G4Media.ro

Învățământul românesc, văzut prin ochi internaționali. O descriere nemiloasă de la șeful…

Andreas Schleicher, OECD / Foto: captura presidency.ro

Învățământul românesc, văzut prin ochi internaționali. O descriere nemiloasă de la șeful Educației OECD: Ce fac sistemele cele mai performante ale lumii, iar în România se face cel mult pe hârtie

Educația românească are multe de schimbat chiar și acolo unde, cel puțin în documente, pare să o ducă bine, reiese dintr-un discurs susținut recent, la Cotroceni, de unul dintre cei mai reputați specialiști internaționali în domeniu, Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD).

În discursul rămas până acum îngropat în hățișul Youtube, fără niciun efort oficial ca el să ajungă la cât mai mulți oameni, Schleicher a construit un tablou răvășitor al problemelor cu care se confruntă educația în România, țară unde, între altele, și cei mai avantajați dintre elevi sunt sub nivelul celor mai dezavantajați elevi chinezi, conform celor mai recente evaluări PISA.

Andreas Schleicher, care la OECD se află la conducerea direcției ce organizează testările internaționale de tip PISA, a vorbit de două ori în cadrul unei conferințe desfășurate la sfârșitul lunii ianuarie, la București. Conferința, găzduită de Cotroceni ca parte a proiectului “România Educată”, a fost ocazia lansării politicilor publice propuse de OECD pentru proiectul președintelui Iohannis de reformă în educație.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Românii n-au votat pentru învăţământ, ci pentru şpăgi electorale. Aveţi ce votaţi.

    • Din pacata ai dreptate.
      Tot asa cum n-au votat nici pentru o justitie transparenta si eficienta, pentru sistem de transport si invatamant performante.

  2. din pacate de 30 de ani, la ministerul invatamantului nu a fost nimeni competent. sunt foarte multe directii si sefi care plimba hartii sa isi hustifice existenta. nu a fost nici o reforma.