
Încasările în industria muzicală cresc spectaculos pe streaming online, lăsând în urmă celelalte surse
2024 a fost un alt an bun pentru industria muzicală. Conform celui mai recent raport Global Music Report al IFPI, veniturile din muzica înregistrată la nivel mondial au crescut cu 5% anul trecut, ajungând la 29,6 miliarde de dolari, un nou record – cel puțin în termeni nominali, scrie Statista.com.
Acesta este cel de-al zecelea an consecutiv de creștere pentru industria muzicală mondială, după aproape două decenii de declin treptat. Streaming-ul a fost din nou cel mai important motor al acestei creșteri, ajungând la 20,4 miliarde de dolari în 2024, în timp ce vânzările de muzică fizică au scăzut ușor după trei ani consecutivi de creștere.
Potrivit IFPI, industria muzicală a atins nivelul minim în 2014, când veniturile au atins cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani, de 12,8 miliarde de dolari, cu peste 9 miliarde de dolari mai puțin decât cu 15 ani înainte, când numai vânzările de muzică fizică se ridicaseră la aproape 22 de miliarde de dolari la apogeul erei CD-urilor. După o oarecare ezitare inițială a industriei muzicale de a adopta serviciile de streaming, casele de discuri și artiștii par să fi urmat exemplul consumatorilor, acceptând că viitorul muzicii se află în distribuția digitală. Anul trecut, muzica digitală a reprezentat partea leului din veniturile muzicale la nivel mondial, numai serviciile de streaming reprezentând aproape 70 % din totalul veniturilor industriei. Potrivit IFPI, până la sfârșitul anului 2024, 752 de milioane de persoane vor utiliza un abonament plătit de streaming de muzică, iar veniturile din streaming sunt în prezent de aproape cinci ori mai mari decât vânzările de descărcări la vârful lor din 2012.
După cum bine ilustrează graficul nostru, tranziția către distribuția digitală a alimentat declinul industriei muzicale și a contribuit în același timp la stoparea acestuia. După epoca de aur a CD-ului, care a propulsat veniturile din muzică la nivel mondial la niveluri fără precedent în anii 1990, apariția MP3 și a partajării fișierelor a lovit industria muzicală ca un cutremur. Între 2001 și 2010, vânzările de muzică pe suport fizic au scăzut cu peste 60 %, pierzând 13 miliarde de dolari în venituri anuale. În aceeași perioadă, vânzările de muzică digitală au crescut de la zero la 4 miliarde de dolari, ceea ce nu a fost nici pe departe suficient pentru a compensa scăderea vânzărilor de CD-uri. Abia după apariția și adoptarea pe scară largă a serviciilor de streaming muzical, norocul industriei muzicale a început să se redreseze.
Pentru artiști, creșterea serviciilor de streaming muzical a fost o sabie cu două tăișuri. Pe de o parte, nu a fost niciodată mai ușor să publici muzică și să ajungi la fanii din întreaga lume. Pe de altă parte, problema remunerației echitabile rămâne o problemă, deoarece artiștii mici și independenți se luptă să se descurce cu puținii bani pe care îi generează fluxurile individuale. „Deși sprijinim schimbările tehnologice care ajută la aducerea muzicii la fanii de pretutindeni din întreaga lume, pare rezonabil ca artiștii să fie plătiți în mod corespunzător pentru eforturile lor”, a declarat Rob Stringer, președintele Sony Music Group. „În cadrul unor parteneriate adevărate, bazate pe respect reciproc, putem construi cu toții o viziune interesantă pentru viitorul artiștilor noștri și al industriei noastre.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.