G4Media.ro

Jocurile Olimpice: artiștii japonezi au transformat steagurile țărilor participante în samurai anime.…

Jocurile Olimpice: artiștii japonezi au transformat steagurile țărilor participante în samurai anime. Personajul inspirat din drapelul României este un vânător de vampiri

Un grup de artiști japonezi speră să ajute oamenii să îmbrățișeze atât spiritul olimpic, cât și cultura japoneză, folosindu-se de steagurile țărilor participante pentru a inventa personaje samurai, desenate în stil anime.

Mai multe națiuni, printre care și România, sunt reprezentate în proiectul World Flags. „Samuraii sunt unici pentru Japonia și vrem ca toată lumea să cunoască cultura tradițională japoneză”, a spus creatorul Kamaya Yamamoto, citat de BBC. Artiștii au cercetat semnificația și istoria steagului fiecărei țări, precum și culorile și designul, intrând apoi în detalii privind cultura națiunii. De exemplu, deoarece steagul mexican prezintă un vultur cocoțat pe un cactus, care mănâncă un șarpe, Yamamoto a amestecat aceste elemente pentru a crea un samurai având aceste simboluri. „Sperăm că aceasta poate fi o modalitate prin care oamenii pot învăța despre alte țări”, spune Kozo Yamada, un alt artist implicat în proiect.

Haji al României

Personajul inspirat din steagul României se numește Blade child, Haji, în japoneză. În povestea imaginată de artiștii japonezi se vorbește despre taximetriști și despre obiceiul lor de a păcăli clienții, iar referitor la personaj se spune că ”principala lui ocupație este să scape lumea de vampiri. ”Când găsește un vampir, crucea din ochii lui luminează în roșu”, spun artiștii japonezi.

Haji poartă pe cap o coroană, iar simbolurile regiunilor istorice ale României apar ca elemente decorative pe costumul personajului.

Muncă voluntară

Soldații samurai au jucat un rol imens în istoria japoneză încă din secolul al XII-lea. Deși samuraii înșiși nu mai există, „bushido”, codul acestor războinici, bazat pe onoare și disciplină, este un sistem de valori considerat important în cultura japoneză chiar și astăzi.

Chiar dacă această inițiativă pare o campanie de marketing pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo, cei 15 oameni din spatele proiectului nu câștigă bani din asta și o fac în timpul liber.

Sursa foto: world-flags.org

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...