G4Media.ro

Investiții: Franța își consolidează poziția de cea mai atractivă țară din Europa

Sursa foto: Unsplash / Les Corpographes

Investiții: Franța își consolidează poziția de cea mai atractivă țară din Europa

În 2021, Franța și-a consolidat poziția de cea mai atractivă țară din Europa pentru investitorii străini, dar proiectele pe care le atrage sunt în medie de dimensiuni mai mici, potrivit celui mai recent barometru anual al firmei EY publicat luni și citat de boursorama.com.

Anul trecut, Franța a înregistrat 1.222 de extinderi de investiții sau investiții noi, față de 993 în Regatul Unit și 841 în Germania, cu mult înaintea Spaniei (361), Turciei (264), Belgiei (245) și Italiei (207).

Potrivit EY, Franța beneficiază de „continuarea efectului Macron” de liberalizare a pieței muncii și de impozitare mai redusă a societăților, în timp ce Marea Britanie rămâne penalizată de „efectul Brexit”, iar Germania este penalizată de șomajul redus, care complică recrutările. „Franța a avut mult de suferit de pe urma pandemiei din 2020”, mai mult decât concurenții săi, și „există deci un efect de recuperare, un efect de ricoșeu care este destul de semnificativ”, a explicat pentru AFP Marc Lhermitte, șeful programului de atractivitate la EY.

Proiecte mai mici în Franța

O altă particularitate franceză observată de EY a fost faptul că 69% dintre proiectele franceze au fost extinderi ale unor situri existente, în comparație cu 23% în Marea Britanie și 19% în Germania și, prin urmare, „este mai dificil să atragi proiecte noi”. Agenția guvernamentală însărcinată cu atragerea investitorilor străini, Business France, anunțase în martie un număr record de 1.605 amplasamente noi, reluate sau extinse în 2021, depășind precedentul record stabilit înainte de pandemie, în 2019.

Business France ia în considerare și investițiile în industria hotelieră și restaurante, spre deosebire de EY. Firma de consultanță nu calculează valoarea capitalurilor investite, ci numărul de locuri de muncă preconizate: ea numără un total de 45.000 în Franța pentru proiectele anunțate anul trecut, față de 60.000 în Marea Britanie și 21.000 în Germania. Proiectele găzduite de Franța sunt în medie mai mici, cu 38 de locuri de muncă create, față de 45 în Germania și 68 în Regatul Unit.

În sectorul manufacturier, diferența este și mai pronunțată – 33 de locuri de muncă în medie în Franța, față de 82 în Germania și 122 în Regatul Unit. Proiectele câștigate de Franța sunt adesea în sectoarele vizate de planul de relansare și de planul Franța 2030, spune directorul general al Business France. „Îi atragem pentru că există o viziune, investitorii știu că vor avea parte de un tratament favorabil, există, de asemenea, un ajutor care poate face diferența”, a declarat pentru AFP Christophe Lecourtier.

O evaluare favorabilă pentru Franța

Alți indicatori oferă o imagine mai puțin favorabilă a Franței. Potrivit ultimelor cifre ale Conferinței Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNCTAD), care datează din 2020, Franța se află pe locul 18 în lume și pe locul șase în Europa în ceea ce privește fluxul de investiții străine directe (ISD).

Această măsură are un domeniu de aplicare mai larg, care include, de asemenea, activitățile financiare, imobiliare sau preluarea de unități de producție fără a crea sau extinde un sit. Pentru toți anii din 2015 până în 2020, fluxurile de IED din Franța sunt mai mari decât fluxurile de intrare, potrivit UNCTAD, ceea ce înseamnă că întreprinderile franceze continuă să investească masiv în străinătate.

Potrivit barometrului EY, Londra își va păstra poziția de cel mai atractiv oraș european pentru investitori în 2021, în fața Parisului, dar diferența dintre cele două orașe se reduce. În fine, încrederea investitorilor străini ar trebui să continue în acest an, dar războiul din Ucraina ar putea aibă un efect de frână. Dintre cei 203 directori de companii cu capital străin chestionați de firmă între 21 februarie și 25 martie, 79% dintre cei care au răspuns înainte de 1 martie intenționau să investească în Europa în cursul anului viitor, „proporție care scade la 48% pentru cei chestionați după 1 martie”, notează EY.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...