G4Media.ro

”Îngustarea” plajei din Mamaia este un fenomen normal, la care autoritățile se…

sursa foto: Facebook\ ABADL

”Îngustarea” plajei din Mamaia este un fenomen normal, la care autoritățile se așteptau, explică managerul proiectului european prin care litoralul a fost extins cu peste 200 de hectare de nisip

Nicu Buzgaru, managerul proiectului de lărgire a plajelor și director adjunct al Administrației Bazinale a Apelor Dobrogea Litoral, a explicat pentru G4Media că îngustarea cu câțiva metri a plajei din anumite zone din Mamaia este un fenomen normal și nu denotă o problemă a modului în care a fost implementat proiectul finanțat cu fonduri europene.

Buzgaru a declarat că instituția pe care o reprezintă a intuit că acest lucru va avea loc drept pentru care plajele au fost extinse cu o bucată mai mare de nisip tocmai pentru ca marea să aibă de unde să ”erodeze”.

Nicu Buzgaru a mai spus că fenomenul a fost prins în proiectul european în valoare de aproximativ un miliard de lei.

Context

Cu aproape 1 miliard de euro, pe litoralul românesc s-a redus eroziunea costieră, grație unui amplu proces de reabilitare și extindere a plajelor. Primul proiect cofinanțat cu bani europeni a adus astfel României 33 de hectare de plajă nouă, în schimbul a 500 de milioane de lei. Pentru al doilea proiect ce vizează extinderea plajelor, în valoare de 752 milioane de euro, contractul de finanțare a fost semnat în noiembrie 2018.

În 2015, Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral finaliza proiectul „Protecția și reabilitarea părții sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanța și Eforie Nord”. Valoarea totală s-a ridicat la 544.307.222 lei, din care 465.328.244 lei au fost puse la dispoziție din fonduri de coeziune.

În cadrul proiectului au fost reabilitate și construite diguri emerse (care ies din apă – n.red.) în lungime de 3544 de metri, au fost construite diguri submerse (sub apă – n.red.) pe o lungime de 1392 metri și a fost adăugat un volum de nisip de 3,5 milioane metri cubi, pe o distanță de plajă de 5770 metri.

Valoarea totală a celui de-al doilea proiect ajunge la 752 milioane euro, iar lucrările vor fi efectuate pe tot cuprinsul litoralului românesc, în zonele: Edighiol și Periboina, faleza Constanței, în zona Cazino, Agigea, Eforie, Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia-Venus-Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai.

sursa foto: Facebook\ ABADL

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. In cateva mii de ani Dobrogea va fi sub apa.

  2. Treaba românească! Așa este mereu la nou: “nu s-a stricat! Așa tre sa bată motorul”; nu a ruginit, este normal sa ruginească; e normal ca autostrada sa se crape! Si tot asa!Da verifica cineva dacă in proiect, undeva, este scris caașa sev va întâmpla?’

    • Pe litoral DA. Proiectul a indicat volumul necesar de nisip pentru refacere pe 49 de ani.
      Daca autoritatea e în stare sau nu sa prevada banii necesari în buget e alta poveste.

  3. Un proiect bun! Bravo, ABA Dobrogea Litoral! Din cauza unor prăpădiți era mai mai sa nu se facă, oricum rezultatele se vor vedea in câțiva ani. Proiectarea e făcută de olandezi, dacă nici ăștia nu știu sa oprească eroziunea maritima, atunci cine? Comentați dacă va pricepeți, suntem satuli de pesimiștii antisistem!

  4. Urmaza sa se dea vina pe rusi.

  5. Bai G4, hotarati-va: ori vorbiti in euro, ori in lei! E un ghiveci total articolul asta!

  6. Un proiect ca asta e ca un organism cu un sistem circulator, sangele il reprezinta banii. Si banii circula prin artere, veni si capilare. Daca organismul asta este intretinut sa stea in viata atat cat sangele asta sa circule un timp, e minunat, cand dispare, din cauze logice si naturale, el si-a indeplinit functia. Ar fi interesant de aflat cine s-a ocupat de partea tehnica a proiectului, cred ca e nevoie de experti aproape de calibrul celor ce au proiectat si construit Palm Islands. Din cate stiu eu grecii i-au spus marii noastre „neagra” dar nu pentru culoare ci pentru cat de imprevizibila, furioasa si periculoasa era pentru navigatori. Mai mult, cei ce sunt de la mare stiu ca acum 20 de ani cazematele militare din beton, acum la cativa metri de mal, in apa, erau pe uscat, asta pentru cei ce asteapta 1000 de ani ca Dobrogea sa ajunga sub apa. Cred ca nu vor avea atat de mult de asteptat.