G4Media.ro

Întreaga Europă ar trebui să urmeze exemplul Danemarcei și să interzică telefoanele…

Foto: Pexels.com

Întreaga Europă ar trebui să urmeze exemplul Danemarcei și să interzică telefoanele mobile în școli, afirmă un expert / „Dacă descoperim peste cinci ani că era mai bine cu telefoane, le putem reintroduce. Dar nu cred că va fi cazul”

Întreaga Europă ar trebui să urmeze exemplul Danemarcei, interzicând telefoanele mobile în școli pentru a le împiedica să fie „colonizate de platforme digitale”, a declarat președintele Comisiei pentru bunăstare din această țară, scrie The Guardian.

Îndepărtarea telefoanelor mobile din școli le-a oferit tinerilor o „pauză” de la viața online, învățându-i cum să facă parte din comunități analogice și să-și antreneze atenția, a declarat Rasmus Meyer, care a condus comisia guvernamentală pentru a investiga nemulțumirea crescândă în rândul copiilor și tinerilor.

Raportul comisiei, publicat luna trecută, a tras un semnal de alarmă cu privire la digitalizarea vieții copiilor și tinerilor. Printre cele 35 de recomandări ale raportului se numără o modificare a legislației în vederea interzicerii telefoanelor în școli și la after-school – pe care guvernul a declarat că o va impune în toate școlile primare și gimnaziale. Potrivit Comisiei, copiii sub 13 ani nu ar trebui să aibă propriul lor smartphone sau tabletă.

Într-un interviu acordat cotidianului The Guardian, Meyer a declarat că toate țările europene ar trebui să interzică telefoanele mobile în școli și a solicitat un regulament UE în acest sens, adăugând: „Și dacă vom descoperi peste cinci ani că era mai bine cu telefoanele, le putem reintroduce. Dar nu cred că va fi cazul”.

Școlile ar trebui să fie lipsite de telefoane „pentru a le oferi tinerilor o pauză de la viața online, pentru a-i învăța cum să fie în comunități analogice și pentru a le antrena capacitatea de atenție … Este, de asemenea, o modalitate de a proteja școlile și de a le respecta ca instituții importante în societatea noastră care nu ar trebui să fie colonizate de aceste platforme digitale”.

Copiii cărora nu li se permitea să aibă telefoane în școli aveau o perioadă de atenție mai bună, a spus el, se jucau mai bine unii cu alții și erau mai liniștiți în timpul lecțiilor.

Se speră că petrecerea timpului împreună, departe de telefoanele lor, la școală, va ajuta la „formarea” copiilor în ceea ce privește modul de a fi alături de colegii lor în afara școlii.

„Aceste evoluții au avut loc atât de repede încât noi, ca societate, am rămas în urmă. Aceasta este încercarea noastră de a devansa dezvoltarea și de a respinge această digitalizare comercializată a vieții copiilor”, a declarat Meyer.

„Puteți să o vedeți ca pe o respingere sau ca pe o modalitate de a proteja copilăria împotriva tehnologiilor care s-au dovedit a afecta stima de sine și atenția multor copii.”

Comisia a constatat că 94% dintre tinerii din Danemarca aveau un cont de social media înainte de a împlini 13 ani – în ciuda faptului că aceasta este vârsta minimă pentru multe platforme de social media – și că tinerii între nouă și 14 ani petreceau în medie trei ore pe zi pe TikTok și YouTube.

În ciuda unei legături clare între multe dintre problemele care afectează copiii mici și tinerii – inclusiv cu atenția și stima de sine – multor copii din Danemarca și din întreaga Europă li se permite încă să le ia la școală.

Meyer a declarat: „Nu le-am permite copiilor să își aducă PlayStation-ul în clasă, dar asta este ceea ce se întâmplă cu adevărat în fiecare zi când le permitem să își aducă telefonul”.

Siguranța online a copiilor a fost adesea trecută cu vederea, a spus el. „Este cu adevărat șocant că … acceptăm faptul că mulți copii petrec 8-10 ore pe zi pe telefoanele lor. Ne concentrăm foarte mult pe securitatea lor în lumea fizică, dar ca părinți și ca societate am cam renunțat la online.”

O școală din localitatea Frederiksberg, din aproapirea capitalei Copenhaga, nu mai folosește telefonul mobil din 2018. Directoarea școlii, Helle Bjerg, a declarat: „Este foarte simplu: nu ai voie să ai telefonul asupra ta în timpul orelor de curs. Când intri în școală, toate telefoanele sunt adunate, iar când se termină ziua de școală ți se dă din nou telefonul.”

Ca urmare, a spus ea, atenția copiilor nu mai este atrasă de telefoane și aceștia vorbesc mai mult între ei. Cu toate acestea, deși o mare parte din materialul didactic a fost digitalizat, copiii au încă probleme cu calculatoarele școlare.

La after-school, într-o casă mare din apropiere, copiii au voie să aibă telefoanele asupra lor, dar sunt descurajați să le folosească. Un semn pe ușă le spune copiilor că intră într-o zonă fără telefoane mobile, îndemnându-i să „ia o pauză bună de la telefonul mobil”. În termeni puțin mai duri, acesta avertizează: „Telefoanele mobile nu dispar, dar rețelele de prietenie da”.

Stând la tejgheaua bucătăriei, înconjurată de chifle proaspăt coapte, pedagogul școlii și al clubului, Hjalte Petersen, a declarat că, fără telefon mobil, copiii se joacă mai mult împreună. „Cu mulți ani în urmă, nu aveam reguli cu privire la ecrane de niciun fel, iar mulți copii stăteau singuri, cu propriul lor telefon”, a spus el. „Mulți erau doar în propria lor lume”.

Îndepărtarea telefoanelor încuraja interacțiunea. „Dacă iei ecranul, evident că trebuie să faci altceva ca să nu te plictisești și să te joci împreună.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.