G4Media.ro

Iohannis a promulgat legea care introduce cartea de identitate electronică. Vor putea…

Foto: Carte electronica de identitate / Sursa - Ministerul de Interne

Iohannis a promulgat legea care introduce cartea de identitate electronică. Vor putea fi emise astfel de documente pentru minorii de orice vârstă

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat luni legea prin care modifică şi completează mai multe acte normative privind evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, transmite Administraţia Prezidenţială. Astfel, este introdus sistemul de carte de identitate electronică, precum şi semnătura electronică. De asemenea, poate fi eliberată o carte de identitate simplă sau electronică pentru copiii sub vârsta de 14 ani, relatează News.ro.

„Opţional, se poate elibera carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinţi, a reprezentatului legal, a persoanei desemnate din cadrul serviciului social, public sau al unui organism privat acreditat, destinat protecţiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasament copilul”, arată actul normativ promulgat de şeful statului.

Totodată, „în cazul minorului care se află, în condiţiile legii, într-un serviciu social, public sau al unui organism privat acreditat, destinat protecţiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, actul de identitate se eliberează, prin grija acestui serviciu, de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor din raza teritorială de competenţă”, conform sursei citate.

O altă modificare prevede că, în cazul incapabililor şi al persoanelor infirme sau analfabete, semnătura olografă a titularului poate lipsi din conţinutul cărţii de identitate simple.

Potrivit altor modificări din lege, cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

„Prin autentificare se înţelege procedura prin care i se permite unei persoane ce posedă legal un anumit set de date create în acest scop să se identifice într-un sistem informatic, în interes propriu sau în relaţia sa cu persoane juridice de drept public ori de drept privat”, mai indică legea promulgată.

Cartea de identitate provizorie este valabilă timp de 45 de zile.

De asemenea, de la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

– cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;

– cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;

– cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;

– cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

Iniţiativa legislativă a fost înregistrată în decembrie 2017, în timpul Cabinetului Tudose, a fost adoptată decizional de Camera Deputaţilor pe 14 iulie 2020 şi trimisă în aceeaşi zi la promulgare.

Sursa foto: Ministerul Afacerilor Interne

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. si reducem si noi dimensiunile? ca nu am nevoie de un evantai..

  2. Și condițiile tehnice când vor fi realizate?

    • Asta ma intrebam si eu. Cu promulgarea n-am de face, ar fi mai interesant sa stiu cand nu trebuie sa-mi mai cumpar portofel in functie de marimea cartii de identitate.

  3. sa fie facuta astfel incat sa poata fi folosita si la vot electronic

    • Art.171.–(1) Certificatul pentru semnătură electronică şi certificatele calificate pentru semnătură electronică se emit şi se înscriu, după cum urmează: a) certificatul pentru semnătură electronică avansată, de către Ministerul Afacerilor Interne;b) certificatele calificate pentru semnătură electronică, de către un prestator calificat de servicii de încredere, în condiţiile legii.
      Certificatul prevăzut la alin.(1) lit.a) se utilizează pentru autentificare şi semnare, în raport cu sistemele informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi cu sistemele informatice ale altor instituţii publice sau private. În relaţiile cu instituţiile publice, documentele semnate cu certificatul prevăzut la alin.(1) lit.a) au aceeaşi valoare ca documentele semnate olograf.

      Baza votului electronic ar fi acesta. In 2024 ar trebui sa avem posibilitatea sa votam si electronic.

  4. Informatizarea si transparentizarea administrativa sunt mici pumnale infipte in coruptie.

    Cu cat mai repede se va digitaliza intreaga societate cu atat mai repede vor disparea fosilele si jefuitorii PSD-ALDE-UDMR si mai nou blatistii PMP.