G4Media.ro

Instanța a decis suspendarea lucrărilor la linia de cale ferată spre Aeroportul…

Foto: G4Media.ro

Instanța a decis suspendarea lucrărilor la linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni. Ministrul demis al Transporturilor: “CFR SA va face recurs. Lucrările vor fi gata la timp”

Magistrații de la Curtea de Apel București au decis suspendarea lucrărilor la linia de cale ferată spre Aeroportul Henri Coandă (Otopeni). Instanța a admis cererile înaintate în acest sens se către o persoană fizică și de către reprezentații unui hotel din zonă. A fost suspendată și hotărârea de Guvern în baza căreia se fac exproprierile necesare desfășurării lucrărilor. Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că CFR SA va contesta decizia Curții de Apel și că lucrările vor putea continua.

Am văzut că s-a câștigat în instanță de către proprietarul unui hotel și de către o persoană fizică suspendarea llucrărilor. Bineînțeles că CFR Infrastructură va contesta acest lucru”, a declarat Răzvan Cuc.

Oficialul de la Transporturi s-a arătat încrezător că și în aceaste condiții lucrările la linia de cale ferată spre aeroportul Otopeni vor fi gata în mai anul anul viitor.

G4Media.ro a scris încă din vară că proiectul de aproape 400 de milioane de lei prin care Capitala se va lega printr-o linie de cale ferată de aeroportul Henri Coandă stârnește nemulțumirea oamenilor care vor fi expropriați. Aceștia s-au plâns că trenul le va trece la câțiva metri de fereastre și că zgomotul și vibrațiile le vor face viața un calvar.

Lucrările la calea ferată de Otopeni au început luna trecută și sunt executate de asocierea româno-germană formată din companiile SC Arcada Company SA, SC ISPCF SA, DB Engineering & Consulting GMBH. Valoarea contractului este de 398,16 milioane lei, fără TVA.

Ce va fi construit în cadrul acestui proiect:

2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri.
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.

Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute. După finalizarea lucrărilor la legătura feroviară directă, CFR SA estimează că în fiecare tren care va circula se vor afla în medie circa 250 de călători. Garniturile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.

Conectarea Aeroportului Otopeni de Capitală printr-o legătură, alta decât cea rutieră, este una dintre cerințele puse autorităților de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Parfum!

  2. V-am dovedit ciumelor! Nu construiti voi nimic in tara asta, cat putem noi sa daramam! Traiasca mucusor, traisca sefu Barni!!! Ajungem noi la butoane si daramam tot ce au cladit ciumatii!!!

    • Esti tare prost, nimic mai mult!

    • @Asistat membru onorific USR – esti mai mult decat idiot, dar asta e, daca esti postac de mana a doua nu te-au informat sefii corect! Daca nu stiai cine este „persoana fizica” iti spun eu, nici nu e secreta, dar se pare ca cineva nu vrea sa se vorbeasca prea mult. Tiriac, prietenul psd-eilor, e proprietarul hotelului si mai mult ca sigur nu s-a inteles la banii de exproprieri cu mafia din psd.

  3. Hai DNA ca ai de lucru incepe cu olguta si viorica si dupa aia restul.Cu olguta ptr ce face cu craiova aia ca o dijmuieste intruna, iar dosarele alea vechi ptr ce a facut, ca ajung sa se prescrie.Cu viorica pentru Petrom…

  4. Hai măi că toți știm că a fost Țiriac.

    • Nu, nu a fost el.A cerut si el asta, dar lui i s-a respins.E o tanti de prin zona si un hotel.

    • Proiectul si exproprierile au fost facute in bataie de joc. Ca sa nu mai vorbim de sumele oferite. Nu e numai Tiriac, iar oamenii au dreptate. Nu se poate sa iti treaca trenul pe la fereastra dormitorului!
      Si oricum nu se mai poate construi un pasaj CF peste DN1 in 8 luni incepand din Noiembrie. S-a gandit in asa fel incat sa nu se faca.

    • Lasa Tom Ford ca nu e nicio tanti. Si tanti aia de care zici tot Tiriac e! Proiectul e vechi din de prin 2008 iar constructiile din zona (hotel si ce mai e pe acolo) au inceput dupa 2009. Cercetati un pic. Tiriac s-a aruncat acolo in zona tocmai pentru ca stia de proiectul asta si a asteptat cuminte sa-si scoata banii pe investiei. Asta cu procesul e pur si sumplu un joc de glezne de negocieri intre mafioti.

  5. Cand peste tot in lumea civilizata se iau masuri care duc la diminuarea incalzirii in exces a planetei, Cuc arunca milioane pe locomotive disel. Si plecare din 30 in 30 de minute, o alta prostie. La debitul de calatori intre gara de nord si Otopeni ar trebui plecari la fiecare 10 minute.

    • @Lucian – adevarul e ca n-ar fi rau se se faca o pista de biciclete intre gara de nord si aeroportul otopeni, nu? Eventual sa fie triciclete cu remorca, nu de alta dar sa ai unde sa-ti pui bagajele…

  6. Din pacate am fost, suntem, si vom fi condusi de oameni prost pregatiti, fara idei si fara vointa de a pune interesul cetateanului inaintea interesului personal.
    Daca se apucau din timp, puteau face o subtraversare a zonei rezidentiale si scapau de tot balamucul creat, dar pana nu s-au vazut stransi cu usa nu au miscat un deget si cand s-au apucat de treaba au realizat ca pot face doar o struto-camila.