după încetarea stării de urgență, 26,1% la începutul lunii mai și 22,1% după sărbătorile Pascale.

De asemenea, antreprenorii chestionați estimează că pot reintegra personalul la nivelul anterior crizei, astfel: 57,5% în maxim 3 luni, 20,4% în maxim 6 luni, 8,8% în maxim 9 luni, 8% în mai mult de un an și 5,3% în maxim 12 luni.

În ceea ce privește măsurile de prevenție a răspândirii virusului COVID-19 pe care antreprenorii le pot implementa în cadrul unității, aceștia au răspuns (răspunsuri multiple): măști de protecție (82,30%), dezinfectanti pentru igienizarea suprafețelor (74,80%), mănuși de unică folosință (61,90%), asigurarea unei distanțe mai mari între spațiile individuale de lucru (58,40%), altele (4,40%): viziere, lucratul în ture, lucratul 1 săptămână la birou/ 1 săptămână acasă, asigurarea transportului angajaților cu mașinile companiei, decontarea trannsporului angajaților cu mașinile proprii, work from home doar 3h/zi.

Întrebați care consideră că sunt riscurile neîntoacerii la lucru în următoarea perioadă, aceștia au răspuns (răspunsuri multiple): scăderi ale cifrei de afaceri (74,80%), pierderea clienților (51,80%), reducerea personalului ca urmare a afectării veniturilor (36,30%), încetarea activității economice ca urmare a afectării grave a relațiilor comerciale (35%), scăderea productivității muncii (27%) și apariția de sincope în comunicarea dintre angajator și angajați, precum și între angajați (19,90%).

Printre efectele pozitive considerate de antreprenori ca urmare a implementării măsurilor de distanțare socială în cadrul întreprinderilor, aceștia au menționat (răspunsuri multiple): digitalizarea administrației publice (42,90%), debirocratizarea administrației publice (39,40%), digitalizarea întreprinderii (36,70%), îmbunătățirea comunicării instituționale (32,30%), identificarea unor noi oportunități de business (28,80%) și identificarea unor noi canale de vânzare (19,90%).

Printre măsurile considerate necesare a fi luate în continuare în domeniul relațiilor de muncă, antreprenorii au propus: modificarea Codului Muncii astfel încât să permită flexibilitate în ceea ce privește derularea contractului de muncă și muncă la distanță (77,40%), introducerea unui termen mai mare de notificare în Revisal a modificărilor din contractul individual de muncă (50%), introducerea unui alt sistem de cuantificare a muncii la distanță care să nu presupună înscrierea în condica de prezență (37,20%), altele (3,20%): reducerea taxării salarizării, posibilitatea angajatorului de a recupera investiția în formarea profesională a angajatului etc.

Foto: Pexels.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. „digitalizarea administrației publice (42,90%), debirocratizarea administrației publice (39,40%)”
    Vise, taica, vise.
    Hartia, pixul si indigoul nu dispar asa usor! Nici faxul!
    Astea sunt elementele cheie ale furtului institutionalizat si trebuie facut orice sa le conservam!
    Doamne’ajuta! (Cruce rapida inspre iconita lipita de laterala desktopului cu Solitaire).

    • Exact, nu e bună digitizarea că devine transparent circuitul banilor și reduce evaziunea, reduce nr. inutililor din instituțiile de stat

    • Ai uitat si dosarul cu sina. Ca asa cer acei tovarasei mandrii de ei, contopistii.

  2. Si de unde atata incredere in „digitalizarea și debirocratizarea forțată a administrației”, crede careva ca va fi concediat vreun bugetar pe motiv de reducere de posturi pentru ca Adminsitratia publica din Romania se digitalizeaza!?
    Pai, de cand a inceput pandemia ni spun Autoritatile ca Institutiile functioneaza on-line si totusi Numarul de bugetari e acelasi si BINE platiti chiar acum in vreme de pandemie!
    NU s-a atins Orban de ei, desi ne prostea cu „solidaritate cu mediul privat”, de parca COVID 19 ala rau daduse iama in mediul privat, trecand ca parfumul pe langa bugetari, fara sa-i atinga!
    Or sa revina la Registru si PIX, pentru ca unul dintre motivele invocate in lipsa Digitalizarii Adminsitratiei publice e LIPSA de abilitati in noile tehnologii ale Informatiei a multor Functionari publici!
    Intrebat de Prelipceanu cand va Decide in legatura cu somajul tehnic la bugetari(depsre care Orban vorbise anterior la B1 TV!), Premeirul Orban a raspuns cinic Joia trecuta la DIGI 24: „Cand vom lua o decizie o vom prezenta public. Deocamdata suntem intr-o Analiza a nivelului de INCARCARE a fiecarui Sector din zona publica”!!
    Si tot analizeaza si analizeaza… maine poimaine va declara inchisa Criza Covid 19!
    Un manager din sectorul privat ii dadea a 2-a ZI Evaluarea Incarcarii fiecarui Sector(chiar Angajat!) pe fiecare Zi, Luna, chiar Anul respectiv!
    In sectorul bugetar, Orban „evalueaza” de aproape 2 LUNI de cand au dat Ordonantele militare care i-au trimis acasa pe cei din privat!
    Asteptati altceva?!
    Eu NU!

  3. pai nu mai votati PSD si PNL, nici ALDE, Ponta, UDMR si poate incepe tara sa mearga

    • Sincer intreb: ce naiba sa mai votam?!

  4. Cool photo! Totally IMM!