În fața crizei economice, și Amazon începe să concedieze angajați
Amazon a confirmat joi că disponibilizează personal pentru a face față crizei economice, după mai multe zile de zvonuri privind un plan de concedieri la gigantul comerțului online, scrie Le Figaro.
„Economia rămâne într-o situație complicată, iar noi am făcut angajări rapide în ultimii ani”, a precizat Andy Jassy, șeful grupului american, într-o notă internă publicată pe site-ul Amazon. Potrivit mai multor ziare americane, platforma și diferitele sale filiale vor concedia aproximativ 10.000 de angajați. Andy Jassy nu a confirmat această cifră, dar a spus că procesul a început miercuri și va continua la începutul anului viitor.
Primele echipe afectate au fost cele care se ocupă de dispozitivele electronice ale mărcii (cum ar fi e-reader-urile Kindle). Magazinele fizice vor fi, de asemenea, afectate. „Vor fi mai multe reduceri de locuri de muncă pe măsură ce managerii vor face ajustări. Aceste decizii vor fi comunicate angajaților și organizațiilor afectate la începutul anului 2023”, a detaliat directorul general.
„Sunt în slujba mea de aproximativ un an și jumătate, iar aceasta este fără îndoială cea mai dificilă decizie pe care am luat-o în acest timp”, a spus el, asigurând că este conștient că nu este vorba doar de „locuri de muncă”, ci de „oameni cu emoții, ambiții și responsabilități ale căror vieți vor fi afectate”.
O reducere de 10.000 de angajați ar reprezenta puțin sub 1% din numărul actual de salariați ai grupului, care număra 1,54 milioane de angajați la nivel mondial la sfârșitul lunii septembrie, fără a include lucrătorii sezonieri, care sunt recrutați în perioadele de activitate sporită, în special pentru sărbătorile de sfârșit de an. În urmă cu două săptămâni, compania a anunțat o înghețare a angajărilor în birourile sale. Iar forța sa de muncă este deja în scădere față de începutul anului, când avea 1,62 milioane de angajați cu normă întreagă și cu fracțiune de normă.
Amazon a făcut angajări masive în timpul pandemiei pentru a face față creșterii cererii, dublându-și forța de muncă la nivel mondial între începutul anului 2020 și începutul anului 2022. Însă gigantul american din domeniul comerțului cu amănuntul și-a văzut profitul net scăzând cu 9% în trimestrul al treilea, de la an la an. Iar pentru trimestrul actual, care reprezintă sezonul crucial al sărbătorilor, grupul se așteaptă la o creștere anemică în comparație cu standardele sale, între 2% și 8% de la an la an.
Multe companii de tehnologie care au făcut angajări masive în timpul pandemiei au anunțat recent planuri de concedieri, inclusiv Meta (Facebook, Instagram), Twitter, Stripe și Lyft.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank