În urma închiderii circulației feroviare pe sectorul Cluj-Napoca – Oradea, sute de oameni sunt afectați reclamând că autobuzele introduse sunt insuficiente iar în unele localități nu ajung deloc. Oamenii au semnat o petiție, însă n-au primit nicio soluție
Peste 240 de persoane din comuna sălăjeană Almașu au semnat o petiție prin care cer ca autobuzele să ajungă și la ei, în urma închiderii circulației feroviare pe calea ferată între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, pentru efectuarea lucrărilor de modernizare, relatează actualdecluj.ro. Oamenii spun că depindeau de calea ferată având în vedere că muncesc și au copiii la școală în Cluj, însă de când au început lucrările de modernizare, numărul autobuzelor pe această rută sunt insuficiente
Locuitorii comunei cer să fie suplimentat numărul de autobuze pe relația Cluj-Napoca – Huedin dar și înființarea unor noi stații pe teritoriul localității Jebucu (la capătul satului sau la punctul de oprire feroviară) și a unei stații temporare în localitatea Stâna (de 3-4 ori pe saptămână), pe durata modernizării liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea.
„Milităm pentru introducerea unui sistem de oprire la cerere, de exemplu dacă sunt făcute programări sau sunt cumpărate bilete în avans, autobuzul va intra în localitate. Această măsură ar avea ca efect optimizarea costurilor companiilor feroviare, fără a lăsa pasagerii din Jebucu și Stâna fără alternative de transport. Mulți locuitori ai comunei noastre, care au beneficiat de serviciile feroviare înaintea închiderii liniei, nu dețin autoturisme, iar stația de autobuz desemnată pe DN1 pentru Jebucu, în localitatea Șaula, se afla la 6 km distanță de sat, astfel, călătorii sunt nevoiți să parcurgă distanțe suplimentare. Pentru Stâna, stația amenajată în Izvorul Crișului se află la 12 kilometri de sat și este accesibilă numai prin Jebucu. Pe lângă populația navestistă, stațiile de cale ferată Jebucu și Stâna erau folosite de majoritatea locuitorilor comunei de mai multe ori pe săptămână la intervale regulate deoarece mulți dintre ei sunt legați de Cluj prin muncă, familie și învățământ”, a transmis Székely Örs, unul dintre semnatarii petiției, pentru actualdelcuj.ro
„Odată cu începerea lucrărilor pe calea ferată, ne-am confruntat cu faptul că autobuzele înlocuitoare puse la dispoziție de companiile feroviare sunt puține la număr. Mulți pasageri, printre care minorii Centrului de Plasament Bethesda, elevii și studenții care se întorc acasă săptămânal, navetiștii nu au putut urca în autobuzele arhipline sosite de la Oradea sau pornite din Cluj”, mai arată locuitorii din Almașu.
Oamenii spun că s-au adresat celor două companii private care aveau curse în Almașu și acum asigură transportul cu autobuze/autocare prin această zonă, mai precis Transferoviar și InterRegional Călători, dar fără să primească soluții. Prima dintre companii a transmis un răspuns negativ, iar cea de a două nu a formulat niciun răspuns. În consecință, semnatarii petiției spun că vor face plângeri la Oficiul pentru Protecția Consumatorului, având în vedere că operatorii nu le pot asigura servicii decente, așa cum se întâmpla înainte, când era funcțională calea ferată și circulau autobuzele.
Și Asociația Pro Infrastructura a sesizat că, deși operatorii privați au introdus autobuze pentru a deservi sectoarele feroviare de pe traseul de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor, la care se lucrează pentru electrificare și pe care s-a închis circulația trenurilor, acestea sunt ticsite. O lege intrată recent în vigoare prevede circulația autobuzelor în ”regim de tren”, pe baza biletelor și abonamentelor feroviare, mai arată Asociația Pro Infrastructura care sesizează ca CFR Călatori sfidează oamenii și nevoile lor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu