G4Media.ro

Italienii stau la coadă cu orele pentru a cumpăra colete pierdute /…

Sursa foto: Secret Pack

Italienii stau la coadă cu orele pentru a cumpăra colete pierdute / Se dau la kilogram și nu ai niciodată vreo idee ce conțin / O cutie de trei kilograme costă 60 de euro

O companie franceză organizează periodic în Italia o sesiune de vânzare a coletelor pierdute și nerevendicate de nimeni, relatează Corriere della Sera.

Toate pachetele sunt strict acoperite cu un capac pe care scrie „Secret Pack”. Se cumpără în funcție de greutate și numai după obținerea chitanței, poți afla ce ascund. Ideea companiei „King Colis„ determină mii de oameni să participle la evenimente de acest tip în întreaga Europă.

Cea mai recentă, în ordinea timpului, a început pe 18 februarie la Milano și se va desfășura până duminică 23. Două mii de persoane s-au preînregistrat. Dar este probabil că vor sosi mult mai mulți;

Se vorbește într-adevăr despre o „vânătoare de comori”, chiar dacă în loc de hartă sunt sute și sute de pachete al căror conținut rămâne un mister. Până când sunt cumpărate. King Colis a creat o afacere pornind de la o idee care îmbrățișează conceptul de economie circulară: recuperarea de pe platformele de distribuție a tuturor acelor articole cumpărate de pe site-urile de ecommerce, dar care din diverse motive nu ajung la destinatar.

O problemă cu eticheta, o adresă greșită, un răspuns ratat la interfon: după 30 de zile de depozitare, aceste colete „fantomă” ajung la coșul de gunoi. Prea costisitor să le trimiți înapoi la expeditor, chiar și pentru compania de ecommerce în sine, care ar trebui mai întâi să facă o inspecție pentru a repune articolele în vânzare. Așa că ei le cumpără, orbește, fără să știe ce conțin. Și apoi creează „cutii misterioase” în care cumpărătorul, cumpără în funcție de greutate, fără să știe ce ia acasă. Dar cu speranța de a obține un chilipir;

„Ideea s-a născut în timpul Covid”, spune co-fondatorul Alexis Faure. „Comandam multe lucruri online și de multe ori nu ajungeau. Ne-am întrebat: unde ajung toate aceste produse?”.

King Colis vinde, de exemplu, o cutie de trei kilograme cu 60 de euro.

„99 la sută din produsele de aici provin de la Amazon, dar avem și câteva site-uri locale. Ele vin la noi deja ambalate, nu știm ce este înăuntru”, adaugă Faure, explicând acordul lor cu lanțurile de distribuție pentru a recupera cutiile pierdute, care pentru ei sunt „precum caviarul”, deoarece au nevoie de tot mai multe, pentru a ține pasul cu comenzile online și cu evenimentele fizice precum cel din Milano.

„Știm poate doar unu la sută din ceea ce cumpără oamenii, pentru că deschid pachetele aici, la noi. Dar majoritatea le deschid acasă, cu prietenii sau familia”. Și într-adevăr, o doamnă ne refuză „unboxing-ul”: „Este un cadou pentru fiul meu, doar el îl poate despacheta”, ne spune ea.

În timp ce câțiva prieteni nu se supără și încep să despacheteze: „După formă par a fi pantofi”, exclamă ei înainte ca pe fețele lor să apară o notă de dezamăgire. O pereche de papuci de cauciuc roz iese la iveală.

Soțul și soția deschid fiecare câte un pachet. Ea găsește o pereche de pantaloni roșii și se declară „satisfăcută”. Este puțin mai puțin încântat de camera web pe care a recuperat-o: „Seamănă cu una dintre cele pe care le folosea bunicul meu”. În timp ce un băiat scoate mai întâi o perie și apoi un aparat de coafat:  „Fiica mea m-a obligat să vin”. Un altul, după el, descoperă că își cumpărase un aparat de tratament cu lumină roșie pentru față: „Am două fiice și o soție. Ele vor fi fericite, dar sperăm să găsim ceva și pentru mine’, spune el, zâmbind. În total, au cheltuit între 50 și 150 de euro;

Faptul că nu cunosc conținutul cutiilor pe care le văd limitează posibilitățile de afaceri ale King Colis doar la Europa.

„La vamă ne-ar cere să le explicăm ce se află în ele pentru a le putea exporta. Iar asta nu este în „spiritul jocului”. Potrivit lui Faure, cel de la Milano va fi cel mai reușit eveniment de până acum. Două au fost deja organizate în Italia, la Roma și Bologna. Pentru cel care a început pe 18 februarie, au fost pregătite 10 tone de produse.

După primele evenimente speciale, mulți utilizatori care au participat apoi s-au plâns online de produsele vândute de King Colis. așteptările pe care le dă startup-ul – pe site se relatează că se pot găsi chiar produse foarte scumpe, precum smartphone-uri, bijuterii și ceasuri -nu corespund realității lucrurilor. Lucruri care sunt adesea de calitate slabă și chiar inutile. Mai presus de toate, greu de revândut.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.