G4Media.ro

INTERVIU – Dan Grigore, General Manager Auto Cobălcescu: Suportul UE în echilibrarea…

Sursa foto: Auto Cobălcescu

INTERVIU – Dan Grigore, General Manager Auto Cobălcescu: Suportul UE în echilibrarea avantajelor companiilor chineze ajută brandurile europene să rămână competitive pe piață / În acest moment, îmi pare destul de departe un scenariu în care automobilele electrice să domine piața

Mărcile chineze sunt concurenți care vin puternic din spate, dar Dan Grigore, General Manager la Auto Cobălcescu, nu ar numi expansiunea lor „o amenințare”. Clienții iau, de asemenea, în calcul și partea de servicii post-vânzare, precum service-ul sau disponibilitatea pieselor de schimb și a consumabilelor, a declarat Grigore într-un interviu acordat TechRider by G4Media. Managerul a mai spus că măsurile luate de UE împotriva mărcilor chineze, care au avantajul prețului, ajută brandurile de pe continent să rămână competitive pe piață.

Auto Cobălcescu are în portofoliu mărcile Dacia, BMW, Renault, Nissan și Mini.

Alte idei principale din interviu:

  • Întrebat dacă Auto Cobălcescu a luat în calcul introducerea în portofoliu de mărci chineze sau dacă a fost contactat de cineva din statul asiatic, Grigore a spus că firma este mulțumită de performanțele mărcilor din portofoliu.
  • Piața vehiculelor electrice a frânat brusc anul trecut în România din mai mulți factori, printre care sprijinul autorităților prin programe și subvenții de încurajare a cumpărării, puterea de cumpărare sau nivelul de educare al publicului, potrivit reprezentantului companiei.
  • În cazul vehiculelor electrice, autonomia este un aspect important pentru clientul român în raport cu prețul plătit, spune Dan Grigore.
  • „În acest moment, îmi pare destul de departe un scenariu în care automobilele electrice să domine sau să acapareze complet piața”, a spus managerul.
  • Segmentul automobilelor electrice și hibride este unul foarte important pentru Auto Cobălcescu, cele două categorii însumând 30% din businessul de vânzare auto.
  • Publicul migrează in continuare spre mașinile electrice și hibrid, în primul rând din considerente de eficiență în costuri pe termen lung, iar mai apoi pentru grija pentru mediu și pentru viitor.
  • Despre o posibilă respingere a tehnologiei de către clienți (există o mișcare care susține revenirea la cât mai multe butoane fizice și la tehnologii de bază în automobile): clienții români sunt, în general, curioși în ceea ce privește tehnologia, „poate mai mult decât în cazul altor țări”.
  • Principala provocare cu care se confruntă Auto Cobălcescu este în zona de servicii post-vânzare pentru autoturismele electrice. Acest segment presupune un efort financiar ridicat, care nu este susținut de profitabilitate.
  • Forța de muncă calificată în domeniu este tot mai greu de găsit de la un an la altul.

Redăm interviul integral pe care ni l-a acordat Dan Grigore:

Reporter: Sunt necesare tarife în Europa pentru mașinile chineze sau trebuie lăsată piața să se regleze singură?

Dan Grigore: Cu siguranță suportul UE în reglementarea pieței auto și echilibrarea avantajelor companiilor chineze în privința prețurilor ajută brandurile să rămână competitive pe piață, pe segmentul de masă. Segmentul premium rămâne mai puțin afectat de aceste dinamici. Rămâne de văzut care va fi decizia UE aici și evident, noi ca dealeri vom continua să lucrăm alături de importatori pentru a rămâne o opțiune viabilă pentru consumatori.

Reporter: Reprezintă mărcile chineze o amenințare reală pentru cele europene?

Dan Grigore: Nu aș numi-o amenințare, acest avans al brandurilor chineze se întâmplă în foarte multe domenii și piețe, în special cele legate de tehnologie, în acest moment. Este într-adevăr vorba de un concurent care vine puternic din spate și al cărui avantaj este prețul, în acest moment. Clienții iau, de asemenea, în calcul și partea de servicii post-vânzare și ne referim aici la service și la disponibilitatea pieselor de schimb și a consumabilelor care, în funcție de proveniență influențează durata și calitatea procesului de servisare. Aici sunt avantajați, evident producătorii care oferă servicii complete vânzare și post-vânzare.

Reporter: Ați luat în calcul să introduceți în portofoliu o marcă chineză de automobile? V-a contactat cineva din statul asiatic?

Dan Grigore: În principiu orice adăugire la portofoliu, indiferent despre ce brand vorbim, se face cu un plan amplu și cu investiții importante în infrastructura și resursele dealership-ului. În acest moment suntem mulțumiți de performanțele mărcilor din portofoliu, ne dorim să menținem și chiar să creștem standardele existente ale locațiilor și serviciilor oferite, fără să punem presiune pe capacitățile de expunere ale showroom-urilor sau pe cele de servicii post-vânzare existente.

Reporter: Piața automobilelor electrice pare să fi frânat puternic. Care sunt principalele motive pentru care s-a ajuns aici?

Dan Grigore: Interesul pentru automobilele electrice vs hibride este direct influențat de investițiile producătorilor în tehnologii privind autonomia mașinilor, de sprijinul autorităților prin programe și subvenții de încurajare a cumpărării, dar și de puterea de cumpărare și de nivelul de educare al publicului pentru a înțelege mai bine ce tip de mobilitate se potrivește stilului de viață și de condus.

Anul trecut, piața automobilelor electrice a înregistrat scăderi, atât la nivel național cât și în Europa, influențată de diminuarea valorii tichetului Rabla Plus și o adevărată surpriză a fost creșterea vânzării de automobile hibrid, cu aproximativ 21%, conform datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, datorită prețurilor mai accesibile. Cifrele ne arată clar că publicul migrează in continuare spre mașinile electrice și hibrid, în primul rând din considerente de eficiență în costuri pe termen lung, iar mai apoi pentru grija pentru mediu și pentru viitor.

Reporter: Își vor relua creșterea automobilele electrice în viitor? Adoptarea pe scară largă a bateriilor solid-state, mai sigure și cu încărcare mai rapidă, va schimba lucrurile?

Dan Grigore: Piața automobilelor electrice este în creștere, la fel ca și interesul din partea consumatorilor, mai ales cu sprijinul programelor verzi naționale. Oamenii își doresc această alternativă de mobilitate și au ajuns la concluzia, cum spuneam mai sus, că poate fi mai eficientă din punct de vedere al costurilor, pe termen lung.

Autonomia este un aspect important pentru clientul român în raport cu prețul plătit, având în vedere stilul de viață și de traficul în mediul urban, dar și infrastructura de încărcare insuficient dezvoltată în anumite zone ale țării, care face planificarea călătoriilor mai provocatoare. Fie că va crește performanța bateriilor Li-Ion sau că producătorii vor adopta alte tehnologii pentru autonomie mai mare, important este cum se vor reflecta acestea în prețul final.

Reporter: Au vehiculele electrice potențialul să devină majoritare pe șosele? De ce ar fi nevoie pentru a se ajunge într-un astfel de scenariu?

Dan Grigore: În acest moment, îmi pare destul de departe un scenariu în care automobilele electrice să domine sau să acapareze complet piața. Există încă un segment important de clienți loiali automobilelor cu motoare termice și care vor fi mai greu convinși să facă tranziția. Depinde foarte mult și de directivele Europene în acest sens, cât de mult sau cât de curând vor constrânge producătorii să limiteze producția de astfel de modele.

Reporter: Cât de importante sunt pentru Auto Cobălcescu mașinile electrice? Ce obiective v-ați stabilit în acest domeniu?

Dan Grigore: Segmentul automobilelor electrice și hibrid este unul foarte important pentru Auto Cobălcescu, cele două categorii însumând 30% din business-ul de vânzare auto. Experiența în acest segment (faptul că vindem automobile electrice încă din anul 2016 și hibrid din anul 2018) ne-a ajutat să dezvoltăm expertiză în a analiza și a răspunde eficient nevoilor clienților noștri, fie că vorbim despre persoane fizice sau companii pentru care gestionăm flote și parteneriate de servicii complexe și complete.

Reporter: Vehiculele actuale, mai ales cele de pe segmentul premium, sunt mai degrabă dispozitive tehnologice decât vehicule. Cer oamenii aceste funcții avansate, le înțeleg sau sunt împinși mai degrabă de producători din nevoia de a se diferenția?

Dan Grigore: Clienții români sunt în generali curioși în ceea ce privește tehnologia, poate mai mult ca în cazul altor țări. Iar cu cât investiția este mai mare (și în consecință puterea de cumpărare și nivelul social), cu atât crește mai mult gradul de cunoștințe și experiență în ceea ce privește funcțiile și opțiunile tehnologice ale automobilului de interes. Nu am avut cazuri în care clienții să nu înțeleagă tehnologia automobilelor pe care și le doresc.

Reporter: Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați ca dealer auto în România?

Dan Grigore: Principala provocare vine pe zona de servicii post-vânzare pentru autoturismele electrice. Acest segment solicită forță de muncă înalt calificată precum și echipamente, scule și dispozitive de lucru specifice, ceea ce presupune un efort financiar ridicat, care nu este susținut de profitabilitate. Dat fiind faptul că în acest moment parcul auto este format în mare parte din automobile cu motoare termice, segmentul de automobile electrice nu are un impact major în profitabilitate, dar estimez că acest lucru se va schimba în următorii ani.

O altă provocare este legată de forța de munca calificată în acest domeniu, tot mai greu de găsit de la un an la altul.

Reporter: Ce planuri de viitor aveți? Am aflat recent despre investiția în energie regenerabilă. Ce ținte finale v-ați propus în materie de sustenabilitate?

Dan Grigore: Încă din anul 2021 am început auditarea anuală cu ajutorul Ecovadis pentru a stabili un plan logic și eficient, în etape de tranziție spre un business eficient energetic și sustenabil. Am realizat anul trecut cu o investiție de 400.000 mii euro în sisteme de panouri fotovoltaice pentru ambele locații din București și Pitești, care deja funcționează peste așteptări, și acoperă între 80 și 100% din nevoile de consum energetic pentru locația din Pitești și până la 35-50% din nevoile de consum în locația din București, pe Splaiul Unirii.

Anul acesta vom începe cu o investiție pentru actualizarea consumatorilor de energie din locația Auto Cobălcescu București, în valoare de 250.000 de euro. Mai avem în vedere și dezvoltarea unui parc fotovoltaic, dar și investiții pentru soluții de stocare a energiei solare.

Sursa foto: Auto Cobălcescu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.