G4Media.ro

Investigație ”Turnul Sfatului”: DNA verifică felul în care un lot de autostradă…

Investigație ”Turnul Sfatului”: DNA verifică felul în care un lot de autostradă a consumat aproape un milion de tone de materiale de carieră și balastieră în decurs de cinci ani

Publicația sibiană Turnul Sfatului scrie că Direcția Națională Anticorupție cercetează dacă sunt reale tranzacții de peste 48 de milioane de lei între constructorul lotului 3 al autostrăzii Orăștie Sibiu, Salini Impregilo și o firmă locală de construcții, Total NSA. Este vorba de porțiunea de autostradă de 21 de kilometri deschisă în grabă circulației în 2014, înaintea campaniei pentru alegerile prezidențiale.

Potrivit informațiilor culese de Turnul Sfatului, cei de la DNA au în lucru un dosar în care verifică situații potrivit cărora, italienii ar fi plătit cantități mai mari de materiale de balastieră și carieră decât au și folosit pentru a construi infrastructura autostrăzii. Iar pentru cantitățile fictive, dar facturate și achitate, banii s-ar fi împărțit. După cum arată documentele consultate de ziarul sibian, societatea Total NSA a vândut italienilor care au ridicat autostrada peste 839.000 de tone de materiale de carieră și balastieră în decurs de cinci ani (2012 – 2016). Adică echivalentul a aproximativ 21.000 de camioane încărcate cu maximul de 40 de tone de material. În bani, înseamnă 29 de milioane de lei, la care s-au adăugat alte 19,6 milioane de lei pentru prestarea altor servicii, în special chirii pentru utilaje.

Sursa Foto: Turnul Sfatului

Citește integral pe Turnul Sfatului

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Practică veche… de când drumurile. De unde altundeva banii pentru șpăgi? Doar corupția este fenomen general în Românica.

  2. Jos PeeeSeeeDeee! Sus PNL-USR-PLUS-UDMR! Acolo le vor da placute suedeze romanilor.

  3. Poate ajung procurorii si la MALIDCOM SRL, alt mare explorator de agregate minerale din jud Sibiu si buni prieteni cu cei de la TOTAL NSA… Aceste 2 societati comerciale au pus mana pe aproape tot ce inseamna agregate minerale (adica averea statului) din jud Sibiu…

  4. E clar, in spatiu-timpul respectiv se manifesta o stabila gaura de vierme, o punte catre o lume mai bogata.

  5. Să verifice viloaiele si palatele ridicate in acei ani prin zonă si poate, poate le iese totalul. Mai verifică si toti politicienii care au avut tangență cu proiectul si au rezolvat misterul.

  6. Mai bine pazesti o turma de iepuri salbatici decat un hoț roman.

  7. Din calculele mele cam un metru cub pe metru patrat, deci cam 1 metru inaltime:

    839.000 tone la densitate aproximativ 1,6 tone pe metru cub ar veni cam 525.000 metri cubi. Lungime segment 21,11 km, adica vreo 21.110 m. Adica cam 25 de metri cubi pentru fiecare metru liniar. O autostrada are in jur de 26 de metri latime, deci in jur de 0,96 metri cubi pe metru patrat. Asadar un strat de 96 cm inaltime.

    Din ce citesc in articole mai vechi, in proiect stratul de piatra sparta trebuia sa aiba vreo trei metri, plus vreo 20 de cm de balast stabilizat peste, dar aparent au folosit alte minuni: ”pietrișuri cu bolovăniș și nisipuri prăfoase, cu grosimi de șase – șapte metri”.

    Acum na, posibil sa depinda de segment, sa nu fie peste tot aceeasi grosime. Oricum, un strat de piatra de un metru inaltime nu mi se pare deloc exagerat pentru o autostrada. Daca ar fi real, evident, ceea ce nu pare sa fi fost cazul.

  8. 👍👍👍🤣

  9. Parcă numai acolo. Peste tot unde sunt șantiere, cei care au tangență cu ele se ling pe mâini cu ceva materiale, cât pentru ocasă. Cine se face că nu vede….?

  10. DNA e singura institutie a justitiei care functioneaza corect. Or sa-l mazileasca si pe acest sef al DNA. Probabil ca-l „lucreaza” deja in laborator…

  11. Coruptie e numele tau peste tot.