G4Media.ro

Investiţiile şi parteneriatele în AI ale Amazon, Alphabet, Microsoft, Anthropic şi OpenAI,…

Sursa foto: Unsplash / Jonathan Kemper

Investiţiile şi parteneriatele în AI ale Amazon, Alphabet, Microsoft, Anthropic şi OpenAI, vizate de o amplă anchetă în SUA

Comisia Federală pentru Comerţ a anunţat joi că va efectua o amplă anchetă asupra celor mai mari puteri din domeniul inteligenţei artificiale, inclusiv Amazon, Alphabet, Microsoft, Anthropic şi OpenAI, referitor la investiţii şi parteneriate, transmite CNBC, transmite News.ro.

Preşedintele FTC, Lina Khan, a anunţat ancheta în timpul summitului tehnologic al agenţiei privind inteligenţa artificială, descriind-o drept ”o anchetă de piaţă privind investiţiile şi parteneriatele care se formează între dezvoltatorii de inteligenţă artificială şi furnizorii importanţi de servicii cloud”.

Invocându-şi autoritatea de a efectua un aşa-numit studiu 6(b) – denumit după Secţiunea 6(b) din Legea FTC – autoritatea de reglementare poate analiza companiile AI separat de componenta sa de aplicare a legii şi poate face cereri de anchetă civilă.

De exemplu, agenţia poate ordona companiilor să depună rapoarte specifice şi să răspundă în scris la întrebări despre afacerile lor.

”La FTC, dezvoltarea şi implementarea rapidă a AI ne informează activitatea în întreaga agenţie. Nu există nicio derogare a inteligenţei artificiale de la legile din cărţi şi ne uităm îndeaproape la modurile în care companiile îşi pot folosi puterea pentru a împiedica concurenţa sau a păcăli publicul.”, a spus Khan.

În 2022, FTC a lansat o anchetă similară în industria intermediarilor de medicamente eliberate pe bază de reţetă, ”cerând celor mai mari şase firme care gestionează beneficii de farmacie să furnizeze informaţii şi înregistrări cu privire la practicile lor de afaceri”.

Aceste firme acţionează ca intermediare între companiile de asigurări şi producătorii farmaceutici.

Cu doi ani mai devreme, FTC a lansat acelaşi tip de studiu asupra achiziţiilor anterioare efectuate de Alphabet, Amazon, Apple , Microsoft şi Facebook (acum Meta ), ”să le solicite să furnizeze informaţii despre achiziţiile anterioare care nu sunt raportate agenţiilor antitrust”.

”Cum vor arăta în cele din urmă regimurile de răspundere AI este încă o întrebare deschisă. Experienţa noastră de aplicare în alte domenii va informa direct modul în care FTC abordează această activitate”, a spus Khan joi.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...