iPhone 16 nu se vinde atât de bine pe cât ar fi sperat Apple
Apple conta pe noile funcții de inteligență artificială pentru a face din iPhone 16 un succes major. Dar estimările de pre-vânzări indică un răspuns timpuriu mai slab decât a sperat Apple, notează CNN.
Apple avea nevoie ca iPhone 16 să fie un mare succes după ani de vânzări slabe de iPhone. Au trecut de mult anii în care fanii loiali ai Apple făceau coadă pentru a-și schimba dispozitivul aproape anual, iar compania nu a oferit consumatorilor un motiv important pentru a face upgrade de la adăugarea conectivității 5G odată cu iPhone 12.
Gigantul tehnologic a sperat că o suită de noi caracteristici software care integrează inteligența artificială ar fi un succes. Dar, în ciuda mai multor evenimente de lansare spectaculoase, nu este clar dacă Apple a reușit încă să convingă consumatorii.
Apple a vândut doar aproximativ 37 de milioane de unități în primul weekend de pre-vânzare a iPhone 16, în scădere cu peste 12% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unei postări pe blog a lui Ming-Chi Kuo, analist Apple la TF International Securities.
În special, cererea pentru dispozitivele iPhone 16 Pro, care au prețuri mai mari, a scăzut brusc de la an la an, comparativ cu lansarea iPhone 15. La o săptămână după începerea pre-vânzărilor, Dan Ives, analist la Wedbush, a estimat pre-vânzările la aproximativ 40 de milioane de unități, cu puțin peste estimarea lui Kuo.
Analistul tehnologic Angelo Zino de la CFRA Research a declarat, de asemenea, că primul weekend de date privind vânzările la precomandă indică o scădere de la an la an. Poate mai mult decât numărul de dispozitive pe care clienții le-au cumpărat în timpul sezonului de pre-vânzare, Apple ar putea să își facă griji cu privire la telefoanele din gama iPhone 16 pentru care optează consumatorii, având în vedere că actualizările aduse dispozitivelor standard le fac comparabile în multe privințe cu modelele Pro.
Analiștii spun că se pare că a existat o cerere mai mare pentru dispozitivele iPhone 16 și iPhone 16 Plus, decât pentru modelele Pro și Pro Max, ceea ce ar putea afecta prețul mediu de vânzare și veniturile totale din vânzările de iPhone.
În primul weekend de presale, Apple a vândut 9,8 milioane de dispozitive iPhone 16 Pro și 17,1 milioane de dispozitive iPhone 16 Pro Max, în scădere cu 27% și, respectiv, 16% față de anul anterior, potrivit lui Kuo.
Prin comparație, vânzările de iPhone 16 standard și Plus au crescut ușor față de iPhone 15. Problema, a spus Zino, este că modelele iPhone de bază ar putea fi pur și simplu prea bune. „Având în vedere că acesta este în mare parte un ciclu de actualizare a software-ului, îngrijorarea mea este că a existat un amestec mai mare de vânzări în iPhone 16 cu preț mai mic decât dispozitivele cu preț mai mare”, a spus Zino.
„Când te uiți la dispozitivele standard, acestea au primit un upgrade foarte mare în ceea ce privește camerele lor și procesoarele interne”. Kuo a raportat, de asemenea, termene de livrare mai scurte pentru modelele iPhone 16 Pro – 1-2 săptămâni pentru iPhone 16 Pro în timpul pre-vânzărilor din primul weekend – comparativ cu iPhone 15, pentru care clienții au așteptat 3-4 săptămâni pentru dispozitivele lor.
El a subliniat faptul că funcțiile AI „Apple Intelligence” foarte promovate de producătorul iPhone nu sunt încă disponibile pe dispozitive (acestea urmează să înceapă să fie lansate în versiune beta luna viitoare împreună cu iOS 18.1), precum și lupta continuă a companiei cu concurența sporită din China.
Zino a declarat că „trebuie să așteptați ca, în următoarele două trimestre, cuvintele să se răspândească prin baza de consumatori”, înainte ca aceștia să înțeleagă valoarea noii tehnologii.
Răspunsul la pre-vânzări poate indica faptul că promisiunea de funcții integrate de inteligență artificială nu este suficientă pentru a scoate Apple din rutina iPhone. Apple nu poate face fizic prea multe pentru a îmbunătăți camera iPhone sau pentru a ajusta dimensiunea ecranului, iar actualizările de software pe care mulți consumatori le consideră deja îndoielnice sunt probabil mai greu de vândut.
În afară de cei mai devotați fani Apple, analiștii spun că majoritatea clienților probabil nu înțeleg încă de ce funcțiile AI ar merita o actualizare. Desigur, iPhone 16 este încă la început și s-au vândut mai multe dispozitive de când au fost puse la dispoziție pe rafturi, pe 20 septembrie.
Mai mult, măsurătorile pe care le folosesc analiștii pentru a estima vânzările anticipate nu spun neapărat întreaga poveste. Mulți consideră că termenul de livrare, intervalul dintre momentul în care consumatorii își comandă dispozitivele și momentul în care acestea vor fi livrate, este un indicator cheie al cererii.
Logica este următoarea: cu cât sunt mai multe persoane care comandă iPhone-uri, cu atât așteptarea va fi mai lungă. Termenele de livrare sunt mai scurte pentru iPhone 16 decât au fost anul trecut, dar acest lucru poate fi de fapt un semn pozitiv că Apple și-a îmbunătățit lanțul de aprovizionare, permițându-i să producă mai multe telefoane, mai rapid, potrivit analistului Canalys Lex Chiew.
Zino de la CFRA a adăugat că este posibil ca Apple să fi stimulat, de asemenea, aprovizionarea înainte de lansare, având în vedere presiunea cu care s-a confruntat pentru a conduce un ciclu mare de actualizare cu iPhone 16.
Un alt semnal pozitiv: Directorul general al T-Mobile, Mike Sievert, a declarat pentru CNBC, după prima săptămână de presale, că operatorul a vândut mai multe iPhone 16 decât a vândut iPhone 15 anul trecut. Apple nu va împărtăși niciun detaliu privind cifrele de vânzări ale iPhone până când nu va raporta rezultatele luna viitoare și, chiar și atunci, datele vor include doar șapte zile de presale și 10 zile de vânzări obișnuite.
Dar majoritatea analiștilor încă se așteaptă ca iPhone 16 să se dovedească un câștigător în lunile următoare, în ciuda unui posibil început lent, în special în direcția ultimelor trei luni importante ale anului.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank