G4Media.ro

Industria auto: Concurenții chinezi își arată colții la Salonul Auto de la…

Sursa foto: Facebook / BYD

Industria auto: Concurenții chinezi își arată colții la Salonul Auto de la München

Modelele electrice ieftine sau de înaltă tehnologie ale constructorilor chinezi de automobile au atras multă atenție luni la Salonul Auto de la München (IAA), unul dintre cele mai mari din lume, care opune industria europeană acestei concurențe din ce în ce mai ambițioase, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.

Slăbiți de acești noi jucători, constructorii germani Volkswagen, BMW și Mercedes încearcă să facă o figură curajoasă, dar nu au prezentat niciun model pregătit pentru piață.

BMW a dezvăluit conceptul „Neue Klasse” (Noua Clasă) de șase mașini electrice pentru 2025, în vederea eliminării motoarelor cu combustie în Europa în 2035.

Mercedes a ridicat vălul asupra conceptului CLA, o gamă electrică deosebit de redusă. Iar Volkswagen expune două concepte, pentru marca Cupra și pentru VW.

Pe partea franceză, și mai concret, Renault a dezvăluit noul Scenic electric, care apropie iconicul monovolum de SUV. Acesta va fi disponibil din 2024.

Dar mai ales mărcile non-europene au fost cele care au atras atenția: pentru revenirea sa la salon după o absență de zece ani, Tesla a adus o nouă versiune a popularului său Model 3, etalon al gamei electrice, expus pentru prima dată la München.

Între timp, concurenții chinezi „își lansează asaltul asupra Europei” odată cu salonul, rezumă Ferdinand Dudenhöffer, un expert de la Center Automotive Research din Germania.

Gigantul BYD a sosit cu o serie de modele electrice pentru piața europeană, alături de Leapmotor, Dongfeng și Geely.

La standul său, care a fost chiar mai aglomerat decât cele ale mărcilor germane, BYD a prezentat modelul SUV Seal U, pe care intenționează să îl introducă în cele cincisprezece țări de pe continent în care este prezent.

Dintre expozanți, 41% au sediul în China. Avantajul lor este că oferă modele la prețuri mult mai mici, într-un moment în care mașinile electrice entry-level sunt încă rare.

Mărci noi

Pe fondul unei inflații persistente în Europa, „mi-e teamă că consumatorii nu au buzunarele pregătite pentru a trece la electricitate”, a declarat pentru AFP Matt Lei, președintele diviziei de vânzări internaționale a Leapmotor. „Acolo vedem o oportunitate”, a adăugat el.

Tânărul start-up chinez tocmai s-a lansat în Franța, pentru prima dată în afara Chinei, cu un model compact de mașină electrică la un preț de 26.000 de euro.

Dar concurenții chinezi „nu vor putea oferi în Europa aceleași prețuri ca în China”, a declarat luni șeful Volkswagen, Oliver Blume, citând costurile vamale și de transport, precum și costurile de înființare a unei rețele de distribuitori.

Dimpotrivă, „vom continua să lucrăm din greu la costurile noastre”, iar marjele modelelor electrice ar putea ajunge la cele ale versiunilor cu combustie „în a doua jumătate a deceniului”, a declarat acesta.

Șeful mărcii Renault, Fabrice Cambolive, a reluat această opinie, invocând „calitatea” produselor și argumentul „circuitului scurt”, cu o producție în principal în Europa.

Dar prețul nu este singura valoare adăugată a mărcilor chinezești, care sunt mult mai „tehnologice”, a declarat pentru AFP Spiros Fotinos, directorul european al mărcii Zeekr (grupul Geely).

„Oamenii care trec la electricitate încep să afle toate tehnologiile pe care le pot obține la același preț și devin mai deschiși la noile mărci”, spune el.

Clima

Constructorii europeni au și ei de lucru pentru a-și apăra poziția în China. Când vine vorba de mașini electrice, Volkswagen a reprezentat anul trecut doar 3,1% din piață, deși este liderul pieței de combustie. Grupul german se află la mare distanță de mărci chinezești precum BYD (18%) și americanul Tesla (8,7%).

Pentru a-și consolida poziția, gigantul german intenționează să își consolideze strategia „în China pentru China”, prin localizarea în China nu doar a producției, ci și a designului.

O altă prezență așteptată la expoziție este cea a mișcării ecologiste. Luni, activiștii Greenpeace au plasat epave de mașini în lacul din fața intrării principale a centrului expozițional.

Marți, evenimentul este deschis oficial de către cancelarul Olaf Scholz. Un total de 700.000 de vizitatori sunt așteptați până duminică la IAA, față de 410.000 la precedentul eveniment din 2021.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Sigur calitatea lasă de dorit! Despre siguranță, ce să mai zic…?

    • nu as fi asa sigur.la capitolul auto China a avut de unde sa ” imprumute” tehnologie dupa ce a achizitionat diferite marci consacrate europene.
      In nordul Europei vezi masini chinezesti electrice,de calitate,la preturi mai bune comparativ cu cele europene.Si nu este vorba ca sunt” chele” de tehnologii ci din contra.Preturile de export sunt subventionate masiv de China pentru a penetra piata europeana ,si de ce nu,a pune pe butuci competitia.

  2. doar la noi mai exista preconceptia asta:
    Ce e chinezesc e rau… ce e nemtesc e „calitate”.
    Industria auto s-a globalizat, ca e nemteasca sau frantuzoaica.. sau chinezeasca… majoritatea pieselor vin din acelasi loc!

    • ce e chinezesc e rau, pentru ca nu iti ofera nimic in afara de piata de consum
      ce e „nemtesc” / ue ofera aici locuri de munca, de la piese/asamblare/dezvoltare/cercetare/design

  3. Mărcile chinezești au cumpărat tehnologie din Europa și sunt chiar bune masinile lor în prezent.

  4. Nu cunosc situația calității la mașinile chinezești curente. Dar uite situația la alții, pe piața europeana, din prisma garanției oferite (pentru mașină căci pentru baterie e de obicei mai lungă):
    – americanii și europenii (inclusiv nemții) oferă 2 ani garanție. De ce 2 ani? Pentru ca e minimul impus de Comisia Europeana. Înainte ofereau 6 luni. Pot fi excepții pe ici pe colo.
    – japonezii oferă 5 ani.
    – coreenii oferă 7 ani.
    Cine are mai mult încredere în produsul său? Asa ca mai lăsați-mă cu „vai, mașină nemțească, bună rău”.

  5. stii ca pentru garantie, ORICE reparatie/intretinere (timp de 2-4-5-7 ani) se face DOAR in service-ul la pret dublu autorizat al brandu-ului ?