G4Media.ro

Industria auto europeană, grav afectată de pandemie, cere ajutorul UE / Măsurile…

Industria auto europeană, grav afectată de pandemie, cere ajutorul UE / Măsurile solicitate pentru salvare

Cele mai importante asociații europene din sectorul automotive, care reunesc producători (ACEA), furnizori de echipamente (CLEPA), dealeri și service-uri (CECRA), au propus Comisiei Europene 25 de măsuri de susținere, care vor ajuta industria să treacă peste aceste momente dificile.

Este crucial să repornim întreaga industrie auto. Avem nevoie de o acțiune coordonată de relansare a activității industriale și de retail, cu asigurarea lichidității pentru afaceri. Măsurile trebuie să vizeze creșterea cererii și a investițiilor. Stimulentele de achiziție vor spori capacitățile de producție și vor proteja locurile de muncă,” a declarat directorul general ACEA, Eric-Mark Huitema, potrivit site-ului oficial al sectorului.

Acest apel de susținere vine după ce vânzările au autovehicule au suferit scăderi dramatice în ultimele 2 luni.

În luna martie vânzările la nivelul UE au înregistrat o scădere de 52%, iar pentru luna aprilie, primele date arată că urmează o scădere și mai abruptă. În luna aprilie vânzările din pricipalele piețe europene arată scăderi de 61% în Germania, 89% în Franța, 97% în Marea Britanie și 98% în Italia.

Cea mai importantă propunere este ca toate țările europene să se coordoneze și să implementeze un program de stimulare a vânzărilor și de reînnoire a parcului auto pentru toate tipurile de vehicule, astfel încât cererea să crească, iar parcurile auto să fie reînnoite în ritm accelerat.

Potrivit planului, stimulentele de achiziție trebuie să fie bazate pe aceleași criterii la nivel european, iar finanțarea să fie asigurată de fiecare țară în parte, dar și de către Uniunea Europeană.

Alte cerințe prevăd măsuri precum: sporirea achizițiilor publice axate pe inovația în transporturi și mobilitate publică, repornirea proceselor de omologare, clarificarea rapidă a legislației privind emisiile și măsuri privind libera circulație a mărfurilor și persoanelor.

Conform datelor publicate de ACEA, industria auto generează în mod direct peste 14 milioane de locuri de muncă și 7% din PIB-ul Uniunii Europene.

Sursa: acea.be

Sursa foto: pixabay.com

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Ha,ha! Da bă sigur acum lumea nu are alta treaba ,ci doar sa schimbe feru’ din fata casei!
    Te face sa l schimbi ca dupa 4-5 ani sa te oblige sa la arunci ca nu are nu’s ce norma de poluare!
    Renuntati la porcariile electrice si hibride ca sa poata lumea sa cumpere masini adevarate si nu electrocaruri ,fiare de calcat sau alte cutii electrice care aduna praf!D’aia masinile din anii ’70 ’80 ’90 si chiar 2000 merg fara probleme sute de mii si cele de azi ajung in service din cauza unui cacat de calculator sau a unui puşti de la IT care se uita la filme sf si vrea tablețica in bord

  2. Sunt afectați pe draku’. O duc bine mersi din contracte cu statul si cu corporații.
    De cerut stiu sa ceara … ameninta subtil cu șomajul… dar cand e sa le ceri si tu sa-ți spuna cum abiliteaza ei un service auto sa-ți repare ție mașina nouă-nouță îți spun ca tre’ sa te descurci singur.

  3. La cate masini exista pe piata, de mult ar fi trebuit sa fie o industrie plafonata….

    Exista discutii/proiecte pe tema asa zisei incalziri globale, ceea ce inseamna reducerea emisiilor de CO2. Nu ar fi normal ca aceasta industie sa nu mai aiba creste ci scadere???

    • Mai toate firmele vând angajaților masinile la sfarsitul leasingului si iau altele noi.
      Mă uitam in parcare la Registrul Auto Român, acum ceva timp, staționau vreo 10 Suzuki SX4 albe… probabil facute in Ungaria…
      Curtea de Conturi refuza sa mearga in Control pe acolo… daca lucreaza cu masini probabil e normal sa aiba. Șeful lor? Cayenne – se știe

  4. Asa si, se vor intoarce tot la productia de diesel-uri? lol Cine le mai cumpara lor masinile pe criza asta? S-au imbogatit de pe urma noastra sefii de companii auto. Nici gratis daca mi-ar da o masina, n-as mai dori.