G4Media.ro

Iohannis critică decizia guvernului privind obligativitatea învățământului profesional pentru elevii cu medii…

Iohannis critică decizia guvernului privind obligativitatea învățământului profesional pentru elevii cu medii sub 5: ”Un demers segregaționist, un experiment nociv pe copii”

Administrația Prezidențială critică într-un comunicat de presă decizia guvernului Dăncilă de a obliga elevii cu medii de admitere sub 5 să meargă la învățământul profesional, calificând-o drept ”experiment cu efecte grave asupra educației copiilor”.

Decizia Ministerului Educației e calificată drept ”un demers mai degrabă segregaționist, care nu ține cont de individualitatea fiecărui elev”.

”Se perpetuează, astfel, ideea că „la profesional” merg cei mai nepregătiți și că această rută educațională este mai degrabă o penalizare, decât o șansă de împlinire”, arată comunicatul citat.

Reamintim că învățământul profesional devine obligatoriu pentru elevii care susțin Evaluarea Națională anul acesta și obțin o medie de admitere sub 5. Prevederea apare în metodologia de admitere la liceu publicată în Monitorul Oficial și semnată de ministrul interimar al Educației, Daniel Breaz. Citește aici mai multe detalii despre măsura luată de guvernul PSD.

Comunicatul integral al Administrației Prezidențiale:

Guvernarea PSD continuă experimentele nocive în educație

Referitor la Ordinul nr. 4948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021, emis joi, 5 septembrie a.c., de ministrul Educației Naționale, interimar, Administrația Prezidențială face următoarele precizări:

Guvernarea PSD continuă să facă experimente cu efecte grave asupra educației copiilor din România. Cea mai recentă măsură luată de ministrul interimar al Educației Naționale cu privire la admiterea în licee, pentru anul școlar 2020-2021, este nu doar îngrijorătoare, ci și extrem de nocivă pentru întreg sistemul de învățământ.

Ordinul emis ieri, care prevede repartizarea automată a elevilor cu note sub 5 la Evaluarea Națională în învățământul profesional, este un demers mai degrabă segregaționist, care nu ține cont de individualitatea fiecărui elev. Măsura, luată din nou pe genunchi, ignoră faptul că evaluarea națională nu este un test de aptitudini și nu reflectă nici competențele specifice fiecărui copil, nici preferințele individuale pentru o carieră ulterioară.

În loc să crească atractivitatea și calitatea învățământului profesional, acest Guvern, care suferă de reformită cronică, încearcă să ascundă sub preș problema promovării slabe la examenele naționale. Măsura forțează elevii să meargă, fără o minimă orientare și consiliere, într-o direcție care nu are poate nicio legătură cu ceea ce știu și le place. Efectul va fi amplificarea abandonului școlar, nicidecum creșterea calității procesului educațional.

Cu incompetența caracteristică, această guvernare se dovedește încă o dată incapabilă să rezolve problemele de fond, care generează, de multe ori, rezultatele slabe ale copiilor la Evaluarea Națională, și nu ține cont de rata mare de sărăcie în rândul copiilor din România sau de alți factori, precum lipsa profesorilor calificați, lipsa dotărilor ori a suportului familial. Ca și în alte cazuri, această guvernare folosește dubla măsură: profesorii care au luat sub 5 la examenul de titularizare pot preda în continuare, însă elevii care au luat sub 5 nu au drept de acces la ruta care li se potrivește.

Măsura luată de ministrul PSD transmite și un semnal profund greșit legat de rolul învățământului profesional în societatea noastră. Se perpetuează, astfel, ideea că „la profesional” merg cei mai nepregătiți și că această rută educațională este mai degrabă o penalizare, decât o șansă de împlinire.

Învățământul profesional este esențial pentru formarea viitorului României și trebuie sprijinit în demersul de a forma specialiștii și meseriașii de care avem nevoie. Dar acest sprijin înseamnă să investești resurse, să dotezi și să modernizezi infrastructura, să atragi și să formezi personalul, să dezvolți parteneriate cu mediul privat. Guvernarea PSD nu face însă nimic din toate acestea.

Învățământul profesional trebuie să fie unul în care se construiesc cariere și destine, nu unul în care se ascunde eșecul unui sistem de învățământ ce nu oferă șanse egale tuturor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

39 comentarii

  1. Aici Iohannis greseste.
    O masura buna, trebuie sustinuta chiar daca e propusa de un inamic politic.
    La ultimele alegeri am votat Iohannis. Dar pentru atitudinea asta a lui voi vota ori Barna, ori altceva.

    • Iohannis e prea lipsit de personalitate ca sa isi dea seama ca e o masura chiar buna.

    • E bine ca oamenii sa faca o ucenicie ceva, sa intreprinda o meserie, dar sunt de acord cu ce zice Johannis, si anume ca pare a fi mai mult o pedeapsa pentru cei care nu intra la liceu.
      Ar trebui dezvoltat un program prin care elevii sa vrea sa mearga la o scoala unde sa-si faca ucenicia intr-un domeniu, nu sa ii trimitem acolo pentru ca n-au invatat destul de mult (sau n-au avut capacitatea) pentru a intra la un liceu.
      Nu zic ca ideea in sine e proasta (chiar invers), dar implementarea pare sa nu fie gandita prea bine.

    • Intrebare: un copil care n-a invatat din varii motive (justificat sau nejustificat) si care, luand sub 5, isi da seama ce a pierdut si se hotaraste sa invete si sa recupereze … cum mai poate urma cursurile unui liceu, vreodata, in viata asta?

      Ar trebui sa mai poata sau nu? De ce?

    • Corect, bate campii, si pe deasupra e si profesor. A inceput campania si deja incepe sa greseasca. Ce faci cu acei elevi care nu au reusit? Se pune problema imediat, acum, fara intarziere! Ii amesteci cu cei care au reusit? Nu se poate. Si atunci ce faci? Pai Johannis nu propune nimic, se comporta doar electoralist zicand ca trebuie crescuta calitatea. Ok, trebuie crescuta! Dar acum ce faci? Ca de fapt asta e problema care se pune! Si nu imaginea lui Johannnis.

  2. Guvernul de cacat al Romaniei, populat cu oameni de cacat ia masuri de cacat.

    • Sluga psdista a iesit la atac.
      Nu pacalesti pe nimeni turbat rosu!

    • Aveti ce votati.
      Daca tu din mesajul meu ai inteles ca tin cu PSD-ul inseamna ca esti retardat mintal.

    • Ce pretentii ai de la un postac bulversat

    • Chiar și un „retardat mintal” își poate da seama că fantoșele astea două, mihai si alin, sunt manevrate de mafia PROS(ST)- PSD-ALDE, așa o treabă proastă fac.

  3. Dupa mintea lui Iohanis ar trebui ca toti care se inscriu la medicina sa fie admisi, ca toti care se inscriu la academia de politie sau militata sa fie admisi, ca toti care dau examen pt permis auto sa fie promovati.
    Nu se poate asa ceva, trebuie sa existe o scara de valori si un criteriu de departajare.
    Asa cum spune Iohanis, asa sa procedat in ultimii 30 de ani si de asta am ajuns aici.
    Acum inteleg de ce nu l-a acceptat Voiculescu pe Iohanis ca premier, ca a vazut ca e prea limitat in gandire, ca nu intelege si ca nu-l duce mintea

  4. In sfarsit o masura buna, dar oamwnii de calitatea lui Mihai (vezi comentariul de mai sus), si probabil de calitatea lui Iohannis, se revolta, deoarece asta ar duce la promovarea valorilor si la stoparea promavarii nonvalorilor

  5. Cum ia cineva o masura buna, cum sar nulitatile de cur in sus. Masura e buna, chiar daca e luata de Viorica

  6. Rusine Iohannis.Gandesti gresit.
    Trebuie sa wxiste un criteriu de admitete la liceu. Nu put toti prostii sa intre la liceu, statul sa cheltuie banii cu ei, iar in final, cu sau fara bac, sa nu stie sa faca nimic si sa astepte pomeni de la stat in calitate de asistati social.
    Cei carora nu le place cartea, ar trebui sa invete o meserie si sa traiasca si sa fie respectati in societate dupa cum si-o fac. A filosofa mult pe tema asta e neproductiv. Asa si cei care pica la examenul auto, nu sunt ei de vina, de vina sunt instructorii, sunt ceilalti participanti la trafic.. , cei care sunt in puscarii, nu sunt ei de vina, e societatea, e familia, ca orice hot daca s-ar fi nascut ca fiu al reginei angliei de ex, nu ar mai fi trebuit sa fure si nu ar mai fi ajuns la puscarie.
    Atitudinea lui iohanis ne arata ca a ramas in continuare un USELIST ( de la uniunea social liberala)

  7. Administrația prezidențială, instituție plătită fără de măsură din bani publici, este setată pe „automat”, se comportă ca o AI ( inteligență artificială ) insuficient antrenată și care lucrează după algoritmi mecanici cu pașii următori: 1. Se inițiază la orice măsură luată de către guvernul „eșuat”; 2. Se depistează conținutul inițiativei; 3. Se consultă baza de date cu vorbărie rezultată din noul limbaj de lemn specific; 4. Se compilează o „zicere” de bine la adresa inițiatorului în care se amestecă statul de drept, democrația, lupta anticorupție, competență/incompetență, reformă, modernizare, investiție în viitor, responsabilitate/iresponsabilitate, etc., ; 5. Se dă la aprobat prin citire în diagonală și gata reacția administrației prezidențiale, sediul campaniei electorale a „cadindatului” prezidențial. Și ca să avem și o condiționare, dacă cineva hotărăște că este necesară o accentuare a reacției, atunci rezultatul IA va fi citit chiar de prezidențiabil de la înalta tribună a Cotroceniului.

    • 6. Se trage apa după toată „gândirea” urât mirositoare a trolului liță. El este pus de Mafia PRO((ST)-PSD-ALDE să scrie împotriva lui iohannis indiferent ce-ar face.

  8. Creseam ca Iohannis e un om integru care vrea promovarea valorilor, dreptate, corectitudine si echitate.
    Dar vad ca nu e decat un IDIOT.

  9. Segregationist e insusi examenul de admitere, care face o selectie inainte de terminarea ciclului de invatamant obligatoriu, in cadrul caruia toti elevii trebuie sa aiba acces egal la aceleasi servicii educationale din partea statului.

    • Ei, hai, desfiintati, frate, tot ce presupune competitie.
      Presupun ca nimeni nu a călcat prin liceele tehnologice, acolo unde nici BAC UL nu-l iau, nici meserie nu invata.
      Poate USR-ul sa sustina totusi aceasta masura care ii ajuta pe copii, pe parinti si societatea in general.

    • @Ana: omu’ a facut o judecata de existenta (a verificat daca, conform definitiei segregarii, admiterea se incadreaza sau nu).

      In loc sa-i contesti rationamentul (si sa arati de ce nu reprezinta segregare admiterea), tu ii faci proces de intentie ca si cum ar fi facut o judecata de valoare.

      Esti genul care citeste printre randuri, afland „ce a vrut sa zica autorul” si care ai luat note mari la romana, la comentarii?! Liceu bun, asa e?! 😆 🙂

  10. Presedintele care atunci cand vorbeste nu spune nimic! Este atat de plictisitor omul asta!
    Plictisitor de profitor!

  11. Poate ne spune dl.presedinte ce se va întâmpla cu acesti copii care iau sub 5 la admitere.
    Dacă cei fin jurul lui , consilieri etc, ar fi avut curiozitatea sa se uite la rezultatele de la Admitere 2019, de exemplu la București, ar fi constatat că elevii care au media 5 de admitere au luat 3 sau 4 la materiile de concurs, matematica si romana, dar au venit cu niste medii colosale din gimnaziu. Nu poti avea media 8 in gimnaziu și 3 si 4 la asa subiecte usoare.
    Copiii ăștia nu fac fata in liceele teoretice, nici la uman, nici real. Pierd vremea si intra in diverse anturaj prin liceele tehnologice, multe dintre ele situate prin zone dubioase.
    De ce sa nu învețe o meserie? Asa, ei si-ar putea face un rost in viata, iar societatea ar profita de 2 ori: va avea muncitori calificati si nu va plăti atatea ajutoare sociale.
    Ar mai trebui sa se reglementeze accesul la BAC in situatia in care ei ar dori sa il dea la un moment dat.
    .

    • Scuze, am uitat argumentul: este traumatizant pentru copii. Extrem de traumatizant, inacceptabil chiar si pentru o tara post securista

    • Dl presedinte Johannis e ocupat cu campania pentru prezidentiale, va rugam sunati mai tarziu pentru o solutie! Multumim pentru apel!

  12. Hai sa nu facem politica, de data asta.

    Masura e catastrofala, dpdv juridic, e ineficienta (nici nu asteptam la altceva) si populista. Autorii? Nu au nicio autoritate in domeniu. E jenant sa propui asa ceva. Acest govern, prin functionarii lui, este total deposit de situatie, nu intelege nimic si e chiar mai anacronic decat Iliescu in perioada post ceausista

    • II. Calculul mediei de admitere utilizate pentru admiterea în colegiile naționale militare pentru anul școlar 2020-2021
      Media finală de admitere se calculează astfel:

      MFA = 0,2 MA + 0,8 NT,

      unde:
      MA = media de admitere calculată conform pct. I;
      NT = nota la testul tip grilă de verificare a cunoștințelor la disciplinele Limba și literatura română și Matematică;
      MFA = media finală de admitere.

      Unde e catastrofa?! Ori asa, ori EXAMEN! Iohanis e cu pluta.

  13. Nu stiu ce sa spun aici.
    pe vremea mea ori intrai la liceu ori mergeai la profesionala.
    Si parca era mai bine.
    Hai sa mai lasam fitele astea de doi bani.
    Nu toata lumea trebuie sa faca facultatea, ca vedeti cati docenti, cati doctori care nici nu stiu sa scrie avem.

    • Pe vremea ta, mai aveai sansa, anul urmator (dupa ce visai materia), sa mai dai examen o data?

  14. Segregarea este o formă gravă de discriminare.
    Dacă examenul de admitere este organizat unitar la nivel național, subiectele sunt unice, cu ce sunt discriminati copiii care obtin 2, 3 si 4 la probele de concurs?
    Si de ce ar fi mai bine pentru ei sa meargă intr-un liceu tehnologic? După 4 ani, ma indoiesc ca vor lua BAC ul.
    Vai, ce sa-ti spun, hop cu atacul la persoana pentru că nu aveți argumente, trebuie să îi justificati domnului președinte afirmatia.
    Dl.presedinte acum e foarte viteaz, e foarte activ, deh, are de-a face doar cu VD. Si cu pesedimea care incearca sa se dea europeana, curata si frumos mirositoare si sta mai liniștită.

    • Usurel cu pianu’ pe scari, ca se varsa clapele! 🙂

      1) Definitia ta pentru segregare nu este corecta. De unde ai luat-o.
      Chiar daca ti-am accepta-o, tot n-ai infirmat ce a zis Mariana, pentru ca ar fi trebuit sa-i argumentezi cumva ca acea separare nu este „grava” (conform definitiei tale!).

      2) Iohannis a zis criticat segregarea celor cu nota mai mica de 5 fata de ceilalti, Mariana a aratat ca insasi separarea (admiterea)la liceu in functie de medie este o segregare. Sunt lucruri diferite. Sau, daca vrei, e diferenta de la particular la general. Mariana Nu-i tot un drac! 😈
      E o chestiune interesanta (si importanta, la liceu!) sa citesti printre randuri, dar NUMAI dupa ce citesti randurile insele si incerci sa separi ideile clare si distincte din el. 😛

      3) Nu deosebesti critica de atacul la persoana. Aici, chiar nu mai e nimic de facut. 🙁

    • Pentru @Sanitarul si @Mariana: nu e prea distractiv cand trebuie sa justifici cu orice pret tot ce zice dl.presedinte in an electoral. Mai ales, ca nici nu vine cu o soluție. Doar da din gura.
      Discriminare inseamna ca niste cetățeni sunt lipsiți de anumite drepturi pe anumite criterii: etnice, sexuale, rasiale etc.
      Segregare inseamna ca cetatenii de mai sus, cei discriminati pe anumite criterii, sunt separați ca grup in interiorul unui grup mai mare.
      De regula, vorbim in special de segregare rasiala.
      De aceea, DEX -ul( il puteti consulta si online) defineste explicit ” segregarea rasiala” ca fiind ” politica de discriminare care consta in separarea persoanelor de origini sau rase diferite in interiorul unei tari”, fiind forma cea mai gravă a discriminării.
      Ordinul- cadru din decembrie 2016 referitor la ” Segregarea/discriminarea in scoli”, ordin semnat de dl.Mircea Dumitru, rectorul Universitatii Bucuresti, pe atunci Ministru al Educatiei in Guvernul Ciolos :)( ce sa-i faci, tot Guvernul Ciolos s-a gandit la copiii cu astfel de probleme din invatamantul romanesc), la Articolul 3 spune acelasi lucru ” Segregarea e forma cea mai grava a discriminarii…”.
      Sper ca in urmatorii ani sa nu trebuiască sa-i facem ode dl. Presedinte cand greseste.

  15. Unui cadru didactic care aluat mai putin de 5 la titularizare in iulie ii este permis sa revina in toamna la suplinire, pt un nou examen. Daca ia din nou sub 5, PA! Daca il trece, preda la catedra cu contract pe durata unui an scolar.
    Aceeasi sansa poate fi data si elevilor, cu mentiunea ca in cazul unei note sub 5 la cea de-a doua sesiune de examen poate opta pt sc. vocationala. In cazul asta nu se mai poate vorbi de segregare, ci de o a doua sansa.
    Anul acesta a fost celebru un caz al unei eleve care a fost data afara de la bac pe motiv ca avea telefonul la ea sau cam asa ceva. Fata era foarte buna la invatatura, nu venise sa copieze si a avut sansa ca justitia sa ii dea dreptate. Ca atare, in sesiunea din toamna, a luat bac-ul cu note bune (daca e sa credem presa.) Pt bacalaureat nu este o problema existenta celei de-a doua sesiuni. Deci, daca se vrea, se poate!

  16. Nu e o idee proasta si nu e nimic segregationist daca elevii pot da inca o data examenul si dovedi ca pot lua peste 5. Iohannis pare a fi aici captiv sfaturilor unui grup ciudat de indivizi, foarte vocali, care sub aparenta gandirii reformiste si progresiste si a bunelor intentii dau sfaturi gresite in educatie. E grup compus din ministri si intelectuali, rectori si varii comentatori care cred in multe idei false cum ca copilul in scoala romaneasca invata prea mult, i se oboseste mintea, ca programa e plina de materii inutile care nu „ajuta copilul cu nimic in viata”, ca elevul roman face in clasa a 5-a matematica pe care elevul american o face intr-a zecea etc. Idei false si extreme ale unor oameni care au iesit din scoala in comunist sau curand dupa uurand-o din varii motive sau au trecut ptin ea cu ideea ca e nefolositoare, ca la ce iti trebuie sa inveti sa comentezi o poezie sau ecuatii cu nu stiu cate necunoscute – iar acesti oameni acum adulti vor sa faca programa scolara pentru analfabeti, sa faca un nonsens ideea de liceu teoretic! Nu ca programa sau modul de predare si organizarea – chiar si dupa atatea reforme adesea derutante – nu ar avea multe hibe in invatamantul romanesc, dar a merge pe ideile astea false ca in scoala romaneasca – contrar aparentelor – se invata prea mult si chestii prea grele – inseamna a distruge orice idee de calitate in invatamantul romanesc, nu a fi „progresist” sau „antisegregationist” etc. Mai sunt si alte idei extreme. Desi sunt de-acord ca copii cu dezabilitati trebuie pe cat posibil integrati in scoli normale, caci ii poate stimula sa invete mai bine si incurajeaza toleranta si le reduce complexele, in unele cazuri nu e posibil. Un copil cu autism grav sau extrem, de pilda, nu versiuni blande, ca tot a fost amendat Iohannis ca a folosit metaforic cuvantul asta de niste zeloti, sau alte probleme cu comportament dificil are nevoie de o atentie speciala, e greu sa tina ritmul si atunci ori penalizezi clasa pentru el ori il penalizezi pe el.

  17. Trilulilu, jodlll, pârț pârț, jawoll.

  18. Iohannis nu are nicio viziune in privinta educatiei – asta e adevarul! Gaseste niste lucruri minore ca sa impunga PSD si sa se posteze in om interesat de educatie ca sunt multe voturi de la bugetarii in domeniu si parinti interesati, dar nu are absolut nicio idee proprie! Degeaba cica a fost profesor de liceu! Chestia asta cu cei sub 5 sa se duca la scoala profesionala – mie mi se pare chiar generoasa propunerea – e segregationista dovedeste faptul cu varf si indesat. O fi gasind prea elitist faptul ca unii tineri pur si simplu nu gasesc niciun interes in a invata chestii abstracte, citi romane si face ecuatii, dar pot fi buni mesteri, interesati de lucruri practice, de instalat, reparat etc. E adevarat ca unii ajung in situatia asta pentru ca nu au mediul familial sau economic care sa le favorizeze dezvoltarea talentelor si in cazul asta statul trebuie sa intervina sa sustina elevii saraci dar talentati, insa majoritatea oricat de elitist poate suna dintre elevii care nu iau nici 5 la examentul de capacitate de final de scoala generala pur si simplu nu au nicio dispozitie intelectuala pentru studii teoretice, le vonaidera o irosire de timp, o indoctrinare, o preocupare a unor fandositi care citesc carti, ca nu ii ajuta cu nimic in viata etc, ei vor sa faca „scoala vietii” si pentru asta profesionala e potrivita pentru ei, ar trebui sa zica mersi caci dupa 8 ani de invatamant platit de stat sunt acceptati acolo fara sa ia macar nota 5!

  19. Pardon, 9 ani! acum sunt 9 ani de invatamant obligatoriu, cu 1 in plus, la capatul carora „copii” care nu sunt de fapt „copii” ci adolescenti aproape adulti de 16 ani care pot munci legal conform legii, nu au reusit sa ia nici macar nota 5 la evaluarea nationala!…ce segregare domn’le intre cei care merg la profesionala fara sa ia nota 5 si cei care merg la licee, care nu sunt doar teoretice, sunt unele specializate profesional (economic, sanitar etc)!