Instagram a început să testeze reclame peste care utilizatorii nu pot sări/ Care sunt reacțiile
Instagram testează reclame peste care utilizatorii nu pot sări. În prezent, platforma de socializare permite oamenilor să treacă cu swipe sau să deruleze pe lângă reclamele care apar în fluxul principal de imagini și videoclipuri, precum și în fluxurile Stories și Reels, scrie BBC.
Dar acum testează o funcție numită „ad break”, pe care utilizatorii spun că nu o pot sări ca de obicei.
Imaginile publicate online arată un cronometru, care numără până la zero înainte ca funcționalitatea normală să poată fi reluată.
„Uneori este posibil să fie nevoie să vedeți o reclamă înainte de a putea continua să navigați”, le spune platforma deținută de Meta celor care dau clic pentru mai multe informații.
Instagram a confirmat pentru BBC că este în curs de desfășurare un test.
„Întotdeauna testăm formate care pot aduce valoare pentru clienții de publicitate”, a spus aceasta într-o declarație, adăugând că va furniza actualizări suplimentare dacă testul va duce la schimbări permanente de format.
Într-o declarație ulterioară, Meta a spus că „experimentează mereu noi produse și soluții publicitare, în conformitate cu evoluția tendințelor consumatorilor și a nevoilor de afaceri”.
Rămâne de văzut dacă acest test va fi pe placul clienților de publicitate – dar cu siguranță nu pare să fi fost bine primit de utilizatori.
O persoană de pe Threads a calificat mișcarea drept „nebună” – adăugând că „pare o mișcare agresivă și insistentă pentru a câștiga mai mulți dolari publicitari pentru Meta”.
Alții au evocat posibilitatea de a boicota platforma.
„Pur și simplu nu vom mai derula”, a declarat un utilizator X (fostul Twitter).
Meta nu este prima mare firmă de tehnologie care obligă oamenii să urmărească reclame.
YouTube este cunoscut pentru faptul că afișează reclame care nu pot fi derulate pentru utilizatorii care vizionează videoclipuri pe platforma sa sau în aplicația sa TV și care nu plătesc pentru nivelul premium fără reclame.
Clienții de publicitate pot ținti utilizatorii YouTube cu videoclipuri promoționale de 15 până la 30 de secunde, care nu pot fi sărite, care apar înainte, în timpul sau după alte videoclipuri, dacă doresc ca oamenii să vadă întregul lor mesaj.
De asemenea, aceștia pot face publicitate folosind „anunțuri de protecție” similare, care nu pot fi ignorate – clipuri video mai scurte, cu o durată de până la șase secunde – pe videoclipurile YouTube.
Unii utilizatori au reacționat recurgând la instrumente de blocare a reclamelor și la extensii de browser ca modalitate de a evita reclamele care întrerup videoclipurile de pe platformă.
La rândul său, Google, compania-mamă a YouTube, încearcă, la rândul său, să ia măsuri drastice împotriva blocării reclamelor.
Cu toate acestea, nu este clar dacă obligarea utilizatorilor să vadă mai multe reclame ajută de fapt rezultatele financiare ale companiilor.
Un studiu realizat de TikTok, publicat în ianuarie, a sugerat că forțarea utilizatorilor să vizioneze reclame ar putea duce, de fapt, la o mai mică implicare. Mai mult de 70 % dintre participanți au declarat că este mai probabil să vizioneze o reclamă dacă există opțiunea de a sări peste ea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu