Italia investighează Ryanair pentru un posibil abuz de poziție dominantă
Autoritatea de reglementare antitrust din Italia a deschis o nouă investigație în cazul companiei Ryanair privind posibilul abuz de poziție dominantă care a cauzat daune „grave și ireparabile” agențiilor de turism, altor companii aeriene și pasagerilor, a relatat luni ziarul Il Messaggero, citat de Reuters.
Organismul de supraveghere AGCM a deschis în septembrie o investigație similară asupra companiei aeriene low cost, care s-a extins până a devenit cel mai mare transportator aerian din Italia. Ryanair se află, de asemenea, într-o dispută cu guvernul italian, care încearcă să țină în frâu prețul zborurilor interne către principalele sale insule în perioadele de vârf.
AGCM a susținut că Ryanair nu a permis în mai multe rânduri operatorilor turistici fizici sau online să aibă acces la ofertele și reducerile sale pe site-ul său, a precizat ziarul, care a anunțat în avans o decizie a autorității de reglementare care ar urma să fie publicată în cursul zilei de luni.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa în funcție de numărul de pasageri, va avea la dispoziție opt zile pentru a răspunde, reprezentanții companiei aeriene urmând să se întâlnească cu membrii autorității de reglementare pe 18 aprilie, potrivit Il Messaggero. În cazul în care argumentele sale nu vor convinge autoritatea de supraveghere, aceasta va trebui să înlăture toate obstacolele puse în calea agențiilor, a adăugat sursa citată.
Ryanair a declarat prin e-mail pentru Reuters, că AGCM a fost indusă în eroare de agențiile de turism online și a ignorat în mod greșit o hotărâre din ianuarie a Curții de Apel din Milano, care a stabilit că politica de vânzări directe online a companiei aeriene a fost rezonabilă și a contribuit la susținerea unor tarife mai mici pentru pasagerii italieni.
Compania aeriană a declarat că agențiile de turism online neautorizate au continuat să înșele pasagerii italieni cu adaosuri ascunse și prețuri umflate pentru serviciile Ryanair.
„Tribunalul din Milano a decis, de asemenea, că Ryanair aduce beneficii indubitabile consumatorilor, ceea ce infirmă în mod clar acest caz AGCM”, a adăugat directorul general al Ryanair, Michael O’Leary, în comunicat.
Transportatorul caută să își consolideze poziția de lider de piață în Italia dacă vor fi disponibile mai multe sloturi pe aeroporturi ca urmare a unei potențiale asocieri între ITA Airways și Lufthansa, cu un interes deosebit pentru hub-ul Fiumicino din Roma, a declarat la începutul acestui an.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank