G4Media.ro

Istoricul Metroului din Drumul Taberei: 9 ani de lucrări pentru 7 km

Istoricul Metroului din Drumul Taberei: 9 ani de lucrări pentru 7 km

Asociația ”Metrou Ușor” a publicat marți, în ziua inaugurării Magistralei 5 a metroului bucureștean, un istoric al proiectului care a durat 9 ani, în loc de cei 3 ani prevăzuți inițial. Metroul face legătura între stația Eroilor și stația Râul Doamnei.

Magistrala 5 secțiunea 1 (Drumul Taberei – Eroilor) are o lungime de aproape 7 kilometri, zece stații și un depou. Aceasta promite să taie timpii de parcurgere, de la 30-40 de minute la suprafață în prezent, până la 12-15 minute în subteran.

Istoricul complet făcut de ”Metrou Ușor” pe pagina de Facebook:

– Noiembrie 2011: se dă startul construcției Magistralei 5.
– 2013: rectificare bugetară pe minus pentru Ministerul Transporturilor și magistrala M5. Apar primele semne că lucrarea nu va fi gata în 3 ani. Ritmul de lucru va fi foarte lent până în 2015, din cauza finanțării necorespunzătoare.
– Septembrie 2013: utilajele de tip TBM botezate „Varvara” și „Filofteia” sapă primele tunele.
– 2014: demarează prima licitație pentru trenuri noi pentru M5.
– Decembrie 2015: surpare de teren în zona Eroilor din cauza pânzei freatice de suprafață. Mai multe clădiri sunt evacuate în prag de sărbători.
– 2016: semne de îmbunătățire a ritmului lucrărilor. Ultimele tunele sunt săpate.
– 2017: Licitația pentru trenuri noi este anulată de DNA din cauza faptelor de corupție ce au vizat atribuirea contractului.
– Martie 2018: se aprobă al doilea caiet de sarcini pentru cumpărarea de trenuri noi
– 2018 – 2019: constructorul Astaldi e la un pas de insolvență, ritmul de lucru este redus din nou.
– Aprilie 2019: se atribuie contractul pentru automatizare și sisteme de siguranță pentru garniturile de metrou. Apar semne de revenire pentru constructor, ritmul pe șantier se îmbunătățește.
– Iunie 2019: a doua licitație pentru garnituri noi este lansată.
– Iulie – septembrie 2019: tramvaiul 41 este suspendat pentru a se lucra la Pasajele Grant și Ciurel. Autoritățile nu profită de această pauză pentru a lucra și la corespondența dintre tramvaiul 41 și stația de metrou Parc Drumul Taberei. Acest fapt impune devierea lui 41 și perturbarea tranzitului din zonă pentru mult timp de acum înainte, pentru a se realiza pasajul de corespondență. În iulie 2019 se începe lucrul la devierea șinelor lui 41 pe marginea bulevardului, șantier la care se lucrează și în prezent.
– Trimestrul 3 al 2019: majoritatea stațiilor de pe M5 sunt finisate.
– 2020: infiltrațiile la centrala de ventilație Tudor Vladimirescu întârzie darea în exploatare a metroului. Fără această centrală de ventilație, circulația trenurilor nu este posibilă în Drumul Taberei.
– Februarie 2020: Alstom câștigă contractul pentru furnizarea de metrouri noi. Decizia este contestată la Curtea de Apel București din mai 2020, iar verdictul nu a fost încă pronunțat.
– Iunie 2020: încep teste dinamice cu metrouri pe M5. Vor lua parte atât trenuri Bombardier, cât și trenuri IVA.
– Septembrie 2020: se lucrează intens în stațiile de metrou pentru ultimele finisaje.
– 15 septembrie 2020: Magistrala 5 este inaugurată cu trenuri Bombardier luate de pe celelalte magistrale, iar pe Magistrala 3 sunt reintroduse câteva garnituri românești IVA.

Foto: Stația de metrou Eroilor / G4Media.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Potop de articole cu subiectul „metrou” in presa. Niciunde nu vad un minim de efort pentru a include o HARTA cu reteaua actualizata. E chiar asa de greu de facut?

    • ai auzit vreodată în viața ta de google? sau vrei să caute alții pentru tine.. :))
      justfuckinggoogleit.com

    • Johnny-boy, era treaba editorului sa justfuckingputit in articol (daca informatie e disponibila asa facil). Asa cum aceiasi editori fac sistematic cand scriu un articol despre cutare sau cutare tronson de autostrada, sau centura. E un site care publica articole de informare. Daca voiam sa ma informez singur nu mai deschideam articolul.

    • @tiberius: Titlul articolului este ”Istoricul Metroului din Drumul Taberei: 9 ani de lucrări pentru 7 km”. Matale ai vrea la acest titlu să vezi și harta magistralei 5, (apropo, de ce ar vrea cineva să vadă harta unui metrou care se numește.. metroul din Drumul Taberei? Nu cumva metroul ăla trece chiar prin Drumul Taberei? :)))) ). Există probabil alți neni care la același titlu ar vrea să vadă descrierea bătăliei de la Podul Înalt, sau chiar să le lege cineva șireturile. Na, ce să faci, te-ai născut în universul nepotrivit, care nu se pliază pe halucinațiile tale :)))

    • Mey Johnny. In istoricul asta al liniei as putea vedea o harta cu traseele initiale in negru si cu noua linie in rosu. Un fel de before-after, o concluzie finala la toata istoria.
      Oricum, reprosul meu initial e ca TOATE articolele despre metrou din TOATA presa omit o informatie esentiala (din punctul meu de vedere). Iar de la G4media (site-ul meu preferat de stiri) aveam asteptari mai mari. Au fost mai multe stiri pe subiectul metrou. Macar una putea include macar o reprezentare grafica a traseelor (genul afisat in statii), daca nu o harta reala cu liniile trasate..
      Ca non-bucurestean HABAR nu am unde e Drumul Taberei. Pentru mine ar fi fost mult mai explicita o harta pe care sa vad si eu cat, cum si unde s-a adaugat la metroul bucurestean. Pentru mine nu inseamna nimic o insiruire de statii.
      Cat despre halucinatii, din alea ai tu cand abuzezi pinguinul prea mult. Eu cer doar o informatie relevanta, la obiect.

  2. Pentru ca s-a sapat in cremene! Ce stiti voi?
    Si toata treaba a facut-o psd-ul. Au venit asta si in noua luni au luat caimacul.
    E drept ca au lucrat incet, dar e stilul psd, temeinic si de calitate si, v-am spus, s-a sapat in roca dura.

    • Ma lesi cu tromboanele? Cremene sub Bucuresti? Suntem in creierul muntilor?
      Si doar ca paranteza, SAPATUl tunelului s-a terminat efectiv in 2017, dupa DUBLUL timpului necesar terminarii proiectului. Iar amenajarea finala a traseellor prin tunelele deja sapate si constructia statiilor NU s-a terminat inca nici acum. Sa nu uitam de dovada crasa de incompetenta a guvernelor care s-au perindat de la inceperea lucrarilor si care n-au prevazut lucrarile de automatizari necesare, de au stat o parte din lucrari ca muzeu (traditie romaneasca).

    • @amice, te-ai dat cu psdistii sau ti-a fost hacuit contul?

    • „toata treaba a facut-o psd-ul”

      Ma faci sa rad.
      Stii cine si cat a alocat in 2013?

    • Bai cetateni, stiti cum sint aia care nu sesizeaza sarcasmul?
      Si v-am dat si indicii.

  3. Si cu tarnacopul, si tot o făceau mai repede.
    RUȘINE, RUȘINE, RUȘINE. CÂTĂ TRAMBIȚARE!

    • Hai ca ai bubuit-o rau! 🙂
      ai vrut sa scrii 0.778km/an sau 777.8m/an sau 77.777cm/an .
      te lasi pe tine sa faci transformarile in mm,zecimi si sutimi de mm.

    • 😳

    • Principalul motiv pentru care a întârziat finalizarea lucrărilor a fost lipsa de finanțare.
      Au aprobat proiectul dar cand sa asigure partea de finanțare a RO …iocus!
      Să nu aud PSD sau alții asemenea cu ce au făcut ei…mai degrabă ce nu au făcut ei.
      Și nimeni nu vorbește de faptul că acest șantier interminabil nu afectat doar traficul din Drumul Taberei.
      A studiat cineva statisticile privind problemele respiratorii la persoanele care locuiesc în cartier?
      Eram ca intr-o mină zilnic , 24 din 24, ani la rând …respirând o pulbere argiloasa care se lipea pe orice obiect…nu mai vorbesc de alveolele plămânilor.
      Poate va recunoaște cineva hazardul ecologic creat …și măcar reduc vârsta de pensionare ca pentru cei care au lucrat în condiții toxice.

  4. Hopa, a apărut Găbița Constantinescu, stilata PNListă, care face rău când aude de PSD, dar nu și când vin PSDeii la ea în PNL/PDL. Du-te tanti stai la ușa PNL-ului, dă-i o mână de ajutor Rareșului, nu-i mai poate opri de la a intra în PNL pe ciumați, cum lași să ți se spurce vița nobilă PNListo-PDListă! Pune-i la punct doamnă, cum cred ei că le merge cu Domnia Voastră???