Interzicerea telefoanelor în școli nu îmbunătățește notele sau starea de bine – studiu / Totuși, utilizarea excesivă a dispozitivelor mobile și a rețelelor sociale determină performanțe academice mai scăzute
Un studiu al Universității din Birmingham, publicat în revista The Lancet’s European Health Policy Journal, contestă ipoteza conform căreia interzicerea telefoanelor inteligente în școli îmbunătățește notele sau bunăstarea mentală a elevilor, transmite BBC News.
Cercetătorii nu au constatat nicio diferență semnificativă în ceea ce privește notele, somnul, comportamentul în clasă sau exercițiile fizice între școlile cu și fără interdicții privind telefoanele. Cu toate acestea, aceștia au stabilit o corelație între utilizarea excesivă a smartphone-urilor și a rețelelor sociale și performanțe academice mai scăzute, o sănătate mintală mai precară, o activitate fizică redusă și un comportament perturbator în clasă.
Autoarea principală, Dr. Victoria Goodyear, a subliniat că, deși interzicerea telefoanelor în școli poate avea beneficii, aceasta nu este o soluție de sine stătătoare. Ea pledează pentru măsuri mai ample de reducere a timpului petrecut pe ecran în rândul elevilor. Studiul a analizat răspunsurile a 1.227 de elevi din 30 de școli secundare din Anglia, selectate dintr-un grup de 1.341 de școli de stat.
În ciuda constatărilor, directorii de școli și elevii raportează experiențe variate. Unii, precum Charlie, elev la Twyford School din Londra, recunosc că interdicția strictă a telefoanelor încurajează interacțiunea socială. Alții, precum Colin Crehan, directorul școlii catolice Holy Trinity din Birmingham, susțin că permiterea utilizării controlate a telefonului îi ajută pe elevi să dezvolte obiceiuri responsabile. Unii elevi din școlile care interzic telefoanele raportează mai puține cazuri de hărțuire și îmbunătățiri în abilitățile sociale, deși aceste aspecte nu au fost incluse în studiul Universității din Birmingham.
Școala Ysgol Aberconwy din Țara Galilor aplică o politică strictă prin care telefoanele sunt blocate în pungi magnetice, cu scopul de a combate singurătatea școlară și influențele negative ale rețelelor sociale. Elevi precum Georgie au observat un mediu școlar mai calm, cu mai puține conflicte și confruntări. „Oamenii au devenit mai apropiați, deoarece vorbesc față în față”,a spus ea. Mama sa, Sarah, susține această politică, dar consideră că imposibilitatea de a comunica cu copiii săi în timpul orelor de școală reprezintă o provocare.
Alte școli, precum Fulham Boys School din Londra, au implementat o politică de „doar dumbphones”, primind reacții mixte, în special din partea părinților îngrijorați de capacitatea copiilor lor de a naviga prin oraș fără smartphone-uri. Între timp, guvernul britanic, în urma unei cercetări realizate de Ofcom, care indică faptul că 96% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani dețin un smartphone, a furnizat orientări fără caracter obligatoriu pentru școli în vederea gestionării utilizării telefoanelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.