G4Media.ro

Iohannis: Multe dintre provocările care riscă să afecteze însuși fundamentul democratic al…

Sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Iohannis: Multe dintre provocările care riscă să afecteze însuși fundamentul democratic al României au rezultat inclusiv din neglijarea, decenii la rând, a educației

Președintele Klaus Iohannis a afirmat, miercuri, la deschiderea Galei MERITO, că ne confruntăm cu provocări severe, care riscă să afecteze însuși fundamentul democratic al României, iar multe dintre aceste provocări, care ajung să pună în discuție chiar și parcursul european al țării noastre, au rezultat inclusiv din neglijarea, decenii la rând, a educației românești.

Președintele a apreciat că gala arată că societatea oferă recunoaștere profesorilor cu merite deosebite, chiar dacă, din păcate, de prea multe ori, statul nu este capabil să o facă.

Sectorul privat, atât de defăimat mai nou de unii politicieni tributari reflexelor comuniste, autoritariste, merită apreciat pentru angajamentul de a fi tot mai prezent în viața comunității și de a suplini nevoi pe care actuala guvernare pur și simplu le ignoră”, a afirmat Klaus Iohannis.

El a spus că, din experiența sa de dascăl, știe că hotărâtoare pentru succesul adultului de mâine este interacțiunea dintre elev și profesor: „Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-și dezvolte abilitățile și să devină performant reprezintă esența acestei profesii de care, recunosc, sunt încă puternic atașat și care este foarte importantă pentru viitorul societății noastre”.

Președintele Iohannis a vorbit despre proiectul său „România educată”.

„Din toate discuțiile pe care le-am avut au reieșit mai multe deziderate clare, precum nevoia de a susține cadrele didactice printr-un proces riguros de selecție, dar și prin formare inițială și formare continuă de calitate, cu o pronunțată expunere la medii diverse de învățare. Vorbim apoi de nevoia dascălilor de fi sprijiniți prin mentorat și de a nu mai fi împovărați de excesul birocratic care ajunge, de exemplu, să condiționeze promovarea de pregătirea unor stufoase dosare cu acte. Ce a mai reieșit din dezbateri este și necesitatea unor echipe funcționale și suficiente de consilieri școlari, care să vină în sprijinul cadrelor didactice. Dascălii au nevoie de acces ușor la specializări suplimentare și de diversificarea rolurilor pe care le pot adopta în școli. Nu în ultimul rând, cei care au performanțe trebuie să fie răsplătiți, iar cei care nu fac cinste acestei profesii să părăsească sistemul de educație”, a precizat șeful statului.

Klaus Iohannis a susținut că, în orice discuție despre îmbunătățirea calității procesului educațional, cadrele didactice trebuie privite ca un partener-cheie și nu ca un actor pasiv, supus dispozițiilor sau deciziilor statului de la nivel central.

„Dumneavoastră sunteți acei dascăli care nu ați așteptat reformele venite din Parlament sau de la minister, ci ați venit cu soluții și proiecte proprii, și ați reușit. Vă felicit pentru această implicare și vă urez să continuați să luptați pentru ca fiecare copil din România să aibă o șansă la un viitor mai bun, fiindcă, în definitiv, pentru asta trăiește dascălul, să educe elevul, tânărul, studentul, în așa fel încât el să aibă succes în viață – în viața de tânăr și, pe urmă, în toată viața de membru responsabil al societății”, a adăugat președintele.

El a vorbit și despre implicarea mediului privat în educație.

Este important ca statul să nu pună piedici mediului de afaceri atunci când acesta vrea să se implice în educație. Investițiile ar trebui să fie încurajate și nu doar sub forma unor sponsorizări pentru dotări, ci și ca parte a unor intervenții mai sistemice”, a subliniat Klaus Iohannis.

„În anul în care se premiază cea de-a patra generație de profesori «MERITO», ne confruntăm cu provocări severe, care riscă să afecteze însuși fundamentul democratic al României. Multe dintre aceste provocări, care ajung să pună în discuție chiar și parcursul european al țării noastre, au rezultat inclusiv din neglijarea, decenii la rând, a educației românești. La 30 de ani de la Revoluție și după un secol de unitate națională, românii își doresc un stat de drept funcțional și o economie dezvoltată. De fapt, ambele sunt clădite pe activism civic, gândire critică și pe un spirit antreprenorial bazat atât pe accesul la informație, cât și pe interpretarea corectă a acesteia. Prin Proiectul «România Educată», mi-am propus să atrag întreaga societate în cea mai amplă dezbatere pe tema educației. Sper ca dumneavoastră, în calitate de agenți ai schimbării în educație, să fiți parte activă și implicată a acestei dezbateri”, a mai declarat Iohannis.

Foto: Inquam Photos/ George Călin

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Dl Iohannis are dubla cetatenie, neamț cu numele si roman cu hoțiile…Ce altceva pot invața copiii decat sa dea spaga profesorilor, inele, lanțicuri si seturi de oale Zepter.

  2. Are dreptate d-l Președinte, un bun exemplu e chiar d-l Liviu, care deși a rămas repetent, conduce acum destinele unui partid format din hoți și din tâlhari…!

    • Daca permiteti, premierul Adrian Nastase a fost un elev eminent in scoala si cand a intrat in mediul infractional s-a transformat instantaneu in golan.

  3. „neglijarea, decenii la rând, a educației” Presedintele nostru stie ce spune sau face pe zmeul?
    Stire din Decembrie 2011: Purtatorul de cuvant al comisarului european pentru Educatie, Dennis Abbott, a declarat ca „Romania a adoptat o reforma sistemica, ambitioasa, la toate nivelurile educationale. Rezultatele romanesti la testele internationale arata nevoia urgenta de consolidare a calitatii sistemului de educatie in ansamblul sau. De aceea, este important ca reformele sa continue, intrucat invatamantul poate fi ameliorat doar prin eforturi sustinute privind politica in domeniu”, transmite Agerpres.
    Este adevarat ca din mai 2012 a venit la guvernare PSD cu ordonantele lui . . . .
    Ponta incepe guvernarea in 7 mai 2012
    OUG 21/2012 din 31.12.2011 privind modificarea si completarea Legii educatiei nationale. Este cea care deschide seria modificarilor si a adus Romania la coada lumii.

    • Face pe zmeul.

    • @tibi
      Dacă vrem să fim mai precisi, știe ce spune și face pe zmeul.
      Educația a fost în mod deliberat și sistematic distrusă. Reformele, la fel că în toate domeniile au fost urmate de contramăsuri.
      Toate instituțiile au devenit recent câmpul tactic al infractorilor.
      So, stupid people are asking stupid questions!