În Statele Unite, clienților li se cere bacșiș la casele unde își scanează singuri produsele în cafenele, stadioane sau aeroporturi. Unii spun că este vorba de „șantaj emoțional”
Solicitările de bacșiș devin tot mai frecvente la casele de marcat unde oamenii își scanează singuri produsele în cafenele, stadioane și aeroporturi – iar clienții nu sunt încântați să dea bani în plus aparatelor, scrie Business Insider, care citează The Wall Street Journal.
Ei se trezesc cu un mesaj pe ecranul casei de marcat, cunoscut și celor care în România folosesc aplicații precum Uber sau cele de livrare de mâncare, unde li se cere să adauge un bacșiș pentru șofer sau pentru livrator.
Mulți clienți cărora li s-a cerut să lase bacșișuri lucrătorilor cu care nu au avut nicio interacțiune au fost frustrați de aceste solicitări, potrivit WSJ.
Deși unii oameni au fost dispuși să adauge taxe suplimentare, majoritatea au spus că indicațiile privind bacșișul au fost confuze și mulți au spus că nu erau siguri unde se duc banii.
Un client, care a luat o bere de la un frigider de bere cu autoservire din Petco Park din San Diego, a fost rugat să includă bacșișul în comanda sa, a relatat Journal. „Am fost confuz, pentru că nu era foarte clar cui îi dădeam bacșișul”, a declarat acesta pentru Journal, adăugând că a dat totuși un bacșiș de 20%.
Un purtător de cuvânt al stadionului pe care joacă echipa de baseball San Diego Padres, a declarat pentru Journal că toate bacșișurile au mers la angajați.
Un călător, care a fost îndemnat să includă un bacșiș de 10% până la 20% pentru o sticlă de apă de 6 dolari la un magazin de cadouri OTG de pe Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey, a declarat că solicitarea a fost un „șantaj emoțional”, potrivit Journal. Clientul nu a lăsat bacșiș.
Un purtător de cuvânt al OTG a declarat pentru Journal că toți banii colectați pentru bacșiș sunt puși la comun și apoi plătiți membrilor personalului care lucrează în tura respectivă.
Bacșișul a fost un punct de dezbatere din ce în ce mai controversat în Statele Unite, mulți americani confruntându-se cu o așa numită „oboseală a bacșișului”, deoarece li se cere să lase bacșiș în tot mai multe locuri și se confruntă cu efectele inflației.
Chiar și așa, clienții nu au încetat să lase bacșișuri: Totalul bacșișurilor primite în Statele Unite de restaurantele cu servicii complete și restaurantele cu servire rapidă au crescut cu 16,5% și, respectiv, 15,86% în al patrulea trimestru din 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, a declarat pentru Insider un purtător de cuvânt al platformei de plată Block.
Aceste date reflectă toate bacșișurile primite și nu doar de la chioșcurile de autoservire.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu