Indicele economiei și societății digitale: România este pe antepenultimul loc în UE la capitolul îmbunătățirii performanțelor digitale
În anul 2019, toate statele membre UE și-au îmbunătățit performanțele digitale, potrivit unei cercetări realizate de Institutul Național de Statistică. Finlanda, Suedia, Danemarca și Olanda au obținut cele mai mari ratinguri în Indicele economiei și societății digitale (Digital Economy and Society Index – DESI) și sunt printre liderii mondiali în digitalizare. România se clasează pe antepenultimul loc, în timp ce Bulgaria este ultima dintre țările europene la capitolul digitalizare.
Indicele economiei și societății digitale (Digital Economy and Society Index – DESI) măsoară progresele pe care statele membre ale Uniunii Europene le realizează în direcţia unei economii şi a unei societăţi digitale.
DESI este calculat anual şi ia în calcul performanțele din cinci mari domenii: conectivitate, capital uman, utilizarea internetului, integrarea tehnologiei digitale şi servicii publice digitale. Persoanele targetate de acest studiu au vârste cuprinse între 16 și 74 de ani.
Ce rezultate au obținut statele membre în 2019, în comparație cu anii anteriori.
În privința conectivității, a fost calculată ponderea gospodăriilor cu conexiune la internet broadband fixă. Dacă în 2014, 54,4% dintre locuințe dispuneau de o astfel de conexiune, în 2019 procentul a crescut până la 65,7%.
Capitalul Uman: în 2019, 31% dintre utilizatorii de internet aveau abilități digitale generale de bază, în timp ce doar 10,3% se bucurau de abilități peste cele de bază. În ceea ce privește utilizarea software-ului, 35,1% aveau abilități de bază.
Pe de altă parte, procentele indică un progres semnificativ în privința utilizării serviciilor de internet.
În 2014, persoanele care au utilizat internetul cu regularitate erau în proporție de 47,7%, pe când cei ce nu utilizaseră niciodată acest instrument reprezentau 38,6%. În 2019, prima categorie a ajuns să ocupe 71,6% din procente, iar cea de-a doua a scăzut la 17,7%.
Activităţile întreprinse online sunt felurite, dar DESI a analizat câteva dintre cele mai importante acțiuni ale aceleiași categorii de vârstă, 16-74 de ani, care a utilizat internetul în ultimele 3 luni: 81,7% din utilizatori s-au conectat la reţelele de socializare, 54,9% au citit online sau au descărcat ziare sau reviste, 66,9% au efectuat apeluri vocale sau video pe internet și, nu în ultimul rând, 58,5% au transmis sau primit e-mail-uri.
Despre tranzacţiile online, DESI arată că, față de 2014, când 17,2% dintre persoane utilizau internetul pentru operațiuni bancare, în 2019 procentul a ajuns la 29,4%. Și numărul celor care comandă și cumpără bunuri și servicii online a crescut de la 7,7% la 11,3%.
În cazul întreprinderilor cu 10 salariaţi şi peste, din industria prelucrătoare, construcţii, comerţ şi servicii de piaţă, integrarea tehnologiei digitale arată în felul următor: în 2019, ponderea întreprinderilor care au utilizat un pachet software pentru planificarea resurselor companiei a fost de 23,5%, în timp ce 33,2% dintre companii au utilizat rețelele de socializare. În 2018, 7,4% a fost ponderea cifrei de afaceri rezultată din comenzile primite via website, apps sau via EDI, 10,3% din întreprinderi au cumpărat servicii cloud și 11,6% dintre întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) au primit comenzi electronice pentru bunuri şi/sau servicii via website, apps sau via EDI.
Tot în 2018, 71,1% dintre întreprinderi au utilizat Internetul pentru a interacţiona cu autorităţile publice, iar 82,1% reprezintă persoanele care au transmis către autorităţile publice formulare completate prin intermediul internetului.
Foto: Pexels.com
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii