G4Media.ro

UPDATE Metrorex recunoaște datoria către Alstom. Contractul pentru mentenanța metrourilor expiră la…

sursa foto: Pexels

UPDATE Metrorex recunoaște datoria către Alstom. Contractul pentru mentenanța metrourilor expiră la 31 decembrie, altul nou nu s-a semnat încă. Circulația metroului riscă să fie afectată de la 1 ianuarie

UPDATE: Metrorex recunoaște datoria către Alstom și precizează că negociază încheirea unui contract de mentenanță pe un an.

Comunicatul Metrorex:

Având în vedere imposibilitatea obiectivă de organizare a unei proceduri competitive, la o dată care să permită derularea și finalizarea acesteia anterior datei de 31.12.2019, dată la care expiră contractul actual și în scopul de a asigura condițiile reglementate pentru operarea transportului de călători cu metroul, la nivelul Metrorex a fost aprobată aplicarea unei proceduri de negociere fără invitație la o procedură concurențială de ofertare.

În sensul celor mai sus prezentate, Metrorex a publicat un anunț în SEAP și în JOUE prin care și-a exprimat în mod transparent intenția de a încheia cu prestatorul actual (Alstom Transport) un contract pentru asigurarea serviciilor de mentenanță a materialului rulant începând cu data de 01.01.2020, până la finalizarea unei proceduri competitive, respectiv pe o perioadă estimată de maxim un an.

Totodată, Metrorex a transmis către Alstom Transport S.A., invitația pentru a depune o ofertă în cadrul procedurii de atribuire a prestării serviciilor de mentenanță a materialului rulant aferent transportului cu metroul, pe o perioadă estimată de 1 an (începând cu 01.01.2020 până la finalizarea unei proceduri competitive). Alstom Transport S.A. a răspuns invitației și a depus oferta în termenul solicitat, iar la acest moment sunt în derulare negocieri pe marginea ofertei depuse în vederea stabilirii condițiilor pentru semnarea contractului.

Referitor la obligațiile de plată restante înregistrate de Metrorex către Alstom Transport S.A. a serviciilor realizate, în total de 147.308.912 lei, acestea se confirmă. Obiectivul principal al Metrorex este transportul călătorilor în condiții de siguranță, iar în aces

Știrea inițială:

În mai puțin de două săptămâni expiră contractul Metrorex cu Alstom Transport România pentru mentenanța trenurilor de metrou. În condițiile în care nu au lansat până acum licitația pentru un nou contract, șefii regiei de stat ar vrea ca de întreținerea ramelor de metrou să se ocupe anul viitor tot angajații Alstom. Problema este că Metrorex are serioase întârzieri la plata serviciilor prestate până acum de compania de mentenanță. Gabriel Stanciu, șeful Alstom România, spune că firma sa are de încasat de la Metrorex aproape 150 de milioane de lei. Pentru ca Alstom să asigure și anul viitor mentenanța trenurilor de metrou, acesta cere achitarea acestei datorii.

„Contractul de mentenanță expiră la 31 decembrie. Ăsta este un fapt. Și tot un fapt este și că Metrorex ne datorează banii pe un an de zile. Nu suntem plătiți din decembrie anul trecut. Dacă facem un calcul ajungem la aproape 150 de milioane de lei”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România, la o întâlnire cu presa.

Nu este prima oară când firma care asigură mentenanța trenurilor de metrou se plânge de faptul că Metrorex nu-i plătește serviciile. A mai făcut-o și în septembrie. Atunci compania de stat promitea să-și achite întreaga datorie până la finalul acestui an, lucru care nu s-a întâmplat.

„Din restanțele de atunci, care erau de 132 de milioane de lei, s-au plătit 25 de milioane de lei. Între timp au mai trecut trei luni de mentenanță. Iar de când am început noi să vorbim și până când vom termina probabil că se vor mai strânge 500-600 de mii de lei, pentru că oamenii își fac și acum treaba în cele patru depouri”, a adăugat Gabriel Stanciu.

Așa că șeful Alstom nu mai crede în promisiuni și, ca să accepte propunerea Metrorex de a asigura mentenanța trenurilor de metrou și anul viitor, cere achitarea întregii datorii sau prezentarea de către compania de stat a unei scrisori de garanție bancară.

„Semnăm pe un an de zile cu condiția expresă a plății datoriei. Eu nu pot să semnez un contract nou decât dacă datoria veche este securizată. (…) Nu putem să lucrăm la infinit fără a fi plătiţi şi am spus lucrul ăsta de foarte multă vreme”, a precizat acesta.

Alstom se ocupă de mențenanța trenurilor de metrou din 2004 încoace în baza unui contract cu o valoare totală de circa 240 de milioane de euro. Deși actualul contract expiră pe 31 decembrie 2019, Metrorex nu a lansat deocamdată licitaţia pentru un contract nou, ci a invitat Alstom să depună ofertă în cadrul procedurii de atribuire a contractului de mentenanță a ramelor de metrou pe o perioadă de un an de zile începând cu 1 ianuarie 2020. Regia de stat estima în octombrie, când și-a manifestat prima oară inteția de a continua contractul cu Alstom și anul viito că în 2020 va achita pentru întreținerea trenurilor  între 179 și 206 milioane lei.

Dacă Metrorex și Alstom nu vor ajunge la o înțelegere există riscul ca de la începutul anului viitor, trenurile de metrou să nu mai circule. „Nu se face mentenanță, nu mai merge trenul”, a declarat șeful Alstom Transport România. „Prima noastră preocupare este ca serviciul public să nu fie afectat, motiv pentru care ne-am manifestat toată disponibilitatea pentru a găsi împreună cu Metrorex orice soluţie care să permită continuarea fără perturbări a traficului de metrou din Bucureşti. În acest sens, suntem în discuţii cu Metrorex pentru a identifica soluţii şi eu sper din toată inima că le vom şi găsi”, a adăugat acesta.

Aproximativ 600.000 de călători folosesc zilnic acest mijloc de transport.

Foto: Pexels.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Saracul Orban, de asta nu mai poate el sa capuseze toate institutiile statului si sa-si bage clientela politica adanc in toate institutiile publice. I-a obligat cineva sa vina la guvernare? Nu le mai plangeti de mila ca nu este cazul. Stiau la ce se inhama, plus ca ei au venit la Ciolan nu la Guvernare, la Guvernare sunt PDL-istii.

  2. Este păcat ca se lansează astfel de știri senzaționale acum în prag de sărbători. Dacă nu se semnează un nou contract, mentenanța se va realiza de către Metrorex care va prelua la încheierea contractului existent, personalul, spatiile de mentenanță, infrastructura de mentenanță, piesele de schimb. Ca sunt și probleme legate de datorii, asigurarea sumelor necesare este corect, dar mentenanță se va face în oricare din cele doua variante: internalizat sau externalizat. Bucureștenii nu au nevoie de o alta problema la sfârșit de an.

  3. Stie cineva de ce s-a externalizat serviciul? Ce s-a câstigat?