G4Media.ro

INFRASTRUCTURĂ La Pasajul de la Doamna Ghica, aflat la 57% stadiu de…

Sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

INFRASTRUCTURĂ La Pasajul de la Doamna Ghica, aflat la 57% stadiu de execuție, se așteaptă încheierea recepției tablierului metalic pentru a se continua lucrările. ”Această procedură este mai greoaie decât ne așteptam”

Cu tablierul metalic montat, constructorul de la Pasajul de la Doamna Ghica – Trustul de Clădiri Metropolitane, compania Primăriei Capitalei – așteaptă recepția acestuia pentru a putea trece la etapa următoare, realizarea predalelor – cofrajul pentru placa de beton. În consecință, lucrările la pasaj vor intra în linie dreaptă abia după ce se va încheia etapa adminstrativă de recepție a tablierului metalic care s-a terminat de montat anul acesta, la finalul lunii martie. Procedura este mai greoie decât ne-am așteptat, a declarat pentru G4Media Cristian Hiver, directorul Trustului de Clădiri Metropolitane, care precizează însă că șantierul nu a fost oprit, muncitorii sunt în teren și lucrează la pregătirea fazei următoare, respectiv montarea predalelor deja achiziționate, care servesc drept cofraj pentru placa de beton.

„Mai departe, ca să punem predalele de beton peste tablier, procedura ca la carte este să terminăm partea de recepție pentru a fi în conformitate. Noi ne-am aprovizionat și cu macarale și cu tot ce avem nevoie și așteptăm să terminăm această procedură pentru că este important să luăm lucrurile într-un pas corespunzător și bine definit”, a declarat șeful companiei municipale, contructorul pasajului.

Hiver a afirmat că etapa intermediară de recepție a tablierului metalic este obligatorie pentru a nu avea probleme la recepția finală a podului, ”întrucât știm că anumite pasaje nu au fost recepționate în București” (ex. Pasajul Basarab). Explicația șefului TCMB pentru prelungirea duratei de recepție a tablierului de la Pasajul Doamna Ghica este că subcontractorul din Italia care a furnizat scheletul metalic al podului, firma Scandiuzzi, se află la prima sa lucrare de o asemenea anvergură în România și a avut nevoie de mai mult timp pentru pregătirea documentelor. ”Antreprenorul străin cu care s-a lucrat a venit cu multe elemente modificate față de proiectul inițial ca să poată transporta tronsoanele de tablier care au fost mai mici și asta a însemnat un număr mai mare de suduri”, a explicat și conferențiarul universitar Ionuț Răcănel de la Facultatea de Construcții București, care a avut rolul de consultat la momentul în care a fost elaborat proiectul de compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane.

Potrivit acestuia, soluția în sine de la Pasajul Doamna Ghica este una complexă în sensul că în România nu s-au mai făcut poduri de îmbinări tubulare de anvergura aceasta. ”Multora li se pare atipică și mulți au întrebat asta, răspunsul este că s-a dorit altceva în Capitală, iar soluțiile alternative care ar fi fost cu grinzi de beton conduceau și la costuri mult mai mari, consumul de materiale era mult mai mare și erau probleme de ordin tehnic, de reorganizare a intersecției, pentru că intersecția trebuia traversată cu o singură deschidere ca să nu fie intervenții la liniile de tramvai. Sunt mai multe argumente care au contat la soluția aceasta, inclusiv de ordin estetic și pe bună dreptate spune lumea că e mai complicată decât cele uzuale pe care le vedeți de exemplu la Pasajul de la Berceni, cu grinzi normale, și atunci s-a căutat și antrepenor care să poată să facă structura aceasta. Deci acestea sunt motivele unei durate mai îndelungate de execuție.”, a spus expertul Ionuț Răcănel.

Recepția tablierului metalic nu va afecta însă termenul de finalizare a pasajului Doamna Ghica prevăzut pentru sfârșitul lunii august 2023, o afirmă șeful Companiei Municipale Trustul de Clădiri Metropolitane. ”Noi avem ca target să terminăm această procedură de recepție administrativă până săptămâna viitoare, să ne apucăm de predale care sunt deja achiziționate, adică toate materialele care sunt necesare în continuare sunt deja în teren și lucrăm unde putem. Termenul de finalizare vara aceasta nu s-a schimbat.”, a declarat pentru G4Media Cristian Hiver. De altfel, conf. univ. dr. ing. Ionuț Răcănel apreciază că dacă nu intervin alte evenimente majore, teoretic nu mai există lucrări de dificultate care să ridice probleme. „Dacă totul decurge normal ar trebui să-l finalizeze chiar mai repede de sfârșitul lunii august”, a afirmat expertul în rezistența materialelor, poduri și tuneluri. Potrivit acestuia acum se intră în linie dreaptă. „Trebuie să se monteze predalele prefabricate care vor servi drept cofraj pentru placa de beton, apoi structura rutieră, marcajele, stâlpii de iluminat, parapetele și cam asta este”, a concluzionat el.

Context

PSD a acuzat recent, prin Gabriela Firea, anunțată drept candidatul PSD la Primăria Capitalei, și consilierul general PSD Marius Pavel, că Pasajul de la Doamna Ghica bate pasul pe loc, iar dacă va fi realizat în martie 2024, „vom fi fericiți”.

Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020, dar acest termen a tot fost amânat din cauza blocării conturilor Primăriei Generale.

În prezent, pasajul se află la 57% stadiu de execuție.

Pasajul suprateran este făcut de Primăria Capitalei prin Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane, Primăria Sectorului 2 contribuind cu o parte din bani. Pasajul este prevăzut cu două benzi pe sens. Are o lungime de 216 m, iar rampele de acces au lungimi de 96 m. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la 110.034.377,95 lei fară TVA.

Ultimile imagini surprinse din dronă arată care era stadiul lucrărilor la finalul lunii aprilie și cum se conturează pasajul printre blocurile din Colentina, peste una din cele mai aglomerate intersecții din București.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Dovada im_p_otenței constructorilor noștri și a autorităților locale!
    În schimb, în sectorul 3 se pun pavele si borduri la foc automat. Atât putem!