Indonezia inaugurează cu bani chinezești unul dintre cele mai rapide trenuri din Asia de Sud-Est/ Ce viteză va atinge WHOOSH
Cu o întârziere de câțiva ani, Indonezia își lansează la 1 octombrie prima line de cale ferată de mare viteză. Aceasta leagă cele mai mari două orașe ale țării în 40 de minute, față de trei ore anterior, scrie Le Monde.
Se deplasează cu până la 350 km/h, ceea ce îl face unul dintre cele mai rapide trenuri din lume aflate în exploatare comercială. Călătorii au putut să-l testeze gratuit în ultimele săptămâni, în timpul zilelor porților deschise. TGV-ul indonezian își va întâmpina primii clienți duminica aceasta, la 1 octombrie, și îi va duce de la capitala Jakarta către al doilea oraș ca mărime al țării, Bandung. O călătorie de 142 de kilometri realizată în doar 36 de minute fără opriri sau 46 de minute cu opriri, față de trei ore cât durează în condițiile actuale.
Construcția liniei de mare viteză a început în 2015 și era programată inițial să fie finalizată în 2019. Ea face parte din proiectul major „Noile drumuri ale mătăsii” inițiat de China, care a cofinanțat proiectul. Noile TGV-uri indoneziene se vor numi WHOOSH, de la „Waktu Hemat, Operasi Optimal, Sistem Handal”, ceea ce înseamnă „economie de timp, operare optimă, sistem fiabil”.
La bordul trenurilor cu opt vagoane, cei 600 de pasageri vor avea de ales între trei clase de confort. Prețurile biletelor vor fi stabilite și anunțate oficial la 1 octombrie, vor costa cel puțin 15 euro dus-întors la clasa a doua, 18 euro la clasa întâi și 28 de euro la clasa business, iar rezervările vor putea fi făcute online. La lansare sunt prevăzute doar aproximativ zece curse zilnice, dar autoritățile indoneziene intenționează să crească treptat frecvențele până când va ajunge la 68 de curse pe zi la începutul anului 2024.
Președintele indonezian Joko Widodo intenționează să extindă linia de cale ferată spre est, de pe insula Java până la Surabaya, la 700 km de capitală, deservind în același timp marile orașe Kertajati, Yogyakarta și Solo. ” Dorim să încurajăm cetățenii să renunțe la mașinile lor în favoarea transportului public de masă pentru a reduce ambuteiajele și poluarea ,” a declarat el în timpul unei călătorii cu un tren de testare la începutul lunii septembrie. Cu toate acestea, este posibil ca unii călători să fie nevoiți să își folosească mașina pentru a ajunge la noile stații, care sunt încă situate la aproximativ douăzeci de kilometri de centrele orașelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank