UPDATE: Agenția de ocupare a forței de muncă cheltuiește 1,4 milioane de euro din fonduri UE pentru ”informare și publicitate”. Instituția suspendă procedura de achiziție
UPDATE: ANOFM arată într-un punct de vedere remis redacției că are în implementare 13 proiecte finanțate din fonduri europene, proiecte în bugetele cărora sunt prevăzute diverse achiziții ce vin în sprijinul derulării activităților acestora. Printre acestea se numără și ,,INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare”, al cărui contract de finanțare a fost semnat cu peste doi ani în urmă, mai precis în data de 26.09.2017, în vreme ce calendarul de activități a fost aprobat înainte de începerea crizei din domeniul sănătății. Ca urmare a noului context din domeniul sănătății, ANOFM a dispus suspendarea procedurilor de achiziție și anularea achizitiei din cadrul proiectului ,,INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare”. Citește punctul de vedere integral la finalul articolului.
———–
Articol inițial: Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) organizează o licitație pentru acordarea unor contracte de tip acord cadru în valoare de 1,4 milioane de euro (cu TVA), din fonduri europene, pentru ”informare și publicitate” cu scopul integrării profesionale a tinerilor, potrivit unui anunț de participare publicat de ANOFM pe e-licitație.ro (portalul guvernamental de transparență în achziții publice).
Potrivit caietului de sarcini, banii pentru difuzarea a 8 spoturi TV și 4 spoturi radio vor merge în cea mai mare parte către televiziuni și posturi de radio: peste 600.000 de euro (fără TVA).
Foto: fragment din caietul de sarcini ANOFM
Alte 600.000 de euro (fără TVA) merg către bannere, pixuri, agende, pliante și afișe și doar 83.000 de euro (fără TVA) către vectorii de imagine: vloggerii Selly și Gami, cântăreții Alex Velea, Nicole Cherry, Connect-R, Aylin Cadîr, hip-hoper-ul Macanache, actorii Dorian Popa și Dragoș Bucur și influencerița Diane Condurache.
Foto: fragment din caietul de sarcini ANOFM
Scopul campaniei pregătite de ANOFM este ”creșterea gradului de informare și conștientizare în rândul tinerilor din categoria NEETs cu privire la avantajele înregistrării la SPO (serviciile publice de ocupare, adică agențiile județene de ocupare a forței de muncă – n.r.) și la opțiunile pe care le au în vederea integrării pe piața muncii, în educație, formare sau anteprenoriat”.
Termenul NEET se folosește pentru a descrie categoria de tineri care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare.
Campania își propune să mobilizeze tinerii să se înregistreze la agențiile județene de ocupare a forței de muncă ”pentru a beneficia de măsurile de sprijin disponibile și opțiunile pe care aceștia le au”.
Campania de 1,4 milioane de euro își propune să ajungă la urechile a 200.000 de tineri fără muncă sau pregătire, iar 140.000 dintre ei să se înregistreze la agențiile județene de ocupare a forței de muncă.
Proiectul de 1,4 milioane de euro este finanțat 85 la sută din fonduri europene și 15 la sută din fonduri bugetare.
ANOFM este condusă de Victor Emanuel Picu, numit în ianuarie 2020. El a fost consilier al ministrului Muncii, Violeta Alexandru, potrivit CV-ului.
UPDATE: Punctul de vedere al ANOFM:
În momentul de față, ANOFM are în implementare 13 proiecte finanțate din fonduri europene, proiecte în bugetele cărora sunt prevăzute diverse achiziții ce vin în sprijinul derulării activităților acestora.
Printre acestea se numără și ,,INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare”, al cărui contract de finanțare a fost semnat cu peste doi ani în urmă, mai precis în data de 26.09.2017, în vreme ce calendarul de activități a fost aprobat înainte de începerea crizei din domeniul sănătății.
Grupul țintă al proiectului este constituit din 200.000 tineri NEETs, inactivi,cu vârsta între 16-24, neînregistrați la SPO, cu accent pe aceia cu nivel scăzut de competențe și care au dificultăți în a se integra social, care vor fi sprijiniţi în vederea înregistrării lor în baza de date a SPO.
Unul din obiectivele proiectului este „cresterea gradului de informare și conștientizare în rândul tinerilor din categoria NEETs cu privire la avantajele înregistrarii la SPO și la opțiunile pe care le au în vederea integrării pe piața muncii, în educație, formare sau antreprenoriat prin realizarea unei campanii de informare și conștientizare la nivel național” .
Ca urmare a noului context din domeniul sănătății, ANOFM a dispus suspendarea procedurilor de achiziție și anularea achizitiei din cadrul proiectului ,,INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare”.
În urma verificării calendarelor de achiziții din proiectele cu finanțare europeană, al căror grafice fuseseră aprobate de Autoritatea de Management/Comisia Europeană, se va evalua oportunitatea acestora în noul context generat de criza din domeniul sănătății, ulterior urmând să se notifice Autoritatea de Management cu privire la amânarea sau anularea unora dintre cheltuieli. Totodata, ANOFM a decis demararea unei verificari interne a tuturor achizițiilor din proiectele cu finanțare europeană, urmând a se analiza oportunitatea acestora în noile condiții generate de pandemia COVID-19.
Nu în ultimul rând, precizăm că unul din obiectivele ANOFM este acela al absorbției de fonduri europene. Pentru a nu contribui la diminuarea absorbției de către România a fondurilor UE, ANOFM a luat de asemenea decizia de a nu suspenda proiectele europene în cauză, ci de a le adapta noului context generat de criza COVID-19, de a analiza oportunitatea imediată a achizițiilor și de a le amâna pe acelea care nu reprezintă urgențe.
Alex Costache este jurnalist și la Știrile TVR.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
15 comentarii