G4Media.ro

În cinci ani, mașinile pe hidrogen ar putea avea același preț ca…

În cinci ani, mașinile pe hidrogen ar putea avea același preț ca mașinile pe benzina/diesel – oficial BMW

„Tehnologia fuell cell (pile de combustie/hidrogen) ne va ajuta să transformăm întrega gama de modele BMW într-una cu zero emisii” a declarat Jürgen Guldner, vicepreședinte al companiei și responsabil al diviziei Hydrogen, Fuel Cell Technology and Vehicle Projects, în cadrul unui interviu acordat The Telegraph.

BMW colaborează încă din anul 2015 alături de Toyota pentru dezvoltarea acestei tehnologii.

„Începem deja să lucrăm la a treia generație cu un obiectiv clar, acela de a reduce costurile până în punctul în care putem intra pe piață”, a mai adăugat Guldner. Oficialul BMW susține că tehnologia fuell cell va putea avea costuri comparabile cu tehnologia convețională în intervalul anilor 2025-2030.

„Pilele de combustie vor face parte din soluțiile de propulsie oferite de companie, dar asta nu înseamnă ca vom renunța să investim în tehnologia mașinilor electrice cu baterii (BEV), ci aceste două tipuri de propulsie vor deveni complementare.”

„Clienții vor decide ce vor”, spune Guldner. „Cererea nu există încă, dar se dezvoltă, așa că vrem să fim pregătiți pentru ca la momentul oportun să putem lansa un produs accesibil.”

Producătorii de autovehicule au păreri împarțite față de această tehnologie. Unii susțin că tehnologia fuell cell este net superioră celei folosite de mașinile electrice pe baterii și că aceasta reprezintă cu adevărat soluția pentru un viitor neutru din punct de vedere al impactului asupra mediului. Pe de altă parte criticii susțin ca această tehologie reprezintă atât o provocare tehnologică, dar mai ales o provocare din punct de vedere al costurilor și că în momentul de față nu reprezintă o soluție viabilă.

Sursa: The Telegraph.co.uk

Foto sus: BMW

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Mie imi place diesel.

  2. Si mie. Eu nu voi renunta la diesel…

    • Vei renunta ca-ti place sau nu. Pentru ca taxele vor fi din ce in ce mai mari, pentru ca nu mai poti sa intri cu cazanul in niciun oras din Europa.

  3. Iar mie imi place calul cu căruța . . vând fân.

  4. In timp ce Germania isi face infrastructura de statii de incarcare cu hidrogen, tehnologie compatibila inclusiv cu masinile grele si scalabila, celelalte tari se mandresc cu subventii record pentru turisme electrice cu baterii de laptop. Cele 2 tehnologii sunt complementare. Primele statii de incarcare cu h2 ar trebui sa apara in marile orase, acolo unde autobuzele diesel ar putea fi inlocuite cu autobuze pe hidrogen.

    • Tehnologia cu hidrogen este cu cel putin 15 ani in urma fata de cea pe baterii. Suna foarte bine treaba cu hidrogen ( emisii zero , inclusiv pe partea de productie) dar in realitate sunt dificultati uriase incepand cu costurile de productie ale hidrogenului , continuand cu problemele de inmagazinare si terminand cu riscurile uriase in caz de explozie. Sa nu uitam ca tehnologia exista de mult timp ( rachetele spatiale functioneaza cu hidrogen) dar in 40-50 de ani nu s-a avansat deloc in a transforma-o in tehnolgie comerciala.