Indignare în rândul credincioșilor din Germania: O artistă a prezentat la o expoziție „icoane-porno” pentru a denunța abuzurile sexuale din cadrul bisericii
O expoziție din cadrul galeriei de artă „Superladen” din orașul Offenbach a creat indignare în rândul credincioșilor. O artistă a prezentat vizitatorilor icoane ale Bisericii Ortodoxe grecești acoperite cu reprezentări pornografice, relatează FAZ și Bild.
Artista Christine Metzner a acoperit icoanele cu conținut încărcat sexual și le-a numit „Seria pornografică”. „Credincioșii sunt îngroziți și dezgustați”, scrie Bild.
În opinia lui Metzner, operele sale vor să atragă atenția asupra abuzurilor sexuale asupra copiilor din biserica catolică.
„Factorul declanșator acestei lucrări este abuzul sexual asupra copiilor în biserică. Majoritatea cazurilor publicate privesc Biserica Catolică”, a declarat ea pentru Bild.
O consilieră din orașul Offenbach, Zacharoula Bellou (52 de ani, CDU), care este și membră Bisericii Ortodoxe grecești, se declară îngrozită, spunând că „nu are nimic de-a face cu arta”.
Aceste opere pun la îndoială care sunt limitele libertății artistice în Germania. Libertatea artistică este un drept fundamental și în Germania este prevăzută în art. 5 alineatul 3 din Constituția germană.
„Artei moderne îi place să provoace. Arta trebuie să fie liberă, iar arta trebuie lăsată să provoace și să critice, așa prevede Legea fundamentală din motive întemeiate. Acest lucru este valabil și pentru critica artistică a proceselor scandaloase din instituțiile bisericești, în care autorii fac uz de nevoia oamenilor de securitate religioasă. Când artiștii critică, totuși, ei trebuie să fie conștienți de faptul că lucrările lor produce indignare credincioșilor”, scrie editorul și corespondentul FAZ pentru regiunea Rhein-Main-Süd, Jochen Remmert.
Totuși, ca membră a Bisericii Ortodoxe din Grecia, Bellou consideră că „nu are nicio legătură cu libertatea artistică, este lipsită de gust. Este lipsit de respect și dezgustător”.
Jochen Remmert mai scrie pentru FAZ că Christine Metzner „conștientă” de posibilile reacții negative „atunci când a acoperit icoane cu reprezentări ale organelor genitale, practici sexuale și alte asemenea”.
„Metzner știe că icoanele au o semnificație specială pentru oamenii de credință creștin-ortodoxă, dar, după cum spune ea, dorește ca reprezentările să fie înțelese ca simboluri pentru autolegitimarea instituțiilor bisericești, derivate din nevoile religioase ale oamenilor. Metzner vrea să denunțe relația delicată a instituțiilor bisericești cu femeile, cu sexualitatea, cazurile de violență sexuală, actele de abuz, comise de reprezentanții instituțiilor bisericești și ascunse publicului.
Este în natura lucrurilor că arta modernă se ciocnește rapid de o înțelegere mic-burgheză (n.r. – îngustă) a artei”, mai susține jurnalistul FAZ.
Metzner mai spune că „o discuție și interpretare a nemulțumirilor trebuie să fie permisă în artă. Când culturi diferite se ciocnesc, poate apărea frecare; Societatea trebuie să suporte acest dialog”.
Artista spune că unele dintre operele sale de artă au fost deja vândute, în timp ce Bellou susține în continuare că „nu și-ar cumpăra niciodată așa ceva”.
sursa foto: Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
19 comentarii